דף הבית / מכונות / ארוכי טווח / חודשיים עם סוזוקי SV650 – מבחן ארוך טווח
SV650-Alex-001

חודשיים עם סוזוקי SV650 – מבחן ארוך טווח

הסוזוקי SV650 הגיע אלינו למבחן ארוך טווח של חצי שנה, ואחרי חודשיים אנחנו כבר מאוד אוהבים אותו; סיכום ביניים

צילום תמונה ראשית: אלכס טאובין

לפני כמה חודשים הטילו בעופר-אבניר, יבואני סוזוקי לישראל, פצצה: ה-SV650 החדש יעלה 50 אלף שקל – מחיר חסר תקדים לסגמנט. כשראינו אותו לראשונה ועיכלנו את המחיר, מיד נפלה ההחלטה – עושים לו מבחן ארוך טווח. ב-50 אלף שקל הוא לחלוטין אופנוע צרכני, ולנו נותר לבדוק עד כמה הוא גם יעיל, מהנה ומגניב – כמו שקטגוריית הנייקדים הבינוניים מחייבת.

אז קיבלנו אותו לפני חודשיים, בתחילת פברואר, וכבר הספקנו לרכב עליו לא מעט – כ-4,500 ק"מ.

השימוש שלנו ב-SV הוא קודם כל ככלי תחבורה יומיומי. זה אומר שילוב של נסיעות בינעירוניות של כ-40 ק"מ לכל כיוון, עם נסיעות עירוניות לסידורים ופגישות. בסופי-שבוע זהו האופנוע שאיתו אנחנו יוצאים לטיולים שלנו – לבד או בהרכבה, ומדי פעם אנחנו נותנים עליו גז באימון מסלול כזה או אחר.

הסוזוקי SV650 החדש - שלנו באדום!
הסוזוקי SV650 החדש – שלנו באדום!

החיים היומיומיים

ה-SV650 שלנו הוא בראש ובראשונה כלי תחבורה. ככזה, יש לו כמה יתרונות שאליהם אנחנו מאוד מתחברים. בראש ובראשונה המנוע. הוי-טווין 90 מעלות הזה הוא פשוט מעולה. הוא גמיש מאוד, הוא מספק 75 כ"ס מכובדים שמביאים את ה-SV לסביב 200 קמ"ש במקסימום. מהירות השיוט הבינעירונית שלנו היא סביב 140 קמ"ש, ולפעמים גם יותר – 150 ו-160. עד האזור הזה הוא מרגיש נוח לגמרי, ורק החוסר במיגון רוח מפריע מעט ומגביל את מהירות הנסיעה. נטפל בנקודה הזו בקרוב.

אחד המאפיינים של המנוע הזה הוא הגמישות הרבה ואופי אספקת הכוח בסל"ד נמוך ובינוני והאפשרות לרכב בשורט-שיפטינג (העברת הילוכים קצרה) ובסל"ד נמוך. לא פעם אנחנו מוצאים את עצמנו מתגלגלים בעיר על 30 קמ"ש בהילוך רביעי, והוא מאוד נינוח באזור הזה. ואחרי הכל, כווי-טווין הוא מספק מכלול תחושות מאוד נעים, אפילו עם מערכת הפליטה המקורית (אותה אנחנו לא מתכוונים להחליף. טוב לנו עם אופנועים שקטים). ציון מאוד גבוה מקבל המנוע הזה, במיוחד בגלגול הנוכחי שלו.

תצרוכת הדלק הממוצעת שלנו, אגב, עומדת על 20 ק"מ לליטר. כשרוכבי מהר יותר, סביב 150-160 קמ"ש, היא יורדת ל-17.5 ק"מ/ל', ומה שמעניין אותנו זה תצרוכת הדלק המקסימלית שאפשר להשיג איתו, ואת זה נבדוק בשבועות הקרובים. עם מיכל דלק בנפח של 14 ליטרים, טווח הנסיעה עומד על כ-220 ק"מ כשנורת הדלק מתחילה להבהב.

