דף הבית / חדשות / ימאהה: גרסה נוספת לטנרה 700
2023_YAM_XTZ700DSP_EU_DBME_ACT_007_03_preview

ימאהה: גרסה נוספת לטנרה 700

בימאהה מציגים את הטנרה 700 World Rally כגרסה הבכירה בליין הדגמים של הטנרה, עם חיבור להיסטוריה בדקאר

הימאהה טנרה 700 וורלד ראלי נכנס למשבצת העליונה בסדרת הדגמים, לוקחת את מפרט גרסת הוורלד רייד ונותנת כבוד להיסטוריה הארוכה במרוצי הדקאר.

הימאהה טנרה 700 הוצג בשנת 2019, זכה וזוכה להצלחה גדולה בישראל ובעולם. בשנה שעברה הוצגה גרסת הוורלד רייד, שמתמקמת כגרסה הקרבית ביותר עם מיכל דלק ענק, בולמים משודרגים ואלקטרוניקה מתקדמת יותר. בסוף שנת 2022 הטנרה 700 – ביחד עם גרסת הראלי המאובזרת – קיבל עדכונים בדמות מסך TFT מודרני עם חיבור לטלפון, שדרוג למערכת ה-ABS עם שלושה מצבי בחירה, אופציה לקוויקשיפטר ועוד.

ימאהה טנרה 700 וורלד ראלי
ימאהה טנרה 700 וורלד ראלי

כעת מציגים בימאהה את הוורלד ראלי (World Rally) שמתמקמת במדרגה העליונה של מדרג הגרסאות. התרוץ הוא ציון 40 שנה לשם האייקוני 'טנרה' (Ténéré), שהתווסף ל-XT500 בשנת 1983. הצבע והגרפיקה בגרסה החדשה משחזרת את גרסת המרוצים של סטפן פטרהנסל משנת 1993.

למעשה בימאהה לקחו את מפרט הוורלד רייד והוסיפו עוד מעט. מנוע ה-CP2 בנפח 689 סמ"ק נשאר זהה לגרסת המקור – עם 74 כ"ס ו-7 קג"מ, הבלמים עם השדרוג של שנה שעברה ומערכת ABS עם שלושה מצבים: מלא על שני הגלגלים, רק על הגלגל הקדמי (ללא האחורי) או ניתוק מלא. מבחינת הבולמים, גם זהים, כאשר מלפנים יש קאיאבה הפוך בקוטר 43 מ"מ עם מהלך מתלה של 230 מ"מ (20 מ"מ יותר מהגרסה הרגילה), ומאחור גם נוספו 20 מ"מ למהלך הגלגל ל-220 מ"מ בסך הכל, כשהמתלה מגיע עם לינק בתכנון חדש. יש גם משכך היגוי של אוהלינס עם 18 מצבים לטובת היציבות במהירות גבוהה, ונמצא פה את ה-TFT כמובן ומיכל דלק עם 23 ליטר עם שני פתחי תדלוק.

הוורלד ראלי מקבל מפלט אקרפוביץ' קל-משקל, מושב שטוח המורכב משני חלקים, וכאמור את הגרפיקה הייחודית. המחיר באירופה מוסיף עוד כאלף אירו על מחיר הטנרה 700 וורלד רייד (שעולה כאן 85 אלף ש"ח), וצפוי להגיע גם לישראל

2023_YAM_XTZ700DSP_EU_DBME_STA_012_03_preview

2023_YAM_XTZ700DSP_EU_DBME_STA_002_03_preview

2023_YAM_XTZ700DSP_EU_DBME_STA_004_03_preview

2023_YAM_XTZ700DSP_EU_DBME_ACT_005_03_preview

2023_YAM_XTZ700DSP_EU_DBME_ACT_002_03_preview

2023_YAM_XTZ700DSP_EU_DBME_DET_001_03_preview

2023_YAM_XTZ700DSP_EU_DBME_DET_002_03_preview

2023_YAM_XTZ700DSP_EU_DBME_DET_003_03_preview

2023_YAM_XTZ700DSP_EU_DBME_DET_004_03_preview

2023_YAM_XTZ700DSP_EU_DBME_DET_005_03_preview

2023_YAM_XTZ700DSP_EU_DBME_DET_007_03_preview

2023_YAM_XTZ700DSP_EU_DBME_DET_008_03_preview

2023_YAM_XTZ700DSP_EU_DBME_DET_010_03_preview

2023_YAM_XTZ700DSP_EU_DBME_DET_006_03_preview

2023_YAM_XTZ700DSP_EU_DBME_DET_009_03_preview

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

SPYDER RT-LIMITED (1) copy

חדש בארץ: קאן-אם ספיידר ורייקר

עופר-אבניר משיקה לראשונה בישראל את דגמי הפנאי המיוחדים עם שלושה גלגלים של קאן-אם - ספיידר ורייקר; המחירים החל מ-110 אלף ש"ח לרייקר ועד 300 אלף ש"ח לספיידר

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן