כתבו: רועי ועידו קניון
רועי ועידו קניון, בני 27 ו-29 ממושב בני עטרות, חיים ונושמים את העולם המוטורי ואת השטח מגיל אפס. ג'יפים וטרקטורונים תמיד היו אצלם בבית, וב-10 השנים האחרונות גם אופנועי אנדורו שאיתם הם מטיילים בארץ – לפעמים טיולים ארוכים של ימים, כולל חוצה ישראל. רועי ועידן מטיילים בימים אלו באירופה וחוצים אותה על-גבי צמד אופנועי אדוונצ'ר גדולים, כשהם רוכבים בשטח במסלול ה-TET – Trans Euro Trail. אנחנו נלווה את המסע הזה, וצמד האחים ידאגו לשלוח לנו עדכונים שוטפים.
* * * * *
החלום לצאת למסע ארוך בעולם על-גבי אופנוע תמיד היה איתנו. המון רעיונות עלו, נשקלו ונפלו לאורך הדרך והשנים, וכל אחד מאיתנו עשה טיול כזה או אחר בעולם על אופנוע לזמן קצר של ימים ספורים. עידו בהודו ו-ווייטנאם, רועי בארה"ב, לאוס ותאילנד ועוד כמה קצרים באירופה. אבל אף אחד מהם לא היה הטיול הגדול שעליו חלמנו.
לפני כמה שנים עידו העלה את הרצון לצאת לדרך המשי על-גבי אופנוע. באוקטובר האחרון, בזמן הסגר בארץ, התעורר הרצון גם אצל רועי, והבנו שכנראה לא יהיו לנו הזדמנויות נוספות לצאת למסע שכזה כך שחייבים לצאת למסע הזה, ואין יותר טוב מלצאת למסע ביחד – צמד אחים.
התכנית המקורית הייתה לחצות את אסיה עד למונגוליה ובחזרה, אך בגלל אילוצי הקורונה והתפשטות הזן ההודי, מדינות רבות באסיה סגרו את שעריהן, ובשבוע וחצי האחרון שלפני היציאה שינינו את המסלול והחלטנו לחצות את אירופה מישראל עד לפורטוגל על-גבי מסלול ה-TET – Trans Euro Trail, שזוהי רשת של שבילי שטח שנועדו לאופנועים וחוצה את כל מדינות אירופה.
בחירת האופנוע
חיפשנו אופנוע שיתאים למסע שכזה – קילומטרים רבים בתוואי משתנה, בנוחות, עם אמינות ועמידות גבוהות, עם יכולות שטח גבוהות, אבל שגם יתאים למרחקים ארוכים על הכביש. אופנוע שירגש אותנו ולא פשוט ייקח אותנו ממקום למקום. המדינות בהן נעבור הן יוון, אלבניה, מונטנגרו, בוסניה, קרואטיה, איטליה, שווייץ, אנדורה, ספרד ופורטוגל. כמובן שהכל בשטח על תוואי ה-TET.
את ק.ט.מ אנחנו מכירים מאז שאנחנו בתחום, והאופנועים שלהם מלווים אותנו כבר 10 שנים בהנאה גדולה. אחרי הרבה בדיקות נבחר הק.ט.מ 1090 אדוונצ'ר R. לאחר חיפוש של מספר שבועות נמצאו 2 אופנועים מתאימים שבמקרה גם אחים, עם מספרים עוקבים ברישיון. היה ברור לנו שאלו האופנועים שלנו ושאין יותר מתאים מזה למסע שלנו, ובכל זאת האופנועים צריכים לעבור כמה שדרוגים והכנות – למרות שהגיעו אלינו במצב מעולה עם הרבה תוספות הכרחיות למסע.
מסע קניות
בנקודה הזו התחיל מסע ארוך בן עשרה חודשים של הכנת האופנוע, בחירת הציוד המתאים, קניות, התקנות ותכנון קפדני, הכנת טפסים ואישורים להשטת האופנוע, ועוד. לטובת מסע כזה תמיד טוב שיהיה לך גב ועזרה גם מרחוק, לטובת זה פנינו אל ד.ל.ב מוטורספורט, יבואני של ק.ט.מ לישראל, וסיפרנו על התכנון שלנו. שאלנו אם יוכלו לתמוך במסע, וקיבלנו תשובה שהפתיעה אותנו – קודם כל כן, נעזור בכל מה שאנחנו יכולים.
ד.ל.ב מוטוספורט עטפו אותנו בכל מה שחלמנו לקבל למסע הזה: ציוד אדונצ'ר איכותי מלא מכף רגל ועד ראש של KLIM, חלקי חילוף, וגם הכנה של האופנועים במוסך אופרוד בתל-אביב (שבו כל הצוות נתן את הנשמה בשבילנו, הראה הסביר והכין את האופנועים בצורה מושלמת לבקשותינו). לא יכולנו לצאת למסע בדרך טובה יותר.
בתהליך ההכנה היה לנו ברור כי צריך להעמיס איתנו כמה שפחות משקל – משימה לא פשוטה כאשר הצורך הוא לצאת מוכנים ככל האפשר, מצוידים בכלים, חלפים וכל מה שיכול לתקוע אותנו בדרך, לכן בחרנו את הציוד הקומפקטי ביותר וקל המשקל שניתן להשיג, אך עם זאת יצאנו עם הרבה ציוד וכנראה שנצטמצם בהמשך כשנבין מה נדרש ומה לא חייבים.
השטת האופנוע ליוון
הופתענו לגלות שהוצאת האופנוע מהארץ זה לא סיפור מסובך. מתאמים הפלגה מחיפה ורוכשים ביטוח לאירופה לאופנועים כדי להיכנס ליוון. השארנו את האופנועים ברביעי בנמל חיפה בלי הרבה בירוקרטיה (בתמונה בראש הכתבה) – מחכים לפגוש אותם ביוון ביום שני בבוקר.
בחלק הבא: המפגש עם האופנועים ביוון ותחילת המסע באירופה.
מקסים! בהצלחה והעיקר בהנאה!
מחכים כבר לפרק ב'.