דף הבית / חדשות / חמישה רוכבים ישראלים ב-Sea To Sky אקסטרים-אנדורו
יוסי גוטמן

חמישה רוכבים ישראלים ב-Sea To Sky אקסטרים-אנדורו

חמישה רוכבים ישראלים יתחרו בעוד שבועיים במרוץ האקסטרים-אנדורו Sea To Sky בקמר שבטורקיה; בואו נכיר אותם

*עדכון: בשל מלחמת 'חרבות ברזל', חמשת הרוכבים הישראלים לא ייצאו למרוץ.

ב-18 עד 21 באוקטובר יתקיים בטורקיה מרוץ ה-SEA TO SKY, שנחשב לאחד ממרוצי האקסטרים-אנדורו הקשים ביותר, על אף שאינו נחשב לסבב במסגרת אליפות העולם. למרות זאת, הוא פלטפורמת אימונים והכנה לרוכבי העילית, ומרוץ מעולה בפני עצמו. חמישה רוכבים ישראלים ישתתפו במהדורת 2023.

בעוד שבועיים תתקיים בטורקיה המהדורה ה-14 של מרוץ האקסטרים אנדורו Sea To Sky. זהו מרוץ אקסטרים-אנדורו שמתקיים החל משנת 2009, תפס פופולריות בשנים האחרונות ומקבץ אליו את טובי הרוכבים בעולם.

משך התחרות הוא 4 ימים, כשהיא מתחילה בפרולוג ביום רביעי על חוף הים התיכון, אז הרוכבים צריכים להקיף מסלול חולי כמה שיותר פעמים ועל-ידי כך נקבע סדר הזינוק ליום השני במשך 15 דקות. אורכו של המסלול ביום השני הוא כ-60 ק"מ, והוא מורכב ברובו מסינגלים מיוערים. על-פי תוצאות היום השני נקבע סדר הזינוק ליום השלישי. יום הרכיבה השלישי הוא מרוץ השמיים ברום של כ-2,500 מ', והיום הרביעי (שבת) הוא יום ההרים. התוואי כולל אתגרי אקסטרים-אנדורו תובעניים כמו חציית נהרות, סינגלים טכניים, ובעיקר עליות תלולות וארוכות.

על-מנת להיות זכאי למדליית ארד (ברונז) הרוכבים נדרשים לעבור לפחות שתי נקודות ביקורת (צ'ק פוינט) ביום היער וביום השמיים, ולהגיע לשער הארד ביום ההרים. מדליית הכסף (סילבר) תדרוש 4 נקודות ביקורת בכל הימים והגעה לשער הכסף ביום האחרון, ומדליית זהב (גולד) תדרוש לסיים את כל הימים עד הסוף.

כאמור, השנה יוצאים חמישה ישראלים לנסות את מזלם במרוץ התובעני:

ירון לוגסי

איש עסקים מתחום הבנייה, נשוי + 3. רוכב אנדורו קרוב לעשור, מתחרה ותיק עם ניסיון עשיר שמתמקד בעיקר בהארד-אנדורו בחלקים היותר קשוחים של המדינה, בעיקר עם תוואי מדברי, מינימום אחיזה ומקסימום מאמץ. התחרה באליפות ההארד אנדורו בישראל ובמספר תחרויות בחו"ל בהן – ארצברג רודיאו, לגארס ו-Sea To Sky – כולן בקטגוריית הסילבר.

אופנוע: ק.ט.מ 300EXC. חסויות למרוץ: מועדון ארוחת הבוקר, אינטרפול, קבוצת קוברה.

ירון לוגסי
ירון לוגסי

איתי מילמן

בן 40 מראשון לציון, בעלים של מצבעה תעופתית, נשוי + 3. הניסיון התחרותי בארץ מסתכם באירועים מיוחדים כמו הסופר-אנדורו בירושלים, המינוס 400 ואליפות ההארד-אנדורו. ה-Sea To Sky יהיה המרוץ הראשון שלו בחו"ל, והיא חלק מאבן הדרך של גיל 40 שנחרט השנה. עבור מילמן האופנוע הוא המפלט הנפשי האולטימטיבי, מעבר לאתגר הפיזי, והוא סופר את השעות לצאת לטורקיה ולתת את המקסימום במטרה להגיע רחוק ככל האפשר. גם בתחרות.

מסר אישי: "ציטוט של 'הרב מילר': תרכב אחי תרכב".

אופנוע: גאס גאס EC300. חסויות למרוץ: קסדות KYT.

איתי מילמן
איתי מילמן

יוסי גוטמן

בן 52, נשוי + 4. רוכב ברציפות מעל 30 שנים, רוכב ותיק ומוכר בענף האנדורו, אלוף ישראל בקטגורית סניורים בעונת 2016. ניסיון בין-לאומי: רומניאקס בשנת 2013 על-גבי ק.ט.מ 450EXC בקטגוריית ברונז, Sea To Sky בשנת 2017 על-גבי ק.ט.מ 300EXC בקטגוריית סילבר, רומניאקס בשנת 2019 על-גבי ק.ט.מ 300EXC בקטגוריית סילבר, מינוס 400 ב-2021 על-גבי ק.ט.מ 350EXC-F בקטגוריית סילבר.

מסר אישי: "רוצה להודות לאשתי האהובה ולילדיי על התמיכה וההכלה של הספורט הזה כל-כך הרבה שנים ברצף, וגם לכל האנשים הנפלאים שרצים איתי לאורך כל-כך הרבה שנים. ממרום גילי אומר לכולכם אל תחלמו – תגשימו, והמעז מנצח!"

אופנוע: ק.ט.מ 300EXC. חסויות למרוץ: ד.ל.ב מוטוספורט, מוטוליין, חיים לוי מדבקות.

יוסי גוטמן
יוסי גוטמן

צחי ידן

בן 51, הבעלים של סוכנות מוטופאן – ק.ט.מ ופולאריס. ניסיון רב באליפות ישראל באנדורו בשנות האלפיים עם פעמיים מקום ראשון בקטגוריה העממית, וכן בראלי חוצה ישראל 2011. ה-Sea to Sky יהיה המרוץ הבין-לאומי הראשון שלו.

אופנוע: ק.ט.מ 300EXC. חסויות למרוץ: מוטופאן סוכנות ק.ט.מ ופולאריס, פוטוליין ישראל.

צחי ידן
צחי ידן

אדורם לשם

בן 50, נשוי + 1, איש עסקים. רוכב אנדורו כ-5 שנים, בעיקר הארד-אנדורו ומתחבר במיוחד לרכיבה טכנית מאתגרת. מתחרה מדי פעם באירועים מיוחדים כמו המינוס 400 ואליפות ישראל בהארד-אנדורו. התאמן השנה לרומניאקס, אבל עקב פציעה נאלץ לבטל והחליט לצאת ל-Sea To Sky שנשמע מרוץ מאתגר אבל גם מאוד חווייתי.

מסר אישי: "זו תהיה הפעם הראשונה שלי במרוץ בין-לאומי, ואני יוצא לתחרות בשביל האתגר והחוויה. לא מסכן את הפודיום…".

אופנוע: גאס גאס EC300

אדורם לשם
אדורם לשם

מערכת פול גז מאחלת הצלחה רבה לחמשת הרוכבים. תנו בראש!

 

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

12_Jerez_WorldSBK_2024_Friday_Yamaha_YZF-R9_Z9A_1238

ימאהה: ה-R9 לאליפות הסופרספורט העולמית

בימאהה מודיעים על כוונתם להשתתף בעונת 2025 של אליפות הספורספורט העולמית (WorldSSP) עם ה-YZF-R9 החדש, אשר יחליף את ה-R6 הוותיק שיוצא לגמלאות

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן