דף הבית / חדשות / טריומף: גרסת סקרמבלר 1200X בסיסית יותר
Scrambler1200X_MY24_05760_JP

טריומף: גרסת סקרמבלר 1200X בסיסית יותר

בטריומף מציגים גרסה בסיסית יותר למשפחת דגמי הסקרמבלר - ה-1200X - שמציעה מכלולים פשוטים יותר ופחות גובה; גם ה-XE משתדרג מעט

הטריומף סקרמבלר 1200X החדש הוא גרסת כניסה זולה יותר עם בולמים פשוטים יותר, גיאומטריה שונה, בלמים שונים וגובה מושב נמוך יותר.

הסקרמבלר 1200 של טריומף, שהוצג בשנת 2018 ועודכן מעט בשנת 2021, יושב על הפלטפורמה המוכרת של הת'ראקסטון, כולל מנוע הטווין המקבילי בנפח 1,200 סמ"ק המפיק כ-90 כ"ס ו-11.4 קג"מ. למרות המראה הקלאסי, בטריומף לא חסכו באלקטרוניקה ומכלולים איכותיים. כך למשל יש צג TFT שמציע כמובן קישורית לסמארטפון ביחד עם מערכת ניווט אינטגרלית, וגם מערכת אינטגרלית של גו-פרו שמאפשרת שליטה במצלמות ישירות מהכידון. כך יכול הרוכב לצלם סטילס או וידאו תוך כדי רכיבה, מבלי להוריד את הידיים מהכידון. בנוסף, מפתח קרבה KEYLESS, פנסי LED היקפיים, ויש יחידת מדידת אינרציה IMU שמאפשרת שליטה במערכות ה-ABS ובקרת ההחלקה – שתיהן להטיה. לסקרמבלר חישוק קדמי בקוטר "21, לטובת אוריינטציית שטח ברורה ואחורי בקוטר 17″.

הטריומף סקרמבלר 1200X החדש
הטריומף סקרמבלר 1200X החדש

הטריומף סקרמבלר 1200X החדש מתעדכן בגזרת המנוע, כשהחלפת גוף המצערת משפרת את אופי העברת הכוח בסל"ד בינוני, משאירה את נתוני ההספק והמומנט על כנם, ומורידה ב-250 סל"ד את ההספק המרבי ל-7,000 סל"ד ואת המומנט המרבי ל-4,250 סל"ד.

לטובת החיסכון במחיר, בולמי השוואה והאוהלינס מפנים את מקומם לבולם קדמי של מרזוקי נטול אפשרות כיוונון עם מהלך גלגל קצר יותר של 170 מ"מ, ומאחור יש צמד בולמי מרזוקי, גם הם נטולי כיוונון, בעלי מהלך גלגל של 170 מ"מ – בשני הקצוות הנתון החדש עומד מול 250 מ"מ של מהלכי הגלגלים בגרסת ה-XE, כששם הבולמים מתכוונים במלואם. גובה המושב יורד מ-870 מ"מ ל-820 מ"מ (עם אפשרות נמוכה יותר של 795 מ"מ בקטלוג האופציות), בסיס הגלגלים מתקצר בגלל זרוע אחורית שונה מ-1,570 מ"מ ל-1,525 מ"מ, והכידון שונה וצר ב-65 מ"מ לעומת גרסת ה-XE. הצמיגים בגרסת ה-X הם מצלר קארו סטריט, בעוד ב-XE יש מצלר קארו טורנס עם מעט יותר יכולות בשטח.

הבלמים שונים, כשגרסת ה-X מקבלת דיסקים מעט קטנים יותר (310 מ"מ בקוטר לעומת 320 מ"מ) וקליפרים של ניסין לעומת הברמבו הרדיאליים מסוג M4.30 בגרסת ה-XE. מערכת ניהול המנוע מציעה 5 מצבי רכיבה (כביש, גשם, ספורט, שטח ואישי) לעומת עוד מצב פרו-שטח בגרסת ה-XE. המשקל המלא עומד על 228 ק"ג לעומת 230 ק"ג ב-XE.

גרסת ה-XE, שמקבלת את אותם עדכוני מנוע, הציעה עד כה בולמים קדמיים הפוכים של שוואה עם מהלך גלגל של 250 מ"מ וכיוונים מלאים ובולמים אחוריים של אוהלינס עם כיוונון מלא ואותו אורך מהלך גלגל. אלו מפנים את מקומם למרזוקי (בדומה ל-X), אך שומרים על אותם מהלכים ואפשרויות כיוונון. שינוי הבולמים מאפשר להוזיל בכ-400 אירו את הגרסה הזאת. על-מנת לבדל עם גרסת ה-1200X פנס ה-LED מאחור שונה וקטן יותר, הבולמים הקדמיים מוזהבים והכנף הקדמית בצבע אלומיניום.

מחירו של הטריומף 1200X החדש אמור להיות סביב 800 עד 1,000 אירו נמוך יותר מה-1200XE (שכאמור, גם הוזל ב-400 אירו). מחיר הבסיס בישראל עמד על 125 אלף ש"ח, אך טרם קיבלנו מידע עדכני לגבי המחירים בישראל ומועדי ההגעה.

Scrambler-1200-X_MY24_Ash-Grey_LHS

Scrambler1200X_MY24_3181_JP

Scrambler1200X_MY24_04962_JP

 

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

2025_YAM_G125YMSV_EU_BNC2_ACT_011_03_preview

ימאהה: ה-NMAX125 מתחדש ל-2025

קטנוע ה-NMAX של ימאהה בנפח 125 סמ"ק מקבל עדכוני מנוע ועיצוב לשנת 2025, ולראשונה גם גרסת Tech MAX מאובזרת

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן