דף הבית / חדשות / ימאהה: בקרוב היגוי בתגבור חשמלי
Yamaha EPS (2)

ימאהה: בקרוב היגוי בתגבור חשמלי

בימאהה מפתחים כידון מתוגבר חשמלית שמיועד לכלים שעובדים בתנאים קשים, כמו בשטח; אופנועי המוטוקרוס באליפות ביפן יקבלו את המערכת כבר השנה

בימאהה יבחנו באליפות יפן במוטוקרוס אבטיפוס של כידון מתוגבר חשמלית שנועד לשפר את היציבות והזמישות ברכיבה בתנאים קשים.

בימאהה מודיעים על פיתוח מערכת ניסיונית שנקראת EPS (ר"ת Electric Power Steering), כלומר תגבור חשמלי להיגוי, או 'כידון כוח' על משקל 'הגה כוח' ברכב. המערכת האלקטרונית נועדה לשרת רוכבים בתנאים קשים ולשפר את היציבות והתגובה של הכידון. רכיבת מוטוקרוס היא מאוד פיזית ותובענית, כאשר – כך לפי ימאהה – הרוכב נדרש להפעיל מאמצים גם דרך הכידון. יחידת ה-EPS יושבת על ראש ההיגוי בין שני המשולשים, ומשמשת כחיישן מומנט הממיר את הכוח שמפעיל הרוכב על הכידון לתנועות. בימאהה מסבירים שזה דומה למנגנון הנמצא בדוושות של אופניים חשמליים, ושם זה פותח, כשהיתרון לטענתם הוא במהירויות נמוכות שם יש יותר תפעול של הכידון לצורך היגוי. הכידון המתוגבר גם עובד כמשכך היגוי ומפחית את הזעזועים של הכידון בנחיתות מקפיצות ובזעזועים הנגרמים ממצע האדמה הקשיחה.

בימאהה מדגישים שהתחושות, הרגש והשליטה של הרוכב לא מושפעים כתוצאה מהמנגנון והוא עדיין בשליטה מוחלטת על האופנוע. בימאהה יבחנו את המערכת על דגמי ה-YZ450F ו-YZ250F המתחרים באליפות המוטוקרוס ביפן, כאשר משם המערכת מיועדת לעבור גם לדגמי האנדורו, ובעתיד הרחוק גם לדגמי האדוונצ'ר, והיא תתווסף למערכות האלקטרוניקה השונות הקיימות ומחוברות ליחידת מדידה אינרציאלית (IMU) באופנועים.

יחידת המנוע החשמלי ומערכת ההינע שיושבת מסביב לציר ההיגוי
יחידת המנוע החשמלי ומערכת ההינע שיושבת מסביב לציר ההיגוי

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Fantic-XE300-02

חדש בארץ: פנטיק XE300 דו-פעימתי

ה-XE300 - אופנוע האנדורו 300 עם המנוע הדו-פעימתי מוזרק הדלק החדש של פנטיק - מגיע לישראל ויושק באירוע חגיגי ביום שישי הקרוב; המחיר: 69 אלף ש"ח

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן