דף הבית / חדשות / חדש מבימוטה: KB998 רימיני לכביש
25KB998Rimini_LF

חדש מבימוטה: KB998 רימיני לכביש

בבימוטה מציגים את ה-KB998 רימיני - גרסת ההומולוגציה החוקית לכביש של של ה-KB998 עם שלדה ומכלולים מבימוטה ומנוע שמגיע מהקוואסאקי ZX-10RR

ה-KB998 רימיני הוא אופנוע הסופרבייק החדש החוקי לכביש של בימוטה עם שלדה ומכלולים איטלקיים ומנוע שמגיע מהקוואסאקי ZX-10RR. 

בעונת 2025 של אליפות הסופרבייק העולמית תהיה נציגות מחודשת של בימוטה עם קבוצה שנקראת ‘Bimota by Kawasaki Racing Team’. זה יכלול שיתוף פעולה עם בעלי הבית מקוואסאקי, שכידוע רכשו בסוף שנת 2019 מחצית ממניות בימוטה. לא רק משאבים יחלקו שם, אלא גם המנוע בשלמותו יגיע מה-ZX-10RR המוצלח של קוואסאקי, וגם אנשי צוות בכירים שיפעילו את הקבוצה החדשה. אופנוע המרוץ, שנקרא KB998, הוצג בחודש שעבר.

25KB998Rimini_Detail_006

נהלי האליפות מחייבים למכור 500 יחידות עם רישוי כביש שישמשו בעיקר רוכבים פרטיים במרוצי מסלול, אספנים או אוהבי בימוטה פנטיים ובעלי ממון. לשם כך הציגו בימוטה בתערוכת מילאנו 2024 את ה-KB998 רימיני (שם נוסדה בימוטה בשנת 1973), שהוא כמעט אותו אופנוע מסלול רק עם פנסים ומראות.

המנוע נלקח בשלמותו מהקוואסאקי ZX10R, כאשר ארבעת הצילינדרים בשורה בנפח 998 סמ"ק מספקים כאן 200 כ"ס ב-13,600 סל"ד ומומנט של 11.3 קג"מ ב-11,700 סל"ד. גם יחס הדחיסה דומה – 13.0:1.

השלדה היא פרי פיתוח של בימוטה ועשויה בצורת צינורות מפלדת כרומולי כאשר נקודות העיגון של הזרוע האחורית עשויים מאלומיניום. בסיס הגלגלים זהה לקוואסאקי ועומד על 1,450 מ"מ, הבולמים מתוצרת שוואה מדגם BFF בקוטר 43 מ"מ מלפנים ו-BFRC מאחור (שוב, כמו בקוואסאקי). הבלמים זהים – ברמבו כפול מלפנים בקוטר 330 מ"מ עם קליפר M50 מונובלוק וארבעה שסתומים, ועוד אחד בקוטר 220 מ"מ מאחור. חישוקי המרצ'סיני מגיעים עם צמיגים במידות 120/70ZR17 מלפנים ו-190/55ZR17 מאחור. המשקל היבש המוצהר עומד על 195 ק"ג. הפיירינג עשוי מקרבון עם כנפונים גם מקרבון ועם מידת אקטיביות מסוימת בהתאם למהירות.

אין מידע לגבי אלקטרוניקה, אך הגיוני להניח כי כל בקרות האחיזה והבלימה האפשרויות קיימות כאן, כולל קוויקשיפטר, בקרת זינוק, בקרת ווילי, בלימה ועוד. למעשה מדובר כאן על קוואסאקי ZX10RR עם מיתוג מחודש ושלדה שונה.

בבימוטה לא נכנסים בעיניים עצומות לעולם המרוצים, שכן החברה זכתה באליפות העולם בגרנד-פרי בקטגוריית ה-350 סמ"ק בעונת 1980 עם ה-YB3 כפול הפעימות והצילינדרים, וגם ב-7 ניצחונות באליפות הסופרבייק העולמית בעונתה הראשונה ב-1988 ובניצחון עם אנטוני גוברט (שהלך לעולמו בתחילת השנה) וה-SB8R בשנת 2000. זה מגיע עם הידע והניסיון של קוואסאקי שזכתה בשש אליפויות עולם רצופות עם ג'ונתן ראיי (בשנים 2020-2015).

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

2025 KTM 125 and 390 SMC R-5

ק.ט.מ חושפת את ה-SMC-R בנפחים 390 ו-125 סמ"ק

בק.ט.מ חושפים שתי גרסאות סופרמוטו חדשות ליום-יום ולשעשועי פנאי - 390SMC-R ו-125SMC-R - עם חישוקי 17″ וכל מה שצריך בשביל ליהנות במגרש החנייה

3 תגובות

  1. Avatar
    שאלה למערכת

    המובי כבר קצת חלש לי, וחשבתי לשדרג.
    איך הפתיחות וכמה סוגר הממותה?

  2. Avatar
    טוב ששאלתי, אולי עוד אחת בקטנה, בבקשה.

    אוי, זה חיסרון רציני, בזווית שלכם נזכרתי שצריך לבדוק גם גובה גחון, כי השתחלויות זה של פעם, היום אין מקום אפילו לא לזה, היום כשיש פקק עולים על המדרכה. אם אפשר: איך הממותה בעליה על מדרכות?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן