דף הבית / חדשות / טריומף: הטייגר 1200 מתעדכן ל-2024
Tiger-1200_GT-Pro_MY22_N4I9754_ML

טריומף: הטייגר 1200 מתעדכן ל-2024

בטריומף מעדכנים לשנת 2024 את הטייגר 1200 - האדוונצ'ר הגדול שהוצג לפני שנתיים - בעיקר בתחומי המנוע והארגונומיה

הדור חדש של הטריומף טייגר 1200, שהוצג לפני שנתיים עם מנוע טריפל בנפח 1,160 סמ"ק המפיק 148 כוחות סוס, מקבל עדכונים קלים לשנת 2024.

לשנת 2022 הציגו בטריומף דור חדש לגמרי של הטייגר 1200 ששיפר את קודמו בצורה משמעותית וגם הוריד 25 ק"ג מהמשקל. מנוע ה-T-Plane החדש עם סדר הצתה ייחודי של 1-3-2 ירד בנפחו ל-1,160 סמ"ק אך העלה את ההספק לעומת קודמו ל-148 כ"ס ב-9,000 סל"ד ואת המומנט ל-13.25 קג"מ ב-7,000 סל"ד. הוא קיבל שלדה חדשה עם שלדת זנב קלה מאלומיניום, זרוע אחורית כפולה במקום החד-צידית וגל הינע קל יותר שביחד הורידו 25 ק"ג לעומת הדור היוצא.

טריומף טייגר ראלי אקספלורר דגם 2024
טריומף טייגר ראלי אקספלורר דגם 2024

כמתבקש, מבחינה אלקטרונית כל הדגמים מגיעים עם יחידת מדידה אינרציאלית (IMU) בשישה צירים, עם בקרת אחיזה ובלימה להטיה, מערכת זינוק בעלייה, מערכת ניהול מנוע רבת שלבים לפי הגרסה , קוויקשיפטר, ידיות מחוממות, מושב מחומם ומערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים (בדגמי האקספולורר), פנסי הטיה בדגמים הבכירים ומפתח קרבה KEYLESS. כל הדגמים מגיעים כמובן עם פנסי LED ועם מסך TFT.

בהשקה העולמית של הטייגר 1200 ראלי המסקנה הייתה שהדור החדש של הטייגר 1200 הוא ללא ספק הדגם הטוב ביותר בשושלת הדגמים, וגם מעלה את הרף בקטגוריית האדוונצ'רים המשובחת.

לשנת 2024 מעדכנים בטריומף את קשת הגרסאות השונות, ומתחילים בצמצום גרסת ה-GT הבסיסית כך שנשארות ארבע גרסאות: תחת משפחת ה-GT המגיעה עם חישוקים יצוקים בקוטר 19″ מלפנים ו-18″ מאחור ומאופיינת יותר לכביש יש את ה-GT פרו עם יותר פיצ'רים אלקטרוניים ועם רגלית אמצע, ו-GT אקספלורר. בצד השטח יש את גרסאות הראלי עם חישוקי שפיצים בקוטר 21″ ו-18″, מהלכי מתלה ארוכים יותר, מיגונים ויכולות שטח (ראלי פרו וראלי אקספלורר). דגמי האקספלורר (ב-GT וראלי) מציעים מיכל דלק ענק בנפח 30 ליטר ורדאר אחורי.

עדכוני המנוע כוללים גל ארכובה, רוטור אלטרנטור וגל איזון חדשים, על-מנת לעדן את הוויברציות בסל"ד נמוך ואת אופי העברת הכוח. גם המצמד רוכך מעט ויש ידית חדשה וארוכה יותר. משככי הכידון של גרסאות האקספולרר התרחבו גם לגרסאות ה-GT פרו והראלי פרו, ונועדות להפחית ויברציות בכידון. יש מושב חדש עם פרופיל שטוח יותר ומעט נמוך יותר. בתוספת מחיר ניתן לרכוש את אופציית ה-'Active Preload Reduction', שמפחיתה את גובה הבולמים ב-20 מ"מ בלחיצת כפתור בזמן עמידה, כמו ברמזור לדוגמה. נזכיר כי כל הגרסאות מגיעות עם בולמי שוואה חשמליים סמי-אקטיביים. לסיום, הרגליות בגרסאות ה-GT הוכנסו מעט פנימה על-מנת להגדיל את זווית ההטיה בזמן רכיבה.

דגמי 2024 של הטריומף טייגר 1200 מקבלים גם צבעים וגרפיקה חדשה וצפויים להגיע לישראל, כאשר המחירים, המתחילים מ-158 אלף ש"ח לגרסת ה-GT פרו, צפויים להתעדכן בהתאם לשיפורים, אך טרם נקבעו.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

12_Jerez_WorldSBK_2024_Friday_Yamaha_YZF-R9_Z9A_1238

ימאהה: ה-R9 לאליפות הסופרספורט העולמית

בימאהה מודיעים על כוונתם להשתתף בעונת 2025 של אליפות הספורספורט העולמית (WorldSSP) עם ה-YZF-R9 החדש, אשר יחליף את ה-R6 הוותיק שיוצא לגמלאות

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן