דף הבית / חדשות / טריומף חושפת את הטייגר 1200 החדש
Tiger-1200_Rally-Pro_MY22_N4I9202_ML

טריומף חושפת את הטייגר 1200 החדש

טריומף חושפת את הטייגר 1200 החדש - האדוונצ'ר הגדול של החברה הבריטית שמגיע קל יותר, חזק יותר, טכנולוגי יותר, ועם אופציה למיכל דלק של 30 ליטר

בטריומף חושפים את הטייגר 1200 החדש, שמגיע לשנת 2022 עם מנוע טריפל בנפח 1,160 סמ"ק המפיק 148 כוחות סוס, כשהוא קל יותר ב-25 ק"ג מקודמו.

אחרי תקופת טיזרים ארוכה, בטריומף חושפים את הדגם שאנו יודעים עוד מתחילת שנת 2020, כאשר משבר הקורונה גרם לעיכובים רבים בהשקתו – האדוונצ'ר הגדול, הטייגר 1200 החדש. מנוע הטריפל בדגם הקודם היה בנפח של 1,215 סמ"ק וסיפק 139 כ"ס ו-12.4 קג"מ. המנוע החדש ירד בנפחו ל-1,160 סמ"ק אך העלה את ההספק ל-148 כ"ס ב-9,000 סל"ד ואת המומנט ל-13.25 קג"מ ב-7,000 סל"ד. נתון חדש שנוסף הוא אימוץ סדר הצתה ייחודי של 1-3-2 שנקרא T-Plane, בדומה למנוע בטייגר 900, וזאת על-מנת להעניק למנוע אופי ייחודי ותחושה של וי-טווין – כך לפי טריומף – ועם צליל מעניין יותר, תגובת מצערת משופרת ואחיזה משופרת בזמן האצה. המנוע מורכב מעט קדימה יותר, בזכות פיצול הרדיאטור – תכונה שאמורה לספק התנהגות טובה יותר.

משפחת הטריומף טייגר 1200 החדשה
משפחת הטריומף טייגר 1200 החדשה

הטייגר 1200 מגיע עם גל הינע (דרייבשאפט) הקל ב-1.5 ק"ג מקודמו. בכלל, הטייגר השיל 25 ק"ג מקודמו ומציב את המאזניים על 240 ק"ג (בגרסת GT הבסיסית). שלדת הצינורות מפלדה חדשה ויחד עם שלדת הזנב מאלומיניום קלה יותר ב-5.4 ק"ג. בטריומף גם הסירו את המשקף החשמלי, מה שתרם לעוד הפחתה קלה במשקל. יש זרוע אחורית כפולה, בניגוד לחד-צידית של הדגם היוצא – נתון שגם עוזר למשקל.

כצפוי, בטריומף מציגים מבחר דגמים זהה לטייגר 900 הכולל חמישה דגמים שונים: יש שלושה דגמים תחת משפחת ה-GT המגיעה עם חישוקים יצוקים בקוטר 19″ מלפנים ו-18″ מאחור ומאופיינת יותר לכביש (GT, GT פרו עם יותר פיצ'רים אלקטרוניים ועם רגלית אמצע, ו-GT אקספלורר), לצד משפחת הראלי עם חישוקי שפיצים בקוטר 21″ ו-18″, מהלכי מתלה ארוכים יותר, מיגונים ויכולות שטח (ראלי פרו וראלי אקספלורר). דגמי האקספלורר מציעים מיכל דלק בנפח 30 ליטר. כל הדגמים מגיעים עם מתלי שוואה חשמליים סמי-אקטיביים, כאשר גובה המושב בראלי גבוה יותר (875 מ"מ לעומת 850 מ"מ) ומהלך המתלים ארוך יותר (220 מ"מ לעומת 200 מ"מ).

מבחינה אלקטרונית, כל הדגמים מגיעים עם יחידת מדידה אינרציאלית (IMU) בשישה צירים, עם בקרת אחיזה ובלימה להטיה, מערכת זינוק בעלייה, מערכת ניהול מנוע (3 מצבים ב-GT הבסיסי, 5 מצבים ב-GT פרו ואקספלורר ו-6 מצבים בדגמי הראלי), קוויקשיפטר בכל הדגמים (אופציונאלי ב-GT), ידיות מחוממות (אופציונאלי ב-GT), מושב מחומם ומערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים (בדגמי האקספולורר), פנסי הטיה בדגמים הבכירים ומפתח קרבה KEYLESS. כל הדגמים מגיעים כמובן עם פנסי LED ועם מסך TFT.

הטריומף טייגר 1200 החדש יגיע לשווקים באירופה וישראל במהלך חודש אפריל 2022. מחירים בישראל טרם ידועים, אך באירופה מחירם יתחיל מ-18 אלף יורו לדגם GT ועד ל-22,500 אלף יורו לראלי אקספלורר.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

RX 300 2T My25 (8)

בטא מציגה את דגמי המוטוקרוס לשנת 2025

בבטא מציגים את דגמי המוטוקרוס של 2025 - ה-RX450 וה-RX300 הדו-פעימתי שמציע השנה יותר כוח ושלדה חדשה

2 תגובות

  1. Avatar

    איזה יופי של כלי
    לאוהבי הז׳אנר ושוחרי האמינות הבריטית…

  2. Avatar

    האמינות של טריומף כיום לא נופלת מיפני ממוצע.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן