מטרו מוטור, יבואנית קוואסאקי לישראל, מודיעה על הגעתם ארצה של צמד ה-ZX-4R וה-ZX-4RR – אופנועי הספורט החדשים של קוואסאקי בנפח 400 סמ"ק המפיקים כ-80 כוחות סוס.
הקוואסאקי ZX-25R הקרבי הוצג בשנת 2020 לשוק האסייתי בלבד עם מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 249 סמ"ק המפיק 49.3 כ"ס ב-15,500 סל"ד (קו אדום ב-17,000 סל"ד), כשמערכת הראם-אייר מסוגלת להעלות את ההספק ל-50.3 כ"ס. גרסת ה-SE קיבלה גם קוויקשיפטר לשני הכיוונים, והייתה גם גרסת הקרבון אשר תוככנה לאליפות ייעודית עבורו.
לאחר בישול ארוך הציגו בקוואסאקי את גרסת ה-400 סמ"ק, שנכנסת כמחליפה מודרנית ל-ZXR400 של סוף שנות ה-80, ומתבססת על פלטפורמת ה-ZX-25R – אבל עם נפח מוגדל ל-400 סמ"ק, יותר הספק ויותר מומנט, לצד משקל מעט גבוה יותר. נדגיש שלא מדובר על נינג'ה 400 משופר שמגיע עם מנוע טווין מקבילי, אלא על אופנוע ספורט חדש לחלוטין.

המנוע בנפח 399 סמ"ק, מקורר נוזל ועם גל זיזים עילי כפול (DOHC) ו-16 שסתומים, מפיק 77 כ"ס ב-15,000 סל"ד, כשמערכת הראם-אייר מסוגלת להעלות את ההספק ל-80 כ"ס. המומנט המקסימלי עומד על 4.2 קג"מ ב-10,000 סל"ד. המשקל המלא עומד על 188 ק"ג.
השלדה עשויה ממסבך צינורות פלדה, והבולמים קרובים לאלו של ה-ZX-10R הגדול, כאשר בחלקו הקדמי נמצא מזלג מדגם שוואה SFF-BP (ר"ת Separate Function Fork – Big Piston) ושוואה BFRC-lite מאחור בגרסת ה-RR. מערכת הבלימה כוללת צמד דיסקים בקוטר 290 מ"מ עם קליפרים מונובלוק רדיאליים מלפנים, החישוקים בקוטר 17″ עם צמיגים במידה 120/70 מלפנים ו-160/60 מאחור. בסיס הגלגלים עומד על 1,380 מ"מ.
בגזרת האלקטרוניקה יש מערכת ניהול המנוע כוללת ארבעה מצבי שליטה לבחירת הרוכב, בקרת אחיזה ב-9 מצבים, וקוויקשיפטר דו-כיווני בגרסאות הבכירות. יש תאורת LED היקפית, מסך TFT בגודל "4.3 עם מצב מרוץ שמציג זמני הקפה וחיווי מצב הילוכים.
מעבר לגרסת ה-ZX-4R ה'בסיסית' יש את גרסת ה-RR המגיעה עם כיתוב 'RR' גדול, הבולם האחורי המוזכר שמגיע מה-ZX-10R, וכן קוויקשיפטר.
מחיריהם של ה-ZX-4R וה-ZX-4RR נקבעו על 53,985 ש"ח ו-59,985 ש"ח בהתאמה.

אמא'לה איזה כלי!!
כבר חשבתי שלא נראה יותר 4 טור בנפחים האלה.
לקבל אותם עכשיו עם כל האלקטרוניקה המודרנית זה לא פחות מחלום!
הצליל שלהם עם אגזוז לחץ הכי קרוב שיש לפורמולה 1.
פשוט מדהים ועושה חשק לחזור לרכוב כביש אחרי מעל 20 שנה של הפסקה.
נראה ממתק ,גם המחיר סביר לשם שינוי.נראה שיש כאן כלי אספנות עתידי.