איזה כיף לקרוע ניילון!
איזה כיף לקרוע ניילון!

ה-SV650 הוא אופנוע נמוך. עם גובה מושב של 785 מ"מ אנחנו מגיעים עם 2 רגליים מלאות לקרקע ועוד נשאר קצת מרווח לקפל את הברכיים. זה מעולה לרוכבים מתחילים, וזה מאפשר גם מרכז כובד נמוך שעוזר להתנהגות הדינמית. ואכן, ההתנהגות של ה-SV טובה מאוד ואנחנו מאוד אוהבים אותו על כבישים מפותלים – בגלל ההתנהגות ובשילוב של המנוע הגמיש.

הבולמים פשוטים מאוד ורכים, אבל היתרון הגדול שלהם הוא שהם מאוזנים – מלפנים ומאחור. זה אומר שה-SV סופג ונותן תחושה נעימה, אבל כשקצת לוחצים אותו הוא לא יוצא מדעתו כל כך מהר ושומר על התנהגות מאוזנת, בניגוד לכלים אחרים בסגמנט שבהם המתלים קורסים מהר יותר. גם זו נקודת זכות ל-SV. הצמיגים המקוריים הם של דאנלופ, מדגם קואליפייר הספורטיביים, ועד עכשיו הם עובדים מצוין ועם בלאי יותר מסביר, למרות שאנחנו לוחצים אותם לעתים קרובות.

מה פחות אהבנו? ובכן, קודם כל את הכידון הצר מדי. עוד 2-3 ס"מ מכל צד היו עושים ל-SV ולנו טוב, וגם משפרים את ההיגוי והזריזות שלא על חשבון היציבות. גם בזה נטפל בקרוב. שנית, את מושב הרוכב, שנוטה מעט קדימה ולאורך זמן מציק בחלק האחורי של הישבן. לזה נצטרך להתרגל (ואנחנו כבר מתרגלים) כי אנחנו לא מתכוונים להחליף מושב בינתיים. דבר אחרון – את הבלמים הקדמיים. כמו במבחן הדרכים שעשינו ל-SV כשהגיע ארצה, גם באופנוע ארוך הטווח שלנו חסרה נשיכה בבלמים הקדמיים. הם מספיק חזקים ובולמים טוב, אבל חסרה הנשיכה הראשונית.

אז בסיכום הביניים שלנו אפשר לומר שאנחנו מאוד מתחברים ל-SV650 ושיש לו כמה יתרונות גדולים כמו המנוע, ההתנהגות הדינמית, המשקל, וגם העיצוב הצר והסולידי. בנקודות הלא מושלמות שלו אנחנו הולכים לטפל בקרוב.

שמיים כחולים, עשב ירוק, אדמה חומה ואופנוע אדום - שילוב מושלם!
שמיים כחולים, עשב ירוק, אדמה חומה ואופנוע אדום – שילוב מושלם!

כניסה ראשונה למוסך

מרווח הטיפולים של ה-SV650 עומד על 12,000 ק"מ מכובדים (אם כי במוסך המרכזי ממליצים להגיע גם ב-6,000 ק"מ לבדיקה כללית כדי לוודא שהכל בסדר, ובהחלט נעשה את זה). אבל כמו בכל אופנוע חדש, גם כאן היינו צריכים להגיע למוסך לטיפול הרצה ב-1,000 ק"מ.

למען ההוגנות נספר שיצאנו קצת לא בסדר. לא מצאנו את הזמן להגיע למוסך, וקצת אחרי 1,300 ק"מ, כשהתפנתה לנו במקרה שעה באמצע היום, קפצנו למוסך המרכזי בלי תיאום מראש בשעה 11:30 לפני הצהריים. לא ציפינו שיקבלו אותנו כי בכל זאת – פחות מקובל להגיע למוסך לטיפול בשעה כזו, כשהמוסך באמצע יום עבודה. בדקנו בנימוס אם במקרה יש מקום פנוי, ושמחנו כשקיבלנו תשובה חיובית עם חיוך.

ה-SV עלה על הליפט תוך דקות והמכונאי החליף שמן מנוע, מסנן שמן, שימן שרשרת ועבר על כל מערכות ומכלולי האופנוע. הטיפול לקח כשעה ובסופו המכונאי יצא לנסיעת מבחן כדי לספר לנו שהאופנוע בסדר גמור. יופי. עלות הטיפול – 564 ש"ח כולל מע"מ (3 ליטר שמן 154 ש"ח, חומרים 21 ש"ח, מסנן שמן 95 ש"ח, טבעת אטימה 8 ש"ח, 1 שעת עבודה 204 ש"ח, פלוס מע"מ על הכל).

על הליפט בטיפול הרצה - קיבלו אותנו בהפתעה
על הליפט בטיפול הרצה – קיבלו אותנו בהפתעה

מה עוד קרה בחודשיים האלה?

ובכן, אחרי שבוע עם האופנוע קרה לנו מקרה לא נעים. ברכיבת טיול רגועה בכבישי נס הרים בשבת בבוקר, אופנוען עשה עלינו פרסה בלי להסתכל וחסם לנו את הדרך. בלימת חירום והספקנו להיעצר חצי מטר ממנו, אבל אז איבדנו את שיווי המשקל, האופנוע החל ליפול והנחנו אותו על הצד. התוצאה – ידית קלאץ' עקומה. אז החלפנו ידית קלאץ' למקורית בעלות של 230 ש"ח. לא נעים אבל עלול לקרות.

אבל היו גם דברים מהנים יותר. למשל, נתנו את ה-SV לרוכבת מתחילה ליומיים של רכיבה כדי שתספר על חוויותיה שאותן תקראו בקרוב. ה-SV שלנו גם השתתף במבחן השוואתי מול ימאהה MT-07 וקוואסאקי Z650, וגם את המבחן הזה תוכלו לקרוא בקרוב. בינתיים אנחנו ממשיכים לצבור קילומטרים וליהנות.

בקרוב - איך ה-SV במגרש?... (צילום: אביעד אברהמי)
בקרוב – איך ה-SV במגרש?… (צילום: אביעד אברהמי)

סטטיסטיקה – חודשיים ראשונים

  • 4,440 ק"מ
  • 222 ליטר דלק
  • 20 תדלוקים
  • 11 ל' בכל תדלוק בממוצע
  • כ-220 ק"מ בין תדלוקים בממוצע
  • 20 ק"מ/ל' בממוצע

כמה כסף?

  • דלק – 1,350 ש"ח
  • טיפול 1,000 ק"מ – 564 ש"ח
  • ידית קלאץ' – 230 ש"ח

מה אהבנו?

  • מנוע מעולה – גמיש ונעים לשימוש
  • תנוחת רכיבה
  • קלות תפעול יפנית
  • מראה סולידי ונעים לעין
  • בולמים מאוזנים
  • תיבת הילוכים רכה ונעימה
  • גובה מושב
  • איכות כללית וגימור
  • מחיר!

מה פחות אהבנו?

  • מושב רוכב
  • בלמים קדמיים – חסרה נשיכה
  • כידון צר מדי
  • אין ידיות אחיזה למורכב

10 דברים שאתם צריכים לדעת על הסוזוקי SV650 החדש

פול גז, מה קרה? SV אחד לא מספיק לכם? (התשובה - לא!)
הלו פול גז, מה קרה? SV אחד לא מספיק לכם? (התשובה – לא!); צילום: אביעד אברהמי

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 39, רוכב על אופנועים 23 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Indian-chief-vintageh-028

אינדיאן צ'יף וינטאג' במבחן – קלאסיקה מודרנית

הצ'יף הוא חתיכת אייקון היסטורי, אבל ב-2017 זהו אופנוע מודרני לחלוטין שמצליח לשמור היטב על רוח המותג ועל ההנאה שבשיוט; אמריקה בישראל

כתיבת תגובה

Single Sign On provided by vBSSO