דף הבית / חדשות / טריומף: הדייטונה 765 Moto2 נחשף רשמית
Daytona_Moto2_765-Dynamic_PH

טריומף: הדייטונה 765 Moto2 נחשף רשמית

בטריומף חשפו במהלך סוף שבוע המרוצים בסילברסטון את גרסת המהדורה המוגבלת ואת כל הנתונים לגביו

במהלך סוף שבוע מרוצי ה-MotoGP בסילברסטון חשפה טריומף את המהדורה המוגבלת יצור של הדייטונה 765 Moto2 האקסקלוסיבי.

טריומף דייטונה 765 בגרסת מוגבלת Moto2
טריומף דייטונה 765 בגרסת מוגבלת Moto2

ראינו אותו כסקיצה ולאחר מכן במבחנים על הכביש – מדובר על שתי סדרות מהדורה מוגבלת עם 765 אקזמפלרים שיצאו ליבשות אירופה וארה"ב כל אחת. במטרה לרכב על גל ה-Moto2, שם טריומף מספקים את כל מנועי הטריפל המניעים את האופנועים בסדרה, הם בחרו להוציא תחילה מהדורה מוגבלת ויוקרתית יותר – וכמובן ממוספרת אישית –  ולאחר מכן יציגו גרסה 'פשוטה' יותר בייצור מלא.

בואו נבחן את הנתונים שהוצגו, כאמור בסילברסטון: מנוע טריפל בנפח 765 סמ"ק המספק 130 כ"ס ב-12,250 סל"ד ו-8.15 קג"מ ב-9,750 סל"ד. הקרביים של המנוע עשויים מחומרים קלים כדוגמת שסתומים מטיטניום ופיני בוכנה המצופים ב-DLC (ר"ת Diamond Like Coating) להורדת חיכוך, כמו במנועי מרוץ. האופנוע מגיע עם מערכת פליטה של ARROW, חוקית כמובן לכביש.

המצערת כמובן חשמליות, כשהמנוע מגיע עם חמישה מצבי רכיבה לבחירת הרוכב: גשם, כביש, ספורט, מסלול ואישי. יש קוויקשיפטר להעלת הילוכים ואוטו-בליפר להורדה, מסך ה-TFT מכיל גם שעון עצר למסלול, השלדה, הזרוע האחורית והחישוקים עשויים מאלומיניום, כשמעטפת הפיירינג עשויה כולה מקרבון.

מהדורה מוגבלת של 765 יחידות
מהדורה מוגבלת של 765 יחידות

מערכת המתלים מורכבת מהמילה האחרונה של אוהלינס – מזלג מוזהב בקוטר 43 מ"מ NIX30 ובולם אחורי מדגם TTX36. מערכת הבלימה היא של ברמבו, עם קליפרים רדיאליים מונובלוק מדגם Stylema מלפנים.

דגם המהדורה המוגבלת לא צפוי להגיע לישראל, אבל נשמח אם יהיה ישראלי 'ראש בקיר' שיתעקש לשים את כספו על כך. כמה כסף? לא פורסם נתון רשמי, אבל ההערכות מדברות על 16,000 ליש"ט באנגליה, שהם שווי ערך ל-69,000 ש"ח לפני כל המיסים וההיטלים. לשם השוואה, שני דגמי ה-600 שנותרו בחיים ויתחרו בדגם ה'עממי' יותר שיצא בהמשך מתומחרים הרבה פחות באנגליה – הימאהה YZF-R6 נמכר ב-11,000 ליש"ט ואילו הקוואסאקי ZX-6R נמכר ב-9,500 ליש"ט.

אנחנו ממתינים גם לגרסה הסדרתית, שתבוא בקרוב.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Ducati-Panigale-V4-2020-015

דוקאטי: הפניגאלה V4 משתדרג ל-2020

שנתיים אחרי שנחשף לראשונה לפני שנתיים, הפניגאלה V4 ו-V4S מקבל מתיחת פנים הכוללת שיפורים אווירודינמיים, וגם שיפורים מכאניים ואלקטרוניים; הטוב הופך לטוב יותר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO