דף הבית / חדשות / יחיד בארץ: ק.ט.מ RC 8C
2023-KTM-RC-8C-3-1080x720

יחיד בארץ: ק.ט.מ RC 8C

ה-RC 8C הייחודי של ק.ט.מ, עם המנוע של ה-890 דיוק R ומכלולי קצה למסלול, יצא לשנת 2023 ב-200 יחידות בלבד; אחת הגיעה לישראל במחיר של 225 אלף ש"ח

על מסלולי המרוץ בישראל תראו השנה את אקזמפלר מספר 162 מתוך 200 של ה-RC 8C הייחודי – עם 135 כוחות סוס על 142 ק"ג.

בד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית אופנועי ק.ט.מ לישראל, מסרו לאחרונה בישראל דגם יחיד בלבד מה-RC 8C שהגיע לישראל, עם תג מחיר של 225 אלף ש"ח (40 אלף אירו באירופה) ורישוי אפור. מדובר על דגם קיצוני למסלול בלבד, שהוצג בשנת 2021 במהדורה מוגבלת של 100 יחידות, על-בסיס הקרמר GP2R, ויועד לספק חוויית מסלול מזוקקת לרוכב. לשנת 2023 הכפילו בק.ט.מ את הכמות ל-200 יחידות, והאופנוע שודרג ב-7 כ"ס נוספים שהעלו את ההספק ל-135 כ"ס ב-11,000 סל"ד. נתון המומנט עומד על 10.1 קג"מ ב-8,250 סל"ד. המנוע קיבל תוספת לקירור השמן לטובת התנאים הקשים במסלול, ומרכיבי המצמד חוזקו לטובת עמידות בתנאי מסלול. יש מערכת פליטה מלאה של אקרפוביץ', עם בולמים מרוככים מעט בסט-אפ המקורי לעומת הקודם. ל-RC 8C התווספו שני ק"ג כשמשקלו היבש עומד על 142 ק"ג.

ק.ט.מ RC 8C דגם 2023 - יחיד בארץ
ק.ט.מ RC 8C דגם 2023 – יחיד בארץ

המנוע יושב בשלדה פלדה אשר מיוצרת בעבודת ביד ומאפשרת יכולות כיוונון רבות. משולשי ההיגוי מיוצרים בטכנולוגיית CNC ומאפשרים בחירה בשני מצבים – למסלול טכני עם פניות איטיות או מהיר וזורם יותר. למעשה, כל רכיב ופריט ב-RC 8C ניתן להתאמה ולכוונון. מעטפת הפיירינג עשויה מקרבון ומגיעה עם ברגי שחרור מהיר, ולוקחת השראה מה-GP16 – אופנוע ה-MotoGP של ק.ט.מ – כולל כנפונים המאפשרים כוח הצמדה במהירויות גבוהות, מסיטי רוח על הזרוע האחורית לפינוי חום מהצמיג האחורי, ומגנים מפני נפילות על המכלולים השונים. מערכת הבולמים מורכבת מהטופ שיש ל-WP להציע, עם מזלג Apex Pro 7543 ובולם אחורי מסוג Apex Pro 7746. הבלמים מליין המרוץ של ברמבו, כולל צילינדר ראשי מסוג 19RCS Corsa Corta המאפשר לרוכב פיין-טיונינג מדויק ('נקודת הנשיכה') בידית הבלם. יש חישוקים מכורסמים מסוג Dymag UP7X עם שחרור מהיר, העטופים בצמיגי סליקס של פירלי.

מסך ה-TFT בגודל 5″ משקף את כל נתוני הבקרות והאלקטרוניקה האפשריים, אשר ניתנים לכיוון דרך מחשב נייד. ניתן גם לקבל ניתוחי מידע מהמסלול בעזרת GPS דטה-לוגר המורכב במערכת. יש שלושה כפתורים בצד שמאל המאפשרים לרוכב לבחור את מפות ניהול המנוע, את עוצמת בלימת המנוע ולהגביל את המהירות ברחבת הטיפולים – הכל בלחיצת כפתור.

כאמור, אחד ויחיד כזה נמצא כבר על המסלול בפצאל או שדה תימן (או בסלון הבית).

2023-KTM-RC-8C-7

2023-KTM-RC-8C-6

2023-KTM-RC-8C-5

2023-KTM-RC-8C-9

2023-KTM-RC-8C

2023-KTM-RC-8C-4

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

hi_24MY_Ninja_ZX-6R_GN1_ACT__15_

חדש בארץ: קוואסאקי ZX-6R נינג'ה

ה-ZX-6R נינג'ה - אופנוע הסופרספורט של קוואסאקי שחזר לייצור לאחרונה בגרסה מחודשת ומודרנית - הגיע ארצה; המחיר: 105 אלף ש"ח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן