טריומף הציגו את המחליף של הספיד טריפל 1050 הוותיק, ובחרו בהגדלת הנפח ל-1,160 סמ"ק שמספקים 180 כ"ס. יש גם שלדה חדשה ואלקטרוניקה עדכנית שמיישרת קו עם מובילי הקטגוריה.
מנוע הטריפל של טריומף צמח בנפחו ל-1,160 סמ"ק, שתורמים להגדלת ההספק בכ-30 כ"ס לעומת המנוע הקודם. ההספק המוצהר הוא 180 כ"ס ב-10,750 סל"ד, ונתון המומנט צמח גם הוא ועומד כאן על 12.5 קג"מ ב-9,000 סל"ד. מכלולי בוכנה חדשים מאפשרים להגביה את הקו האדום ב-650 סל"ד נוספים לעומת המנוע הקודם, דבר התורם את חלקו להעלאת ההספק. יש גם מערכת פליטה חדשה וכמובן עמידה בתקנות יורו 5.
השלדה החדשה קלה ב-17% מהקודמת, ותורמת בתורה למשקל נמוך ב-10 ק"ג מהדגם הקודם. המשקל הרטוב עומד על 198 ק"ג, והושג גם על-ידי מנוע שקל ב-7 ק"ל ומצבר ליתיום חדש שחוסך 2.3 ק"ג. הזרוע האחורית החד-צידית ארוכה יותר לשיפור ההתנהגות, הכידון התרחב ב-13 מ"מ ורגליות הרוכב נכנסו מעט פנימה לכיוון המנוע על-מנת לשפר את מרווח ההטיה.
עוד בתחום המתלים יש בולם אוהלינס TTX36 מאחור כמו בדור הקודם, רק שכאן יש מהלך גלגל הקטן ב-10 מ"מ, ומלפנים יש מזלג אוהלינס NIX30 איכותי עם מהלך של 120 מ"מ. הבולמים מתכוונים כמובן במלואם, ובשלב זה הם לא סמי-אקטיביים חשמליים. הבלמים הם הדור האחרון של הברמבו Stylema עם צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ מלפנים ויחיד בקוטר 220 מ"מ (לעומת 255 בדור הקודם).
מעבר לעיצוב החדש עם פנסי ה-LED הפוזלים מלפנים יש יישור קו מבחינת האלקטרוניקה, וזה כולל מסך TFT חדש, חמישה מצבי רכיבה (כולל אחד אישי), יחידת מדידה אינרצילית (IMU) מהדור האחרון של קוטיננטל MIB Evo השולטת בכל הבקרות, קוויקשיפטר לשני הכיוונים, מערכת קישור הסלולר לאופנוע (My Triumph), ויש גם מערכת התנעה ללא מפתח KEYLESS השולטת גם על פתח מיכל הדלק ומנעול הכידון.
קרוב לוודאי שנראה את הספיד טריפל 1200RS בארץ עם התקדמות פתיחת נציגות טריומף בישראל. מחיר טרם נקבע.
מה קורה עם RS 765?