תחום האופנועים החשמליים תוקף לאחרונה ישירות לתוך המהות הבסיסית של האופנוען. במקום לדבר על צמצום המזהמים, על הפחתת הרעש ועל סביבה בריאה יותר – הולכים היצרנים ומפתחים מוטוקרוסים טהורים, אופנועי ספורט ואופנועי מרוץ. כאילו התחום החשמלי מדבר על תשדורות ההנאה החשמליות שעוברות במערכת העצבים למוח, ולא על הנעה חשמלית.
היום (ה') תחשוף חברת לייטניג האמריקאית גרסה חדשה של אופנוע ספורט חשמלי. שם הדגם 'סטרייק', והוא מיועד להיות מקביל לקטגוריית ה-600 סמ"ק הספורטיבית. החברה, היושבת בעמק הסיליקון המפורסם, טרם חשפה תמונה, אך עד כה 'הודלפו' נתונים טכניים מעניינים מאוד.
נתחיל עם נתון המהירות המרבית, שעם יחסי ההעברה המותאמים למסלול יביא את האופנוע עד ל-241 קמ"ש. את זה הוא משיג ממנוע תלת פאזי של 150V, מקורר נוזל. ההספק הוא 70 קילוואט (כ-95 כ"ס), ועם גרסה חזקה יותר של 90 קילוואט (כ-122 כ"ס). טווח הנסיעה שאליו מכוונים מהנדסי החברה עומד על סביב ה-200 ק"מ בתוך העיר וכ-130 ק"מ מחוץ לעיר. נתון המשקל המלא המשוער עומד על סביב 230 ק"ג. זמן הטעינה, עם מטען משודרג שמתומחר בנפרד, יעמוד על 40 דקות. ניתן כמובן להטעין בשקע הביתי במשך הלילה.
עד כה אופנועים חשמליים הגיעו עם תג מחיר גבוה. ללייטינג עצמה יש את דגם ה-LS-218 המדליק, עם נתון של 200 כ"ס, 350 קמ"ש וטווח נסיעה של 160 ק"מ, אבל הוא עולה 47 אלף דולר. הסטרייק החדש אמור ליישר קו עם מחירי קטגוריית ה-600 סמ"ק ולעלות סביב ה-13 אלף דולר.
לייטנינג בשנים האחרונות מתפארת בהישגיה, ששמים בצל אופנועים מונעי בנזין. עם ניצחון בפייקס פיק, שבירת שיאי מהירויות, פיתוח אופנועים הפועלים על בסיס אנרגיה סולארי ועוד. נעקוב אחר חשיפת הדגם החדש ונעדכן.
דגם נוסף, שנחשף בתערוכת טוקיו האחרונה, הוא גרסת 2019 – השמינית במספר של מיוגן שינדין (Mugen Shinden Hachi) – שמיועד לכבוש את מרוץ האי מאן. יחד עם רוכביה משנה שעברה – ג'ון מק'גינס ומייקל רוטר – מיוגן מצפה לנצח שנה שישית ברציפות ולהמשיך לעלות את הרף. תסתכלו על התמונות – חשמלי או לא, אנחנו בהחלט היינו רוצים להניח את ידינו על אחד שכזה!
מה שקורה שאין גיר קלאץ, חלקות ואחיזה צמיגים מצויינת
בניגוד לעקמומיות של מנוע בעירה שגיר דופק וקלאץ לא מפריד
מה רע?