כחלק מתוכנית ההתרחבות ארוכת הטווח של טריומף, מציגים הבריטים שני אופנועי 400 סמ"ק חדשים לגמרי – הספיד 400 והסקרמבלר 400X – אשר תוכננו בשיתוף פעולה עם בג'אג' וייוצרו במפעל בהודו.
בשנת 2017 ישבו מנהלי טריומף ובג'אג' והחליטו ששיתוף פעולה ישרת את שני הצדדים. לקח קצת זמן, ובשנה שעברה הודיעו שתי החברות על שיתוף פעולה עתידי אשר יאפשר ליצרנית הבריטית הוותיקה להיכנס לנישות ולשוקים חדשים לגמרי עבורה עם אופנועים ומנועים חדשים בנפחים שנעים בין 200 ל-750 סמ"ק.
הכלים יורכבו במפעלי בג'אג' שבהודו, על אותו פס הייצור שעליו מורכבות סדרות הדיוק וה-RC קטנות הנפח של ק.ט.מ וכן אופנועי הכביש הקטנים של הוסקוורנה – הסוורטפילן והוויטפילן. שיתוף הפעולה העסקי בין ק.ט.מ האוסטרית לבין בג'אג' ההודית החל לפני עשור, והוא נחשב להצלחה מסחררת, שכן לסדרות הדיוק וה-RC נתוני מכירות נאים מאוד שהפכו את ק.ט.מ ליצרנית האופנועים הגדולה באירופה. בג'אג' גם מחזיקים 49% ממניות ק.ט.מ. בג'אג' נוסדה בשנת 1945, עסקה במכירת כלי רכב דו ותלת-גלגליים, ובשנת 1959 החלה לייצר גם כלי רכב. בטריומף ירוויחו את השוקים החדשים באסיה ובאירופה, וכן את הידע והיכולת לפתח ולייצר את האופנועים החדשים. בג'אג' יקבלו לידם את כל הפעילות וההפצה של טריומף בהודו.
נחזור לטריומף ולפרי שיתוף הפעולה אשר מתבטא בספיד 400 ובסקרמבלר 400X. המנוע המשותף לשניהם הוא חלק מסדרת ה-'TR series' אשר מזכירה שלטריומף היו אופנועי סינגל בתחילת המאה הקודמת. מנוע ה-398 סמ"ק המוזרק דלק מספק 40 כ"ס ב-8,000 סל"ד ו-3.8 קג"מ ב-6,500 סל"ד. למנוע מצערות חשמליות, שישה הילוכים, מצמד מחליק ומערכת בקרת אחיזה הניתנת לניתוק. מרווחי הטיפולים הם 16,000 ק"מ או שנה.
הטריומף ספיד 400 מיועד לכביש, ומגיע עם חישוקי 17″ עם צמיגי מצלר ספורטק M9RR, מזלג קדמי הפוך בקוטר 43 מ"מ ומהלך גלגל קדמי ואחורי של 140 מ"מ, דיסק קדמי לבלימה של 300 מ"מ עם קליפר רדיאלי בעל 4 בוכנות, דיסק אחורי של 230 מ"מ, גובה מושב של 790 מ"מ ומשקל מלא של 170 ק"ג.
הטריומף סקרמבלר 400X מאופיין בגישת הסקרמבלר, כפי שמתבטא בשמו, עם חישוק קדמי של 19″ הנושאים מצלר קארו סטריט, מזלג עם מהלך גלגל ארוך יותר ב-10 מ"מ מלפנים ו-20 מ"מ מאחור, בסיס גלגלים ארוך יותר (1,377 מ"מ לעומת 1,418 מ"מ), כידון רחב יותר, גובה מושב של 835 מ"מ, דיסק קדמי גדול יותר ב-20 מ"מ (320 מ"מ) ו-ABS הניתן לניתוק על הגלגל האחורי. כל זה מתבטא ב-9 ק"ג נוספים למשקל המלא, העומד על 179 ק"ג.
מבחינת אבזור, שני האופנועים מגיעים בנוסף עם תאורת LED היקפית, שקע USB לטעינה ולוח שעונים המשלב LCD ושעון מהירות אנאלוגי, ומגני ידיים יחד עם מגן גחון צנוע בגרסת הסקרמבלר.
הטריומף ספיד 400 וסקרמבלר 400X צפויים ככל הנראה להגיע לישראל במהלך שנת 2024, כאשר מחירים טרם פורסמו.