דף הבית / חדשות / חוק ביטוח החובה עבר בכנסת
300-350cc-Scooters-Comp-255

חוק ביטוח החובה עבר בכנסת

חוק ביטוח החובה, שמונע את העלאת תעריפי הביטוח כתוצאה מדו"ח ועדת וינוגרד, עבר אתמול בכנסת וייכנס בקרוב לספר החוקים

כעת זה רשמי: חוק ביטוח החובה של ח"כ מיקי זוהר עבר אתמול בכנסת בקריאה שנייה ושלישית והלכה למעשה נכנס לתוקף. החוק מונע את עליית מחירי ביטוח החובה לדו-גלגלי, שהייתה אמורה להתבצע כתוצאה מדו"ח ועדת וינוגרד.

הצעת החוק האמורה עברה לפני שלושה שבועות בקריאה ראשונה בוועדת השרים ואושרה לפני שבועיים בוועדת הרפורמות. אתמול, כאמור, היא עברה בכנסת בקריאה שנייה שלישית. לפי הצעת החוק, מרכיב ההעמסה (ההשתתפות של ביטוחי הרכב הפרטיים בביטוחי החובה של הדו-גלגלי, שמבוטחים כולם בפול) יעלה מרף מקסימלי של 6.5% כיום ל-8.5% בשנתיים הקרובות ולאחר מכן יתייצב על 8%. זאת למרות שהצעת החוק המקורית דיברה על 11%, אולם ככל הנראה נתון זה עלה לצורכי משא ומתן בלבד.

הצעת החוק נולדה בעקבות דו"ח ועדת וינוגרד, שקבעה שיש להעלות את תעריפי ביטוח החובה לדו-גלגלי בכ-20%, וזאת בשל שינויים בריבית ההיוון. משרד האוצר התנגד להעלאה, ובין היתר לפני שנה בדיוק ניסה לשנות את החציה (יחס חלוקת הנטל בתאונה שבין רכב פרטי לבין דו-גלגלי) ל-95%-5% במקום ה-75%-25% הנהוג כיום, אולם הצעה זו נפלה בשל התנגדות.

המשמעות היא אחת: מחירי ביטוח החובה לאופנועים יישארו זהים או דומים מאוד לאלו הנוכחיים, שכן תוספת מרכיב ההעמסה תקזז את העלייה הצפויה בשל שינוי ריבית ההיוון.

בקרוב תוקם ועדה משותפת למשרד האוצר וועדת הכלכלה, שתדון במתווה חדש לביטוחי חובה לדו-גלגלי, שבמסגרתו תעריפי הביטוח ירדו, אולם גם הפיצוי במקרה תאונה יהיה מופחת. זאת כדי לאפשר ליותר רוכבים לרכוש ביטוח חובה. ביטוח חובה כזה יחריג את רוכבי הדו-גלגלי משאר רוכשי ביטוח החובה. הוא צפוי להיות זול יותר מביטוח חובה עם השתתפות עצמית הקיים כיום, אולם כאמור, גם הפיצוי במקרה פגיעה יהיה נמוך משמעותית.

נזכיר כי דו"ח מבקר המדינה קבע שכ-49% מרוכבי הדו-גלגלי אינם מבוטחים בביטוח חובה כלל – נתון בלתי מתקבל על הדעת, שנובע בעיקר בשל תעריפי ביטוח החובה לדו-גלגלי הגבוהים מאוד.

מצד אחר החוק שעבר אתמול משמח, שכן הוא מונע את העלייה בשיעור של כ-20% שהייתה צפויה להתרחש, ושעתירה בעניינה עמדה בבג"צ שהגישו חברות הביטוח. מצד שני, במידה מסוימת זוהי אכזבה, שכן טרם דו"ח ועדת וינוגרד דובר על הורדת תעריפים לביטוחי החובה לדו-גלגלי. כך או כך, בשנים הקרובות לא צפויים שינויים דרמטיים בתעריפי ביטוח החובה לדו-גלגלי, כלומר רוכבי הדו-גלגלי ימשיכו לשלם סכומים גבוהים מאוד.

 

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 40, רוכב על אופנועים 24 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

1T9A2654

ק.ט.מ משיקה בישראל את דגמי 2019 – אנדורו ומוטוקרוס

הדור החדש של אופנועי המוטוקרוס של ק.ט.מ, מדגמי 2019, הגיע ארצה, יחד עם דגמי האנדורו המעודכנים

8 תגובות

  1. יופי, במקום מחיר "אסוני", הוא ישאר סתם מפלצתי . כך דואגים המושחתים לנתינים !

  2. תסבירו לי בבקשה איך אפשר לעבור טסט בלי ביטוח. אני לא יודעת טריקים ישראלים

  3. ככה זה שלחרדים אין אופנועים, אחרת התעריף היה רבע !!!

