דף הבית / חדשות / חדש בארץ: ב.מ.וו M 1000 R
BMW M 1000 R, BMW Motorrad Track And Test Days 2022, Almeria, Spanien

חדש בארץ: ב.מ.וו M 1000 R

הב.מ.וו M 1000 R - גרסת הפרימיום של הסופר-נייקד S 1000 R עם 210 כ"ס - הגיע לישראל; המחיר: 200 אלף ש"ח

דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו לישראל, משיקה בישראל את ה-M 1000 R החדש – גרסת הקצה של הסופר-נייקד של ב.מ.וו, ה-S 1000 R.

בקצרה, ה-M 1000 R החדש, עליו רכבנו לאחרונה בהשקה העולמית, הוא ה-S 1000 RR החדש ברמת גימור M, רק עם כידון שטוח ופנס קדמי קטן במקום הקליפ-אונים והפיירינג הקדמי. ב-M-R, ובניגוד לגרסה הרגילה, נמצא במנוע הארבעה צילינדרים בשורה בנפח 999 סמ"ק את טכנולוגיית מנגנון תזמון השסתומים המשתנה ShiftCam, אשר מאפשר להרחיב את טווח המומנט היעיל ויחד עם זאת להגדיל את הספק המנוע. בכך המנוע מיישר קו גם עם גרסת הסופרבייק. לעומת 165 כ"ס ו-11.62 קג"מ ב-S 1000 R, נמצא כאן עלייה משמעותית בהספק ל-210 כ"ס (154KW) ב-13,750 סל"ד (תוספת של 45 כ"ס) ומומנט של 11.52 ב-11,000 סל"ד. הקו האדום עלה מ-12,000 סל"ד ל-14,600 סל"ד. גלגל השיניים מגיע עם 47 שיניים (לעומת 45 ב-S) וההילוכים 4 עד 6 קצרים יותר.

ב.מ.וו M 1000 R
ב.מ.וו M 1000 R

העיצוב נשען על זה של גרסת המקור, אולם ל-M 1000 R מתווספים כנפונים אווירודינמיים אגרסיביים לטובת כוח הצמדה מוגבר. למעשה הם משפיעים ממהירות של 160 קמ"ש ומגיעים להפעלת כוח הצמדה שווה ערך ל-11 ק"ג במהירות של 220 קמ"ש. הבולמים הקדמיים – עם ציפוי DLC שחור – זהים ל-S 1000 R: בקוטר 45 מ"מ, הפוכים ובטכנולוגיית קארטרידג' סגור, מתכווננים באופן מלא ומציעים מהלך של 120 מ"מ. הבולם האחורי מציע גם הוא כיוונים מלאים ומהלך גלגל של 117 מ"מ. מערכת הבלימה מגיעה עם צמד דיסקים קדמיים בקוטר 320 מ"מ עם קליפרים רדיאליים של ניסין ומשאבה רדיאלית של 'M Brake' – המגיעים היישר מדגמי המרוצים. יש חישוקים מאלומיניום יצוק (חישוקי קרבון בגרסת קומפטישן), ויש משכך היגוי.

חבילת האלקטרוניקה מגיעה ישירות מה-S 1000 RR החדש, וכוללת את כל הבקרות והפרמטרים האפשריים. כך למשל יש 7 מצבי ניהול מנוע, מהם שלושה דינמיק פרו לכיוון אישי של הרוכב, יש מצבי כוח מנוע, בקרת בלימת המנוע, בקרת ווילי, בקרת זינוק, הגבלת מהירות לפיטס, בקרת זינוק בעלייה מתקדמת, ומערכת MSR שמונעת החלקה בהורדת הילוכים במקביל לקלאץ' המחליק. ה-M כולל גם בקרת החלקת גלגל אחורי (Brake Slide Assist) ששולטת על החלקת הגלגל בכניסה לפנייה, וכן בקרת דריפט ביציאה מהפנייה. יש גם מסך TFT צבעוני בגודל "6.5 – כולל מצב ספורט המציג את זווית ההטיה, את עוצמת השימוש בבלמים ואת מידת ההתערבות של בקרת האחיזה, וכן פנסי LED היקפיים עם לוגו 'M' בפנס הקדמי.

חבילת 'קומפטישן' (Competition), אשר מגיעה לישראל, כוללת אבזור 'M' נוסף כמו מערכת מדידת הקפה מבוססת GPS, כיסוי מושב אחורי, חבילת קרבון המוסיפה על הקרבון של הגרסה הרגילה גם את הכנף הקדמית והאחורית, החישוקים, כיסויי מיכל הדלק, כיסוי השרשרת וכיסוי גלגל השיניים, וכן חלקי אלומיניום כמו ריר-סט ורגליות, מנופים, מיגונים וסמלים.

מחירו של הב.מ.וו M 1000 R בגרסת 'קומפטישן' נקבע על 200,228 ש"ח.

צפו בווידאו – ב.מ.וו S 1000 RR דור 4 במבחן מסלול:

אודות מערכת פול גז

מערכת פול גז
המשתמש של מערכת פול גז, ממנו אנו מפרסמים ידיעות כלליות.

עשוי לעניין אותך

Royal Enfiels Guerrilla (2)

רויאל אנפילד מציגה את הגרילה 450

ברויאל אנפילד מציגים באופן רשמי את הגרילה 450 החדש, שמרחיב את משפחת ה-450 ונכנס כגרסת הבסיס עם תצורת סקרמבלר לכביש המבוססת על ההימליאן 450 החדש

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן