פרויקט הטריומף TE-1 החשמלי הספורטיבי עם 177 כוחות הסוס מגיע לסיומו – אך לא כמו שציפינו.
לפני כשלוש שנים חשפנו את פרויקט החשמל של טריומף. שם הפרויקט הוא TE-1, ומטרתו הייתה לקדם את פיתוח האופנוע החשמלי הראשון של החברה ופלטפורמה שעליה ישבו כלים אחרים של היצרנית. לטריומף חברו שותפים נוספים, ביניהם קבוצת וויליאמס מהפורמולה 1 שאחראים על פיתוח הסוללה ויחידת הפיקוד למנוע. שותפה נוספת היא חברה טכנולוגית בשם Integral Powertrain Ltd, אשר מפתחת את המנוע עצמו ושנאי הכוח. כמו כן, חוקרים מאוניברסיטת וורוויק היושבת בקובנטרי מסייעים בכל נושא ההדמיות וסקרי השוק, וסיוע ממשלתי נרחב מחבר את כל הגופים מאנגליה.
בתחילת השנה הנוכחית פורסמו תמונות ראשונות ופרטים טכניים. העיצוב דומה לסטריט טריפל על טהרת החשמל. הטכנולוגיה מגיעה ממרוצי הפורמולה E, כאשר יחידת המנוע שוקלת כ-10 ק"ג (מנוע בעירה פנימית יכול לשקול יותר מ-60 ק"ג, לשם להשוואה) ומפיק 130 קילוואט, שהם כ-177 כ"ס. לפי טריומף, מהירות המנוע מגיעה ל-18,000 סל"ד, והמומנט עומד על 11 קג"מ מסל"ד אפס. הסוללה מובנית בתוך יחידת המנוע, כאשר ניתן יהיה להטעין אותה ממצב ריק עד ל-80% מהקיבול בתוך 20 דקות – נתון משמעותי ביותר לקראת פיתוח הכלים הבאים. טווח הרכיבה המשוער עומד על 160 ק"מ, והכלי שוקל 220 ק"ג – חמישה ק"ג פחות מהדוקאטי V21L החדש והייעודי למסלול. עוד במפרט: שלדת אלומיניום, בולמי אוהלינס, בלמי ברמבו M4 מונובלוק, רצועת הינע מקבלר, וכן כל הבקרות רכיבי האלקטרוניקה העדכניים ביותר.
כעת מודיעים בטריומף על סיום הפרויקט, אך באותה הבשורה מודיעים כי ה-TE-1 לא יגיע לייצור. הידע שנצבר בשנים האחרונות, יחד עם אנשי הפיתוח שעבדו על הפרויקט, ישמשו לפיתוח דגמים חשמליים מסגמנטים אחרים, ולאו דווקא ספורטיביים. בטריומף לא מתכוונים לפתח קטנועים, אך לדעתנו ילכו לכיוון האדוונצ'ר החשמלי, בסגנון האנרג'יקה אקספיריה עליו רכבנו לאחרונה.