דף הבית / חדשות / התייצבות בשוק אופנועי האנדורו בישראל
KTM-EXC-TPI-Launch-043

התייצבות בשוק אופנועי האנדורו בישראל

אחרי שבשנים האחרונות שוק אופנועי האנדורו המקצועיים חווה עלייה חדה ודרמטית, כעת מתחילה מגמת ההתייצבות של השוק; סיכום לחצי הראשון של שנת 2018

שוק האנדורו הישראלי הוא הסגמנט המתפתח ביותר בישראל בשנים האחרונות, והגידול בו אדיר בכל קנה מידה. אם ניקח קצת יותר מעשור אחורנית, הרי שבשנת 2005 נמכרו בישראל כ-80 אופנועי אנדורו מקצועיים – של ימאהה ושל ק.ט.מ – רובם ככולם למתחרי אליפות ישראל באנדורו. 12 שנים מאוחר יותר, בשנת 2017, נמכרו בישראל כ-1,300 אופנועי אנדורו מקצועיים חדשים – רובם ככולם לרוכבי פנאי של סוף שבוע.

הגידול הדרמטי של שוק האנדורו מרתק אותנו, ולכן אנחנו עוקבים אחריו מקרוב ומעלים אחת לחצי שנה סיכום מכירות – לששת החודשים הראשונים של השנה הקלנדרית וסיכום כללי של שנה קלנדרית.

ובכן, אחרי שבמשך שנים ארוכות שוק אופנועי האנדורו גדל בחדות בכל שנה, שנת 2018 מסתמנת כשנת ההתייצבות של השוק. בששת החודשים הראשונים של 2018 נמכרו בישראל כ-640 אופנועי אנדורו ואופנועי טריאל מקצועיים – ברישוי צהוב בלבד. זאת לעומת 633 אופנועי אנדורו במחצית הראשונה של 2017. כמות המכירות הזו נאה בהחלט, ובקצב הזה בשוק אופנועי האנדורו והטריאל המקצועיים יימכרו בשנת 2018 – כמו ב-2017 – סביב 1,300 כלים ברישוי צהוב, אולם כאמור זו השנה הראשונה ב-10 השנים האחרונות שנרשמת התייצבות של השוק בלי גדילה. נזכיר כי בשנת 2016 הגידול בשוק אופנועי האנדורו עמד על כ-50%.

ואם כבר טריאל, הרי שבמחצית הראשונה של 2018 נמכרו לא פחות מ-35 אופנועי טריאל מקצועיים ברישוי צהוב, ונראה שסצינת הטריאל תופסת תאוצה.

טריאל - 35 כלים בחצי שנה (צילום: רונן טופלברג)
טריאל – 35 כלים בחצי שנה (צילום: רונן טופלברג)

מתוך 640 אופנועי האנדורו והטריאל שנמכרו בישראל במחצית הראשונה של השנה, 240 כלים – 37.5% – הם של ק.ט.מ האוסטרית. מהוסקוורנה – גם הוא מותג של ק.ט.מ – נמכרו 142 כלים שהם קצת יותר מ-22% מנתח השוק, כך שיוצא שכמעט 60% משוק אופנועי האנדורו בישראל הם כלים מבית ק.ט.מ אוסטריה. חשוב לציין שבק.ט.מ נרשמת ירידה חדה של כ-25% במכירות אופנועי אנדורו (240 אופנועי אנדורו במחצית הראשונה של 2018 לעומת 323 כלים בתקופה המקבילה אשתקד), בעוד בהוסקוורנה רושמים עלייה יפה של 20%, ובמספרים – 142 לעומת 118. יחד עם זאת, השילוב של ק.ט.מ והוסקוורנה בשוק הישראלי יורד משליטה של 70% מנתח השוק בשנה שעברה, לכ-60% ב-2018.

את הנתח הזה תופסת בטא האיטלקית, שמאופנועי האנדורו והטריאל שלה נמכרו במחצית הראשונה של 2018 לא פחות מ-133 כלים, המהווים יותר מ-20%. כניסה מרשימה מאוד לבטא בייבוא של מטרו-מוטור. ואם הזכרנו את מטרו, הרי שיחד עם גאס גאס (26 כלים) וימאהה (24 כלים), מטרו נכנסת לשוק האנדורו הישראלי חזק מאוד עם נתח שוק כולל של כמעט 29%.

גדילה מסוימת רושמת גם שרקו הצרפתית, שמאופנועי האנדורו שלה נמכרו במחצית הראשונה של השנה 28 כלים, לעומת 22 בתקופה המקבילה אשתקד.

הוסקוורנה TE250i - השני הכי נמכר
הוסקוורנה TE250i – השני הכי נמכר

אופנוע האנדורו הנמכר ביותר בישראל במחצית הראשונה של 2018 הוא הק.ט.מ 250EXC TPI הדו-פעימתי המוזרק (בתמונה בראש הידיעה), שממנו נמכרו 89 יחידות. נתון מעניין הוא שזהו האופנוע הנמכר בישראל כבר שנתיים ברציפות – גם בסיכום הכולל של אופנועי כביש. כלומר האופנוע הנמכר ביותר בישראל הוא אופנוע אנדורו מקצועי דו-פעימתי. אחיו הכמעט זהה, ההוסקוורנה TE250i, מוכר בדיוק 70 כלים במחצית הראשונה של 2018 – יותר מכפול מהתקופה המקבילה אשתקד.

ומה לגבי החלוקה בין מנועים דו-פעימתיים לבין מרובעי פעימות? ובכן, מתוך 604 אופנועי אנדורו מקצועיים, 375 יחידות הם עם מנועים דו-פעימתיים, ובאחוזים – 62%. היתר – 38% – הם בעלי מנוע 4 פעימות. בחלוקה בתוך המנועים הדו-פעימתיים, 188 מהם בעלי מנוע 250 סמ"ק – כלומר 56.5%.

טבלת מכירות אופנועי האנדורו המלאה – מחצית ראשונה של 2018

יצרןדגםמס' כלים
ק.ט.מ250EXC89
300EXC49
פרירייד 25010
250EXC-F36
350EXC-F / 450EXC-F51
500EXC-F5
סה"כ240
הוסקוורנהTE250i70
TE300i37
FE25012
FE35017
FE4504
FE5012
סה"כ142
בטא125RR16
250RR9
300RR13
קרוסטריינר 25024
קרוסטריינר 30021
350RR11
480RR2
125 4T1
EVO 125 (טריאל)6
EVO 250 (טריאל)7
EVO 300 (טריאל)7
סה"כ133
שרקוSE-R12510
SE-R2505
SE-R3003
SEF-R2504
SEF-R3005
SEF-R4501
סה"כ28
גאס גאסEC25011
EC3007
טריאל 1251
טריאל 2506
טריאל 3001
סה"כ26
ימאההWR250F17
WR450F7
סה"כ24
TM רייסינגEN1257
EN2504
EN250F2
סה"כ13
הונדהCRF250X11
CRF450X1
סה"כ12
פנטיקסה"כ10
סקורפה (טריאל)1252
2502
3003
סה"כ7
אלטה (חשמלי)סה"כ3
SWMRS125R1
סך הכל כללי639

להשוואה למחצית הראשונה של 2017 – לחצו כאן.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 47, רוכב על אופנועים 31 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Yamaha MT-09 2024 Test Dror Orpaz (5)

דגמי ימאהה מהשנים 2021 עד 2025 נקראים למוסך

דגמי ימאהה MT-09 ו-MT-10, טרייסר 900, נייקן 900 ו-XSR900 משנים 2021 עד 2025 נקראים למוסך לצורך החלפת חיישן מצב מצערת TPS

תגובה אחת

  1. Avatar

    שחר עמרמי התותח..

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן