ה-KB998 רימיני הוא אופנוע הסופרבייק החדש החוקי לכביש של בימוטה עם שלדה ומכלולים איטלקיים ומנוע שמגיע מהקוואסאקי ZX-10RR.
בעונת 2025 של אליפות הסופרבייק העולמית תהיה נציגות מחודשת של בימוטה עם קבוצה שנקראת ‘Bimota by Kawasaki Racing Team’. זה יכלול שיתוף פעולה עם בעלי הבית מקוואסאקי, שכידוע רכשו בסוף שנת 2019 מחצית ממניות בימוטה. לא רק משאבים יחלקו שם, אלא גם המנוע בשלמותו יגיע מה-ZX-10RR המוצלח של קוואסאקי, וגם אנשי צוות בכירים שיפעילו את הקבוצה החדשה. אופנוע המרוץ, שנקרא KB998, הוצג בחודש שעבר.
נהלי האליפות מחייבים למכור 500 יחידות עם רישוי כביש שישמשו בעיקר רוכבים פרטיים במרוצי מסלול, אספנים או אוהבי בימוטה פנטיים ובעלי ממון. לשם כך הציגו בימוטה בתערוכת מילאנו 2024 את ה-KB998 רימיני (שם נוסדה בימוטה בשנת 1973), שהוא כמעט אותו אופנוע מסלול רק עם פנסים ומראות.
המנוע נלקח בשלמותו מהקוואסאקי ZX10R, כאשר ארבעת הצילינדרים בשורה בנפח 998 סמ"ק מספקים כאן 200 כ"ס ב-13,600 סל"ד ומומנט של 11.3 קג"מ ב-11,700 סל"ד. גם יחס הדחיסה דומה – 13.0:1.
השלדה היא פרי פיתוח של בימוטה ועשויה בצורת צינורות מפלדת כרומולי כאשר נקודות העיגון של הזרוע האחורית עשויים מאלומיניום. בסיס הגלגלים זהה לקוואסאקי ועומד על 1,450 מ"מ, הבולמים מתוצרת שוואה מדגם BFF בקוטר 43 מ"מ מלפנים ו-BFRC מאחור (שוב, כמו בקוואסאקי). הבלמים זהים – ברמבו כפול מלפנים בקוטר 330 מ"מ עם קליפר M50 מונובלוק וארבעה שסתומים, ועוד אחד בקוטר 220 מ"מ מאחור. חישוקי המרצ'סיני מגיעים עם צמיגים במידות 120/70ZR17 מלפנים ו-190/55ZR17 מאחור. המשקל היבש המוצהר עומד על 195 ק"ג. הפיירינג עשוי מקרבון עם כנפונים גם מקרבון ועם מידת אקטיביות מסוימת בהתאם למהירות.
אין מידע לגבי אלקטרוניקה, אך הגיוני להניח כי כל בקרות האחיזה והבלימה האפשרויות קיימות כאן, כולל קוויקשיפטר, בקרת זינוק, בקרת ווילי, בלימה ועוד. למעשה מדובר כאן על קוואסאקי ZX10RR עם מיתוג מחודש ושלדה שונה.
בבימוטה לא נכנסים בעיניים עצומות לעולם המרוצים, שכן החברה זכתה באליפות העולם בגרנד-פרי בקטגוריית ה-350 סמ"ק בעונת 1980 עם ה-YB3 כפול הפעימות והצילינדרים, וגם ב-7 ניצחונות באליפות הסופרבייק העולמית בעונתה הראשונה ב-1988 ובניצחון עם אנטוני גוברט (שהלך לעולמו בתחילת השנה) וה-SB8R בשנת 2000. זה מגיע עם הידע והניסיון של קוואסאקי שזכתה בשש אליפויות עולם רצופות עם ג'ונתן ראיי (בשנים 2020-2015).
המובי כבר קצת חלש לי, וחשבתי לשדרג.
איך הפתיחות וכמה סוגר הממותה?
אולי קצת יותר בעייתי בהשתחלויות בין מכוניות ביחס למובי, אבל לא היינו פוסלים על הסף. קח נסיעת מבחן ותחליט.
אוי, זה חיסרון רציני, בזווית שלכם נזכרתי שצריך לבדוק גם גובה גחון, כי השתחלויות זה של פעם, היום אין מקום אפילו לא לזה, היום כשיש פקק עולים על המדרכה. אם אפשר: איך הממותה בעליה על מדרכות?