    • מה הקשר ? די כבר ללכלך !
      ולחרדים יש רכבים,למה לא הוזילו את המחירים ?

    • ליאור, במקום להתלונן, בוא נלמד מהם: מה מונע מאיתנו להתאחד וליצור קבוצת לחץ לפני בחירות?

      • תגובה לראובן

        על איזה לחץ אתה מדבר? הכנופיה של העבריינית מפורום8 חזרה לגודלה הטבעי, ומונה היום בין עשרות בודדות לאולי מאה רוכבים. אחרי הבגידה שלכם בציבור גדול של רוכבים עם התרגיל של "ההשתתפות העצמית"(שממנו חברות הביטוח גרפו הון, ואתם מקבלים טובות הנאה), ואחרי התרגיל המסריח שלכם עם "ביטוח תאונות אישיות"(שממנו סוכני הביטוח המושחתים ששלכם עשו הון, וגם הם שיתפו אתכם ברווחים כאשר הם דואגים לכם לדמי ביטוח מוגדלים אחרי כל ריסוק אופנוע בפס נס-הרים, כגון: הסוכן אודי דגן), אחרי כל זאת ציבור הרוכבים הנאור שם עליכם פס אחד גדול! למה גדול, ענק! ואם לא הקומבינות המושחתות שלכם "תפוז אנשים" כבר ממזמן הייתה סוגרת לכם את הפורום העלוב שלכם בגלל העדר פעילות(הפורום שלכם מת). בו נאמר את האמת, הקול האלקטורלי שלכם שווה היום לאפס מאופס, נהיה ממכם קבלני קולות שכל מה שהם יכולים לעשות זה להעמיס את הבטן הגדולה שלהם ולשאר השומנים על איזה ארלי, ולהיפגש על בגט עלוב במפגש פרלמנט האופנועים הזקן והעלוב ביותר בעולם. אין לכם כבוד, ולא נשאר ממכם אלא אבק. קבוצת הלחץ של רוכבים שסובלים מהמצב שאתם יצרתם עברה למקום אחר, והיא הכן יוצרת לחץ, בלי דיבורים, ועם מעשים. לא תדעו מי היא, כי אם תדעו תעשו הכל כדי לקלקל לנו גם הפעם.
        Hasta la vista, baby

  4. זה מקומם. שיפחיתו פיצוי לכולם במידה שווה!
    על רכיב עגמת הנפש יש מלא תביעות סרק, גם במכוניות, ומכוניות פרטיות הם 90% מכלל כלי הרכב.
    שיבטלו או יקטינו לכולם את רכיב עגמת הנפש.
    מצד שני, אם יחזירו עטרה ליושנה, ויאפשרו ביטוח ב- 500ש"ח לכלים העממיים בנפח שעד 125 סמ"ק, ובהספק נמוך(לא אופנועי ספורט), זאת עשויה להיות כבר דרמה של ממש!!!
    בפעם הקודמת שהגנבים נתנו לנו "הנחה" בתרגיל המסריח של "ההשתתפות העצמית" הם רצו שנשלם 100% פרמיה, ולקחו מאיתנו את הפיצוי הכי נפוץ, שהוא: תאונות "קלות". כלומר מי ששילם 100% פרמיה עם השתתפות עצמית באלפי שקלים, קיבל 0% פיצוי במקרה של תאונה "קלה". לאור ההיסטוריה הבעייתית של נותני "ההנחות", האם ההנחה הפעם תהיה מידתית ביחס להקטנת גובה הפיצוי? לדוגמה: אם יחייבו על קטנוע בסיסי 125 סמ"ק בביטוח חובה תמורת 500 ש"ח בלבד, והכיסוי יתמקד רק בפציעות גוף קשות לרוכב, ופיצוי מלא למורכב ולצד-ג', זה נשמע הוגן. גם כי רוכבי אופנוע כמעט לא פוגעים בצד ג', וגם כי כל רוכב ינהל את שאר הסיכונים שלו עם ביטוחים פרטיים משלימים כפי ראות עיניו(רוכב שמסתכן יותר ישלם על הסיכון העודף שלו, או שלא יהיה מבוטח). אבל לא נראה לי שזה מה שהחזירים מתכננים לנו. הם יורידו את הביטוח ל 2,500 ש"ח(כדי לטעון שהוזילו), וירוקנו אותו בכל כיסוי שהוא. למה? כי הם יכולים, זה למה! עכשיו נראה את החזירים מפתיעים אותנו לטובה…

  5. זאת אומרת שרוב רוכבי הדו גלגלי, ( בין 50 ל 80%, תלוי את מי שואלים) ימשיכו לא לשלם כלל ביטוח חובה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO