דף הבית / חדשות / חדש בארץ: דוקאטי מולטיסטראדה V4 RS האקזוטי
Ducati-Multistrada-V4-RS-Event-19

חדש בארץ: דוקאטי מולטיסטראדה V4 RS האקזוטי

הדוקאטי מולטיסטראדה V4 RS הוא המולטיסטראדה הספורטיבי ביותר וגם היקר ביותר - 305 אלף ש"ח; הגיע ארצה ביחידות בודדות

המולטיסטראדה הספורטיבי ביותר והיקר ביותר – המולטיסטראדה V4 RS שהוצג באוקטובר האחרון – הגיע ארצה ביחידות בודדות ממוספרות ובמחיר של 305 אלף ש"ח. בשישי האחרון נערכה השקה אקסקלוסיבית לרוכבי מועדון דוקאטי בבית ליגל, יבואני דוקאטי בתל-אביב.

המולטיסטראדה V4 RS הוא המולטיסטראדה הספורטיבי ביותר שיוצר אי-פעם, והוא לוקח את קונספט המולטיסטראדה למחוזות הסופרבייק, בשבדוקאטי בוחרים בצמד האותיות RS בתאימות למונסטר S4 RS הספורטיבי מהעבר.

הדוקאטי מולטיסטראדה V4 RS מושק בישראל
הדוקאטי מולטיסטראדה V4 RS מושק בישראל

המולטיסטראדה V4 RS מקבל את מנוע ה-V4 של הפניגאלה V4 – מנוע הדזמוסדיצ'י סטרדאלה בנפח 1,103 סמ"ק. כאן בגרסת המולטי ההספק המקסימלי ירד ל-180 כ"ס לעומת 215 כ"ס בגרסת המקור, וזאת על-מנת לקבל מנוע גמיש יותר ויותר מומנט בסל"ד נמוך שבו משתמשים בחיי היום-יום, כשהקו האדום נמצא ב-13,500 סל"ד.

המנוע מקבל גם את הקלאץ' היבש של גרסת ה-SP2 מדגם STM-EVO SBK, מערכת פליטה חדשה עם דוד של אקראפוביץ', ואת תיבת האוויר שמגיעה מהפניגאלה V4 R. כל אלו אמורים לספק למולטיסטראדה V4 RS סאונד ספורטיבי וייחודי. יחסי ההעברה בתיבת ההילוכים נשארו זהים לאלו של הפניגאלה V4, אולם יחס ההעברה הסופי קוצר במעט.

מבחינת אלקטרוניקה, המולטיסטראדה V4 RS מקבל את כל מה שבדוקאטי יודעים לשים על האופנועים שלהם. זה מתחיל במערכת הרדאר הקדמי והאחורי, שמאפשר בקרת שיוט אדפטיבית וכן מערכת התראה מפני עקיפה מסוכנת ועצמים בשטחים מתים.

יש כמובן חיישן למדידת אינרציה IMU של בוש, שמאפשר הטמעה של בקרות תלת-ממדיות מתקדמות. יש 4 מצבי כוח מנוע (מקסימלי, חזק, בינוני וחלש), בקרת אחיזה להטיה, מערכת ABS להטיה, בקרת ווילי, בקרת בלימת מנוע, וקוויקשיפטר דו-כיווני. כל אלה מותאמים לאופי הדגם, כשיש 4 מצבי רכיבה – מרוץ, ספורט, תיור ואורבן. יש גם מערכת אורות אוטומטית, וכן פנסים רודפי פנייה.

מנוע של הפניגאלה V4 עם 180 כ"ס
מנוע של הפניגאלה V4 עם 180 כ"ס

מסך ה-TFT בגודל "6.5 מקבל תצוגה חדשה, כולל מצב 'מרוץ' שמגיע מהפניגאלה V4, כשהשליטה על הבקרות מהירה יותר ישירות מהמסך. בנוסף, המסך מאפשר שיקוף של הטלפון הנייד ושל האפליקציה של דוקאטי, וכן מציע מערכת ניווט אינטגרלית באפליקציה.

כמו גרסת הפייקס פיק של המולטיסטראדה V4, גם גרסת ה-V4 RS מקבלת חישוקי "17 עם צמיגים ספורטיביים של פירלי מדגם דיאבלו רוסו קורסה IV ב-120/70 מלפנים וב-190/55 מאחור, עם חישוקים של מרקזיני הקלים ב-2.7 ק"ג מאלו של ה-V4 S.

שלדת המונוקוק שונה מאשר זו של המולטיסטראדה V4 הרגיל, כשזווית ההיגוי פה גודלת ב-1.25 מעלות ל-25.75˚, מה שמשנה את בסיס הגלגלים ואת המפסע כך שיתאימו יותר לרכיבה ספורטיבית, ובדומה לגרסת הפייקס פיק. מערכת המתלים החשמלית סמי-אקטיבית מגיעה מאוהלינס, מדגם EC2.0, והיא מותאמת כאן לעבודה של אדוונצ'ר ספורטיבי, עם מהלך גלגל של 170 מ"מ מלפנים ומאחור.

מערכת הבלמים מגיעה ישירות מהפניגאלה V4 S, כשמלפנים יש צמד דיסקים בקוטר 330 מ"מ עם קליפרים רדיאליים של ברמבו מדגם Stylema ומשאבה רדיאלית, ומאחור דיסק בודד בקוטר 265 מ"מ. מערכת ה-ABS המתקדמת היא של בוש, מדגם 10.3ME, והיא כמובן להטיה – המתקדמת ביותר של בוש.

305 אלף ש"ח - המולטיסטראדה היקר ביותר
305 אלף ש"ח – המולטיסטראדה היקר ביותר

הורדת משקל נוספת מגיעה משלדת הזנב העשויה מטיטניום, וכן מחלקי קרבון רבים כמו כנפיים ומגני ידיים. בנוסף, המצבר מסוג ליתיום, וכל אלו מורידים כ-3 ק"ג ביחס לגרסת הפייקס פיק הספורטיבית.

הארגונומיה ספורטיבית יותר מאשר זו של המולטיסטראדה V4, כשרגליות הרוכב עלו למעלה וזזו אחורנית על-מנת לקבל תנוחה ספורטיבית יותר ולהגדיל את מרווח ההטיה, הכידון צר יותר, נמוך יותר ובעל כיפוף גדול יותר, ובנוסף הוא מחובר ישירות למשולש העליון כדי לקבל יותר פידבק בידיים, ויש גם גריפים חדשים ורכים יותר כדי להגביר את התחושה. כל אלו, לטענת דוקאטי, מאפשרים תחושות ספורטיביות באופן משמעותי תוך פגיעה מינימלית בנוחות של המולטיסטראדה.

המולטיסטראדה V4 RS מרחיב את משפחת המולטיסטראדה של דוקאטי ל-6 דגמים – V4 ו-V4 S במרכז, V4 ראלי לכיוון השטח, V4 גרנד טור לתיור, פייקס פיק הספורטיבי, וכעת V4 RS הספורטיבי יותר. מרווח הטיפולים עומד על 30 אלף ק"מ לטיפול גדול, והאחריות עומדת על 4 שנים.

מחירו של המולטיסטראדה V4 RS הספורטיבי נקבע על 305 אלף ש"ח. כרגע הגיעה ארצה יחידה בודדת אשר נמכרה מראש (יחידה מספר 343) – אולם בעתיד הקרוב צפויות להגיע עוד מספר יחידות בודדות.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Yamaha XT500 79 2

נוסטלגיה: ימאהה XT500 – הזה שניצח את הדקאר

ה-XT500 המקורי משנת 1976 נחשב לאחד האופנועים החשובים ביותר של ימאהה, נמכר בהמוניו ואף ניצח את ראלי פריז דקאר האימתני

תגובה אחת

  1. Avatar
    שאלה למערכת

    למה צריך רשת נגד עכברים בכניסה לאגזוז,
    אם האופנוע עומד בסלון?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן