דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו לישראל, מודיעה על הגעתם ארצה של ה-R 18 B 'באגר' ושל ה-R 18 טרנסקונטיננטל – צמד הקרוזרים הגדולים מסדרת ה-R 18 שהוצגו לאחרונה, עם מנוע הביג בוקסר בנפח 1,800 סמ"ק.
ה-R 18 B באגר וה-R 18 טרנסקונטיננטל הם צמד גרסאות חדשות המבוססות על פלטפורמת ה-R 18 של ב.מ.וו. בבסיסו נמצא מנוע הביג בוקסר החדש של ב.מ.וו בנפח 1,802 סמ"ק שהוצג לפני קצת יותר משנה. צמד הצילינדרים הענקיים בתצורת בוקסר מציעים קוטר קדח עצום של 107.1 מ"מ ומהלך בוכנות של 100 מ"מ ארוכים, כשיש 4 שסתומים עיליים לצילינדר וגל זיזים תחתון שמעביר את התנועה לנדנדים ולשסתומים דרך מוטות דחיף. הביג בוקסר מקורר אוויר-שמן, והוא מגיע עם מערכת הזרקת דלק עם מצערות חשמליות ו-3 מצבי ניהול מנוע. ההספק המקסימלי לא גבוה ועומד על 91 כ"ס ב-4,750 סל"ד, אולם המומנט עצום ומציע בשיא 16.1 קג"מ ב-3,000 סל"ד, אבל כבר מ-2,000 סל"ד יש יותר מ-15 קג"מ (!). יש שישה הילוכים וקלאץ' רב-דיסקי יבש ומחליק בתפעול הידראולי, ויש גם הילוך אחורי שמופעל על-ידי שילוב המתנע החשמלי. המנוע הענק הזה שוקל קצת יותר מ-110 ק"ג.
צמד הגרסאות יושבות כאמור על פלטפורמת ה-R 18, אולם הן לוקחות את הפלטפורמה לכיוון באגר – קרוזר אמריקאי גדול עם חזית עצומה וזנב נמוך. הטרנסקונטיננטל מיועד לתיור ארוך טווח לצמד רוכבים – בסגנון אמריקאי. הוא מציע חזית ענקית עם משקף רוח גבוה ועם מסיטי רוח נוספים, סביבת רוכב ענקית הכוללת 4 שעונים אנאלוגיים ומסך TFT צבעוני בגודל "10.25, תאורה ראשית כפולה, מערכת שמע אינטגרלית הכוללת רמקולים של מרשל הבריטית – שניים קדמיים מקוריים, שניים אחוריים, ושני סאב וופרים אופציונליים. יש גם מגני מנוע היקפיים, צמד מזוודות צד בנפח 27 ליטרים כל אחת, ארגז אחורי בנפח 48 ליטרים הכולל משענת לנוסע, חימום למושבים המרווחים, נגיעות של צבע כרום ומנוע בצבע כסף מטאלי. מיכל הדלק בנפח 24 ליטרים.
ה-R 18 B באגר מיועד פחות לרכיבה בזוג ויותר לרכיבת סולו, אם כי גם הוא בקונספט של באגר אמריקאי. המשקף ב-R 18 B נמוך יותר, והוא מגיע עם מושב צר יותר, ללא ארגז אחורי, ועם מנוע בצבע שחור מטאלי. גם הוא מגיע עם מסך TFT בגודל "10.25 ועם רמקולים של מרשל.
צמד הכלים מגיעים עם מצערות חשמליות ו-3 מצבי רכיבה, מערכת ABS להטיה, בקרת אחיזה ובקרת החלקה, בקרת שיוט אקטיבית הכוללת רדאר קדמי, בקרת זינוק בעלייה, מפתח קרבה KEYLESS, ידיות מחוממות, פנסים מתכווננים לפנייה, ועוד מגוון רחב מאוד של תוספות שמאפשרות לקסטם את האופנוע כרצונו של הלקוח.
המחירים:
- ב.מ.וו R 18 B פיור: 230,000 ש"ח
- ב.מ.וו R 18 B First Edition: מחיר 245,000 ש"ח
- ב.מ.וו R 18 טרנסקונטיננטל: 235,000 ש"ח
- ב.מ.וו R 18 טרנסקונטיננטל First Edition: מחיר 250,000 ש"ח
מישהו יכול להסביר את החזירות הבלתי נתפסת של היבואן בארץ? המחיר לצרכן באירופה (אחרי מיסים ורווח בכול השרשרת – יבואן, מפיץ וכו') הוא 22,000 יורו (בערך 82,000 ש"ח) שליש!!! מהמחיר בארץ (כן משלמים פה הרבה מס וכו' אבל פי 3 ???)
הספיק להגיב לפני הבחור… איך $21,945 הופך ל-230 אלף ש״ח? שער הדולר כרגע על 3.2310, אז 70,904 ש״ח. מס מאחורה-בלי-וזלין, 142,000 ש״ח, הובלה, נגיד 155,000 ש״ח. ה-75,000 ש״ח הנוספים על מה? פרסום? שירות? מנקה לי את האופנוע עם מטלית מיקרופייבר לפני המסירה? זה כולל מסז׳ עם האפי אנדינג או לפחות האנדג׳וב בסוכנות?
כמה סיבות יש לאוהבי דו״ג לעבור מדינה (חוץ מהנופים, הכבישים והנהגים)…
ליאור ו-DeeKay, אם עושים השוואה, אז לפחות שתהיה הוגנת. ראשית, לשוק האמריקאי כללים משלו ומחירים משלו, לכן צריך להשוות מול שוקים אירופאים. שנית, המחירים באתרים הם לדגמי הבסיס, בעוד לארץ דגמי ב.מ.וו מגיעים עם כל התוספות. כך למשל, באתר ב.מ.וו אנגליה R 18 B בגרסת הבסיס עולה 21,500 ליש"ט, ועם התוספות שמגיעות ארצה המחיר מטפס ל-26,920 ליש"ט, שנכון לשער היציג של היום הם 118,450 ש"ח. תוסיפו על זה את שיעור המס (70% מס קנייה, פלוס מע"מ על הכל – כולל ההובלה) – ותראו שאתם מאוד מאוד קרובים ל-230 אלף ש"ח, מחירו של האופנוע בישראל, ולמעשה זה קצת יותר – 235 אלף ש"ח. וזה עוד בלי לחשב הובלה.
ההפרש ביבוא אישי מוכיח שהמחירים חזיריים – אין שום בסיס להערה שלכם מערכת פולגאז.
כל התחשיב לא נכון, המחיר בחו"ל הוא מחיר לצרכן, היבואן בישראל רוכש במחיר הרבה יותר נמוך מהמחיר לצרכן בחו"ל, כך שהמחיר בארץ מופרז כלפי מעלה בצורה משמעותית.