דף הבית / חדשות / ה-R1250R ו-RS החדשים של ב.מ.וו
BMW-R1250R-RS-2019-002

ה-R1250R ו-RS החדשים של ב.מ.וו

הרודסטר R1250R והספורט-תיור R1250RS משלימים את משפחת הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו עם המנוע החדש בנפח 1,254 סמ"ק

ה-R1250GS וה-R1250RT החדשים, בעלי מנוע הבוקסר המוגדל בנפח 1,254 סמ"ק, נחשפו רגע לפני תערוכת קלן והוצגו בקלן לראשונה. במילאנו ב.מ.וו הציגה את המשך סדרת הבוקסרים החדשה שלה – ה-R1250GS אדוונצ'ר, וצמד ה-R1250R ו-1250RS – שמשלימים את סדרת הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו ועכשיו תורם לקבל את הבמה.

ב.מ.וו R1250R - רודסטר
ב.מ.וו R1250R – רודסטר

שני הכלים החדשים כאמור מקבלים את מנוע הבוקסר החדש בנפח 1,254 סמ"ק עם תזמון השסתומים המשתנה ShiftCam, המפיק 136 כ"ס לעומת 125 כ"ס בגרסתו הקודמת (1,170 סמ"ק) וגרף מומנט שטוח כמעט לחלוטין בעל שיא מומנט של 14.57 קג"מ, כשכבר ב-2,000 סל"ד מתקבלים לא פחות מ-11.7 קג"מ (!).

שני הכלים גם מקבלים את חבילת האלקטרוניקה המלאה של סדרת הבוקסרים, המיישרת קו במשפחה וכוללת מחשב ניהול מנוע חדש וצמד מזרקים לצילינדר, 2 מצבי רכיבה כסטנדרט ו-2 נוספים כאופציה, בקרת יציבות מתקדמת, בקרת זינוק בעלייה, בקרת אחיזה דינמית, ABS מתקדם להטיה, בקרת עזרה בבלימה, מערכת מתלים חשמלית ESA בדור החדש עם כיוון עומס קפיץ אוטומטי לפי המשקל המועמס על האופנוע, פנס LED חדש ב-RS ותאורת יום LED לשני הדגמים, מסך TFT צבעוני מהדור החדש בגודל "6.5, בקרת שיוט, קוויקשיפטר לשני הכיוונים, חימום לידיות, חיישני לחץ אוויר בצמיגים ועוד. חלק מהאבזור האלקטרוני מוצע כאופציה, אולם באופן מסורתי לישראל דגמי הבוקסר מגיעים כשהם מאובזרים לגמרי ברמת הגימור הגבוהה ביותר.

R1250RS - ספורט-תיור עם חצי פיירינג
R1250RS – ספורט-תיור עם חצי פיירינג

ה-R1250R וה-R1250RS יושבים על פלטפורמה זהה עם שינויים קלים בגאומטריה בין הדגמים. לעומת שאר דגמי הבוקסר, העושים שימוש במתלה קדמי מסוג טלהלבר, ב-R וב-RS ישנו מזלג הפוך, כשמהלך המתלים עומד על 140 מ"מ מלפנים ומאחור. גובה המושב בצמד הכלים עומד על 820 מ"מ, אך ניתן להנמיך עד ל-760 מ"מ על-ידי החלפת מושב וקיצור מהלך המתלה, או להגביה ל-840 מ"מ על-ידי החלפת מושב. המשקל המלא עומד על 239 ק"ג ל-R1250R ו-243 ק"ג ל-R1250RS.

ה-R1250R הוא הרודסטר של משפחת הבוקסרים, כלומר נייקד מודרני רב-שימושי בעיצוב מינימליסטי. לעומתו, גרסת ה-RS, שכאמור יושבת על פלטפורמה כמעט זהה, היא בעלת חצי פיירינג עליון הכולל מיגון רוח אפקטיבי יותר. לצמד הדגמים מציעה ב.מ.וו שפע עצום של אביזרים אופציונליים, החל ממערכות פליטה, ידיות ומנופים, פנסים, ארגזים, אביזרי ניווט, ציוד רכיבה ייעודי ועוד הרבה מאוד מוצרים נלווים.

צמד הבוקסרים הללו, כמו כל משפחת הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו, צפויים להגיע ארצה בתחילת 2019. מחירים טרם נמסרו, אולם להערכתנו הם יעמדו על סביב 140 אלף ש"ח עם אבזור מלא.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 47, רוכב על אופנועים 31 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

MY25_PANIGALE_V2S_DINAMICHE _12__UC719966_Mid

חדש בארץ: דוקאטי פניגאלה V2

הדוקאטי פניגאלה V2 של 2025 - אופנוע ספורט חדש עם מנוע חדש הקל יותר ב-15 ק"ג מהדגם היוצא וממלא תפקיד כפול - הגיע ארצה בשתי גרסאות; המחיר: החל מ-130 אלף ש"ח

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן