עופר-אבניר, יבואנית מוטוגוצי לישראל, מודיעה על הגעתו לארץ של המוטוגוצי V100 מנדלו. האופנוע החדש הוצג בסוף שנת 2021, עם מנוע מקורר המים הראשון של מוטוגוצי שמגיע בתוך אריזה של אופנוע ספורט תיור מודרני. לישראל תגיע גם גרסת ה-S עם בולמים חשמליים סמי-אקטיביים של אוהלינס ואלקטרוניקה נוספת.
בתערוכת מילאנו לשנת 2021, לכבוד שנת ה-100 של מוטוגוצי, הציגו האיטלקים אופנוע ספורט תיור חדש לגמרי שהביא את מוטוגוצי ליישר קו עם דגמי התקופה של שאר היצרניות – עם המנוע מקורר הנוזל והאלקטרוניקה המודרנית.
למוטוגוצי V100 מנדלו מנוע וי-טווין עם גל ארכובה אורכי וזווית של 90° בין הצילינדרים, גל-זיזים עילי כפול ו-8 שסתומים – והחידוש, כאמור, הוא קירור הנוזל. לא סתם הדגשנו את קירור הנוזל, שכן זהו חידוש משמעותי עבור מוטוגוצי, שדגלו עד אז בתצורת קירור אוויר למנוע. נפח המנוע עומד על 1,042 סמ"ק, והמנוע מפיק 115 כוחות סוס ו-10.6 קג"מ, כאשר 90% מנתון המומנט זמין כבר מ-3,500 סל"ד. יש מצמד רטוב מופעל הידראולית, והנעה דרך גל הינע.
השלדה הקומפקטית בנויה מצינורות פלדה, ויש זרוע אחורית חד-צידית, עם בסיס גלגלים של 1,475 מ"מ. למנדלו כנפונים אווירודינמיים אקטיביים מתכווננים על מיכל הדלק, שנפחו 17.5 ליטרים. זווית הכנפונים נעה גם לפי מצב ניהול המנוע הנבחר, ויכולה להסיט ולהפחית עד 22% מהתנגדות האוויר על הרוכב. המשקף הקדמי מתכוונן גם הוא.
מערכת האלקטרוניקה מיישרת קו עם התקופה, כשיש יחידת מדידה אינרציאלית (IMU) בשישה צירים, יחד עם בקרת אחיזה בכמה מצבים, ABS להטיה, בקרת שיוט, בקרת בלימת מנוע, 3 מפות ניהול מנוע ו-4 מצבי רכיבה. יש פנסים מתכווננים לפנייה, ויש מסך TFT בגודל 5″. גרסה ה-S הבכירה מגיעה עם בולמים חשמליים סמי-אקטיביים של אוהלינס, מדגם SMART EC 2.0, קוויקשיפטר לשני הכיוונים, ידיות מחוממות וקישורית לסלולר דרך המסך.
מחירו של המוטוגוצי מנדלו V100 נקבע על 109 אלף ש"ח, וגרסת ה-S המאובזרת תעלה 123 אלף ש"ח.
גם מוטוגוצי, וגם מנוע חדש…מפחיד!!