דף הבית / חדשות / ימאהה: גרסת 20 שנה ייחודית לטימקס
Yamaha-TMAX-20th-Anniversary-017

ימאהה: גרסת 20 שנה ייחודית לטימקס

הדור הראשון של הימאהה טימקס הוצג בשנת 2001; 20 שנה אחרי מציגים בימאהה גרסה ייחודית במהדורה מוגבלת לציון האירוע

לציון 20 שנה לימאהה טימקס, יוצאת גרסה אקסקלוסיבית ב-560 עותקים עם שילוב של קרבון, צביעה ייחודית ועוד תוספות לרב המכר של ימאהה.

לשנת 2020 בימאהה הציגו את הדור החמישי של הטימקס (או השביעי – תלוי את מי שואלים. פירוט מלא של כל הטימקסים לדורותיהם תמצאו כאן). הטימקס הוא מותג בפני עצמו, רב-מכר ברחבי אירופה, וגם ישראל היא מעצמת טימקסים לא קטנה – אפילו מהגדולות באירופה. הדגם המקורי שהתחיל את המהפכה הוצג בשנת 2001, עם 499 סמ"ק ו-43 כ"ס.

לציון ה-20 שנים שעברו הציגה ימאהה גרסה מיוחדת (TMAX 20th Anniversary) המוסיפה לדור האחרון פלסטיקה משולבת עם קרבון אקזוטי, צביעה מיוחדת, מושב וידיות מחוממים, וכמובן סימון ומספור של הדגם, ממנו ייוצרו רק 560 עותקים. 

ימאהה טימקס 560 בגרסת 20 שנה
ימאהה טימקס 560 בגרסת 20 שנה

הדור האחרון עלה בנפחו ל-562 סמ"ק, שהושגו על-ידי הגדלת קוטר הצילינדרים ב-2 מ"מ. גם שסתומי היניקה גדלו בקוטרם ב-1 מ"מ, ותזמון השסתומים חדש לחלוטין, כמו גם הבוכנות, הטלטלים וגל הארכובה. גם מערכת הקירור כולה חודשה, יעילה יותר ומכילה פחות נוזל קירור למרות הגדלת הרדיאטור. מערכת היניקה חודשה, כולל מסנן האוויר, גופי המצערת ומחשב ניהול המנוע, ומערכת הפליטה חודשה גם היא וכוללת צמד ממירים קטליטיים. אגב, מערכת ניהול המנוע כוללת לראשונה שקע OBD2 שבו פרוטוקול הנתונים אחיד לכל היצרנים.

התוצאה של כל אלו היא עליית ההספק מ-46 של הדור הקודם ל-47.6 כ"ס (המקסימום המותר לרישיון נהיגה A1), ועליית המומנט מ-5.4 ל-5.68 קג"מ. לטענת ימאהה המהירות הסופית עלתה בכ-5 קמ"ש, וגם התאוצות השתפרו – למרות הארכת יחס ההעברה הסופי. בגלל השיפור בכוח המנוע גם ניתן לשלב את הקלאץ' מוקדם יותר, והוא אכן משתלב ב-4,000 סל"ד במקום ב-4,300 בדגם הקודם. אלמנט זה, יחד עם יחס ההעברה הארוך יותר, עוזרים לשפר את תצרוכת הדלק ולעמוד בתקנות יורו 5 המחמירות.

הדגם הזה הוכיח את עצמו כגמיש יותר, חזק יותר, מאיץ טוב יותר וסוגר מהירות גבוהה יותר, ההתנהגות הדינמית שופרה על-ידי טיפול במערכת המתלים והקשחתה, והנראות שופרה על-ידי עיצוב מחודש – מודרני וחד יותר. התוצאה, כאמור, היא טימקס שטוב יותר בכל פרמטר מהדגמים הקודמים.

Yamaha-TMAX-20th-Anniversary-016

Yamaha-TMAX-20th-Anniversary-018

Yamaha-TMAX-20th-Anniversary-014

Yamaha-TMAX-20th-Anniversary-001

Yamaha-TMAX-20th-Anniversary-002

Yamaha-TMAX-20th-Anniversary-003

Yamaha-TMAX-20th-Anniversary-004

Yamaha-TMAX-20th-Anniversary-005

Yamaha-TMAX-20th-Anniversary-007

Yamaha-TMAX-20th-Anniversary-008

Yamaha-TMAX-20th-Anniversary-010

Yamaha-TMAX-20th-Anniversary-013

Yamaha-TMAX-20th-Anniversary-022

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

SYM-ADX300-URI-02

חדש בארץ: סאן-יאנג ADX300 אדוונצ'ר

ה-ADX300 החדש של סאן-יאנג מגיע לישראל עם עיצוב אדוונצ'ר מודרני ועם אבזור ואלקטרוניקה מכובדים; המחיר: 36 אלף ש"ח

תגובה אחת

  1. Avatar

    20 רוכשים ראשונים מקבלים שובר של 200 ש"ח לטרנינג וכפכפים של אדידס או דיאדורה לבחירתם

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן