מאיר, יבואנית הונדה לישראל, מודיעה על הגעתו לישראל של נציג סגמנט האדוונצ'רים החדש, ה-XL750 טרנסאלפ, עם מנוע הטווין המקבילי החדש המספק 92 כוחות סוס, חישוקי שפיצים במידות שטח ואלקטרוניקה עדכנית.
בהונדה מחזירים את השם טרנסאלפ לכבודו של ה-XL600V טרנסאלפ המקורי משנת 1986. הגרסה הנוכחית מגיעה עם פרשנות מודרנית, שגם אמורה לתת מענה לרוכבי האדוונצ'ר אשר יורדים גם לשטח. לטרנסאלפ מנוע טווין מקבילי חדש בנפח 755 סמ"ק עם סידור א-סימטרי של 270° בין פיני הארכובה, שמורכב גם ב–CB750 הורנט החדש. המנוע מספק 92 כ"ס (67.5KW) ב-9,500 סל"ד עם מומנט מקסימלי של 7.6 קג"מ ב-7,250 סל"ד. תוצע גם גרסת A1 עם 47.6 כ"ס. המנוע כולו שוקל 16.6 ק″ג, והוא מגיע עם מצמד מחליק כסטנדרט. יש חמישה מצבי רכיבה: ספורט, כביש, גשם, שטח ואישי. יש ארבעה מצבי ניהול מנוע, שלושה מצבי בלימת מנוע, שני מצבי ABS כולל ניתוק על האחורי, בקרת אחיזה רב-שלבית הניתנת גם לניתוק. צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 23 ק"מ/ל', אשר יחד עם מיכל דלק של 16.9 ל' מאפשרים טווח רכיבה תיאורטי של 390 ק"מ.
שלדת הפלדה חדשה, כאשר גובה המושב עומד על 850 מ"מ (ניתן להזמין מושב נמוך של 820 מ"מ), בסיס הגלגלים עומד על 1,560 מ"מ ומרווח הגחון על 210 מ"מ. הבולמים מורכבים ממזלג הפוך בקוטר 43 מ"מ של שוואה מלפנים עם מהלך של 200 מ"מ, כאשר בולם השוואה מאחור מספק 190 מ"מ של מהלך. החישוק הקדמי בקוטר 21″ עם צמיג במידת 90/90 והאחורי בקוטר 18″ עם צמיג של 150/70. מערכת הבלימה מורכבת משני דיסקים קדמיים בקוטר 310 מ"מ עם קליפר בעל שתי בוכנות ודיסק אחורי יחיד בקוטר 256 מ"מ.
בתחום האלקטרוניקה נמצא מסך TFT בגודל 5″, עם קישורית מלאה לסלולר, אשר מאפשר בחירה בין ארבע תצוגות שונות. יש שקע USB לטעינה, פנסי LED היקפיים, איתות המתבטל אוטומטית והיבהוב של אור הבלימה האחורי בעת בלימת חירום. קוויקשיפטר מגיע כמערכת אופציונאלית.
ההונדה XL750 טרנסאלפ יימכר במחיר השקה של 71,900 ש"ח – בחודש אפריל בלבד. לאחר מכן המחיר יעלה ל-73,900 ש"ח.
במכירות שלהם אמרו לי שיגיע רק במאי, לא ברור איך המבצע הוא לאפריל..