דף הבית / חדשות / חדש בארץ: דוקאטי דזרט X ראלי
MY_2024_DESERTX_RALLY-_86__UC557693_Mid

חדש בארץ: דוקאטי דזרט X ראלי

הדזרט X ראלי של דוקאטי הגיע לישראל כגרסה ממוקדת יותר לשטח עם כנף קדמית גבוהה, בולמים משופרים, חישוקים קרביים עם פנימיות, מושב ראלי וגרפיקה ייעודית; המחיר 170 אלף ש"ח

ליגל אופנועים, יבואנית דוקאטי לישראל, מודיעה על הגעתו של הדזרט X ראלי, הגרסה מכוונת השטח של האדוונצ'ר.

הדוקאטי דזרט X הופיע כקונספט שנועד לבחון את תגובות הקהל בתערוכת מילאנו 2019 כצאצא ישיר של הקאג'יבה אלפנט 900 שניצח את ראלי פריז דקאר בשנת 1990 ושוב בשנת 1994. למעשה, זהו האופנוע הראשון של דוקאטי עם חישוקי 21″ מלפנים ו-18″ מאחור, לטובת ולהדגשת ייעוד השטח והכניסה לסגמנט האדוונצ'ר-ראלי. לשנת 2023 הוא הספיק לקבל עדכונים קלים בדמות מערכת ניווט מובנית וגרפיקה שחורה.

דוקאטי דזרט X ראלי
דוקאטי דזרט X ראלי

בתחילת חודש אוקטובר 2023 הציגו בדוקאטי את גרסת הראלי מכוונת השטח של הדזרט X. השינוי הוויזואלי הבולט הוא הכנף הקדמית הגבוהה, שפחות מגבילה ברכיבה בתנאי בוץ לדוגמה מאשר הכנף הנמוכה והצמודה בגרסה הרגילה. זה גרר גם שינוי בצינור הבלם הקדמי, שכאן הוא מפוצל. המזלג הקדמי של קאיאבה עובה ל-48 מ"מ (לעומת 46 מ"מ) והוא מסוג קארטרידג' סגור ובעל ציפוי עמיד יותר לאבק ולאבנים, בעוד בולמי הקאיאבה מלפנים ומאחור קיבלו תוספת משמעותית של 20 מ"מ למהלך הגלגל ומציעים 250 מ"מ תנועה מלפנים ו-240 מ"מ מאחור, והבולם האחורי גדל גם הוא וכעת הבוכנה בקוטר 46 מ"מ. גובה המושב טיפס ל-910 מ"מ לעומת 885 מ"מ בגרסה הרגילה, ומרווח הגחון ל-280 מ"מ לעומת 250 מ"מ.

החישוקים החדשים של Takasago Excel קלים בחצי ק"ג, כשהשפיצים והציר קלים יותר. מיקום השפיצים גם נע למרכז החישוק על-מנת להגן עליהם מאבנים מתעופפות. מידות הצמיגים נשארו זהות לגרסה הרגילה (90/90 מלפנים ו-150/70 מאחור) אך החישוק האחורי עצמו צר יותר (4″ לעומת 4.5″), וכעת יש פנימיות ולא טיובלס כמו בדגם הרגיל. בסיס הגלגלים מעט ארוך יותר (1,625 מ"מ לעומת 1,608 מ"מ).

בדוקאטי גם דאגו להגנת קרבון משופרת על אגן השמן, ויש גם רגליות רוכב עמידות יותר. המשקל המלא עלה בק"ג אחד לעומת הגרסה הרגילה (224 ק"ג בראלי). משכך ההיגוי המתכוונן של אוהלינס ממוקם כאן על הכידון. אין שינוי במיכל הדלק, כשבניגוד להנחה הראשונית ממשיך להיות ממתכת ובנפח של 21 ליטרים. לסיום, יש כאן גרפיקה ייעודית וחדשה (רפליקה של גרסת המרוצים) עם מדבקות מיוחדות שאמורות לספק הגנה טובה יותר בתנאי שטח, ושלדת הזנב שצבועה כאן בצבע אדום-דוקאטי.

גרסה קרבית יותר לשטח - משופרת בבולמים, בגלגלים ועוד
גרסה קרבית יותר לשטח – משופרת בבולמים, בגלגלים ועוד

מעבר לכך, המנוע והאלקטרוניקה נשארים ללא שינוי, כאשר יש את מנוע ה-L-טווין טסטהסטרטה 11° בנפח 937 סמ"ק עם  110 כ"ס ב-9,250 סל"ד ו-9.48 קג"מ ב-6,500 סל"ד. כל חבילת האלקטרוניקה גם כאן, החל מבקרות ה-ABS להטיה ב-4 מצבים, שישה מצבי רכיבה עם אפשרות לשינוי פרמטרים בכל אחד – גשם, עיר, כביש, ספורט, אנדורו וראלי, 4 מצבי ניהול מנוע, שליטה על תגובת המצערת, בקרת אחיזה ב-8 מצבים, בקרת ווילי ב-4 מצבים, בקרת בלימת מנוע ב-3 מצבים, בקרת שיוט, קוויקשיפטר וביטול איתות אוטומטי. כל הפרמטרים נצפים דרך מסך TFT בגודל 5″, שממתמשק לסלולר דרך אפליקציה ייעודית.

מחירו של הדוקאטי דזרט X ראלי נקבע על 170,590 ש"ח.

אודות מערכת פול גז

מערכת פול גז
המשתמש של מערכת פול גז, ממנו אנו מפרסמים ידיעות כלליות.

עשוי לעניין אותך

2025 KTM SX-F FACTORY EDITIONS-9

ק.ט.מ: גרסאות המוטוקרוס פקטורי של 2025

כמדי שנה, ק.ט.מ חושפת את גרסאות הפקטורי של דגמי המוטוקרוס, הכוללים - פרט לשפע תוספות - מערכת מדידת נתונים מתקדמת לשליטה בניהול המנוע ובנתוני הרכיבה

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן