מטרו מוטור, יבואנית קוואסאקי לישראל, מודיעה על הגעתו ארצה של ה-Z900 הפופולרי – מוגבל לרישיון A1.
ה-Z900 המוגבל ל-A1 זהה לחלוטין לגרסה הבלתי מוגבלת, אולם ניהול המנוע בו מוגבל אלקטרונית ל-47.6 כ"ס (במקום 125 כ"ס במקור) כך שניתן לרכב עליו כבר מגיל 18 עם רישיון נהיגה A1.
גם המחיר זהה לגרסה הבלתי מוגבלת ועומד על 67,985 ש"ח.
אם אינני טועה פורסם לא מזמן שהאפריליה שיבר 900 החדש מוציא 95 סוסים כדי שניתן יהיה להגביל אותו לקטגוריה הנמוכה יותר, וכי זה חלק מהמגבלות של יורו 4… מדוע אם כך את הזד שהוא הרבה יותר חזק גם כן ניתן לשווק עם הגבלה? או שישנם עוד פרמטרים? או שאני טועה במשהו? אשמח להסבר.
אתה צודק, יש 2 תנאים שצריכים להתקיים כדי שדגם יוכל לקבל גרסה מוגבלת: הספק של לא יותר מ-70 קילוואט בדגם המקורי, ויחס משקל/הספק של לא יותר מ-0.2 קילוואט לכל ק"ג (כלומר על האופנוע לשקול לפחות 175 ק"ג).
מה שקוואסאקי עשו די בשקט מבלי שנשמע על כך יותר מדי, זה להוציא תת-דגם נוסף ל-Z900 שמוציא "רק" 70 קילוואט, שהם בערך 95 כ"ס… ה-Z900 המוגבל הוא גרסה מוגבלת הספק של הדגם "המקורי-המוחלש".
או בקיצור, מצאו פרצה בתקנות ועשו לכולם בית ספר
*עתידות: בקרוב יעודכנו התקנות ולא יאפשרו יותר ליצרניות לחזור על התרגיל של קוואסאקי 😉
תודה על התגובה. החכמתי. עכשיו אני נזכר שכבר לזד 800 הוציאו דגם מוחלש יותר, כמו גם למונסטר 821 יש דגם מוגבל למרות שהוא מוציא 109 סוסים… קיצר… כולם מזייפים😁
האם לרוכב בעל רישיון A1 תהיה את האפשרות להסיר את ההגבלה עם קבלת רישיון A? אחרת אני לא מבין מדוע לרכוש אופנוע כבד עם הספק מוחלש .איפה היתרון?
שאלה? איזה יתרון יש לאופנוע כזה מוגבל, על אופנוע שנבנה במיוחד לדרגה זאת כמו הונדה 500.
במידה וההספק זהה, האם הוא מרגיש חזק יותר או מהיר יותר?
האם הדגם המוגבל זהה מבחינת המנוע לקדם הלא מוגבל , והשינוי הוא רק בתוכנת ניהול המנוע?
יש כאלו שאומרים כי הדגם המוגבל , אם מסירים לו את ההגבלה ניתן להגיע איתו לכל היותר ל 94 כ"ס שהם פחות מהדגם הלא מוגבל …
תשובה , אשמח !