זה כנראה האופנוע היקר בישראל, ויחידה בודדת שלו הגיעה ארצה ונמסרת ללקוח המאושר בימים אלו: קבלו את הדוקאטי פניגאלה V4R – אופנוע ההומולוגציה של דוקאטי לסופרבייק העולמי שמיוצר במהדורה מוגבלת.
הפניגאלה V4R הוצג בתערוכת מילאנו האחרונה – שנה אחרי הפניגאלה V4 ו-V4S עליהם רכבנו במסלול ולנסיה בשנה שעברה. המטרה של דוקאטי הייתה לחזור בגדול לסופרבייק העולמי, כדי להשיג את המטרה הזו הם בנו אופנוע שקרוב מאוד לאופנוע MotoGP – הקרוב ביותר שכסף יכול לקנות נכון להיום.

לעומת ה-V4, שלו נפח מנוע של 1,103 סמ"ק, ב-V4R נפח המנוע עומד על 998 סמ"ק – לפי תקנות הסופרבייק לאופנועים בעלי 4 צילינדרים – ומידות הקדח ומהלך הבוכנה זהות לGP19, אופנוע ה-MotoGP של דוקאטי, והן 81 מ"מ קוטר ו-48.4 מ"מ מהלך. במצבו המקורי, כשהוא עם מערכת פליטה המותאמת לכביש הציבורי, מספק ה-V4R לא פחות מ-221 כ"ס, אולם עם קיט המרוצים הכולל מערכת פליטה של אקרפוביץ' ומחשב ניהול מנוע, ההספק המקסימלי עומד על לא פחות מ-234 כ"ס אימתניים שמתקבלים ב-15,500 סל"ד!
כמו גרסאות ה-R הקודמות של הסופרבייקס שלה, גם ה-V4R הוא הדבר הקרוב ביותר לאופנוע המרוץ הרשמי של דוקאטי – כאמור גרסת הומולוגציה, כשהרבה מהטכנולוגיה שלו נלקחה ישירות מאופנוע ה-MotoGP של דוקאטי. כך למשל, הפיירינג עשוי מקרבון, כולל כנפונים אווירודינמיים, והוא פותח יחד עם מעבדת המחקר של דוקאטי ל-MotoGP. המנוע – דזמוסדיצ'י סטראדלה R – מיועד לעבוד בסל"ד גבוה ושם לספק את מלוא הכוח, בניגוד למנוע ה-V4 סטראדלה המיועד לספק גם שימושיות ומומנט על-פני כל טווח הסל"ד. במילים אחרות – מנוע מלחמה לנצח מרוצים, כששיא ההספק מושג ב-15,250 סל"ד, שהם 2,250 סל"ד גבוה יותר מה-V4S!
ה-V4R קל יותר ב-2 ק"ג מה-V4S, והוא שוקל 193 ק"ג בלבד כולל כל הנוזלים. מכלולי השלדה מהטופ שיש לתעשייה להציע, כמו למשל בולמי אוהלינס מסוג NPX ו-TTX, וכן בלמי ברמבו מדגם Stylema החדשים עם דיסקים בקוטר 330 מ"מ. יש גם ערימות של אלקטרוניקה, כמובן שמותרת באליפות הסופרבייק העולמית, ובאופן כללי מדובר באופנוע הספורט הקרבי ביותר שדוקאטי הוציאה אי-פעם מהמפעל בבולוניה.
סיר אלן קאת'קארט, שכותב גם עבור פול גז, רכב על הפניגאלה V4R בהשקה העולמית, והוא טוען שזה אופנוע הספורט הטוב מכולם.
כאמור, יחידה בודדת של הפניגאלה V4R הגיעה ארצה, בהזמנה מיוחדת של לקוח מאושר, כשמחירה עומד על 310 אלף ש"ח. ככל הידוע לנו זהו האופנוע היקר בישראל.
- מבט מעמיק: דוקאטי פניגאלה V4R
- כך נראה הדוקאטי פניגאלה V4R לאליפות העולם בסופרבייק
- דוקאטי פניגאלה V4R בהשקה עולמית – הטוב מכולם
לדעתי , נמכרו הארלי במחירים גבוהים מזה. מגרסת cvo, ויותר מאחד.
כך שזה לא האופנוע היקר בישראל.
למעט זה שיש לו שני גלגלים הארלי לא ממש "אופנוע"
קקטוב זה הזמנה שלך או של גוצ'י?
של שושנים!