דף הבית / חדשות / ימאהה: דור חדש ל-WR450F לשנת 2024
2024_YAM_WR450F_EU_DPBSE_ACT_001_03_preview

ימאהה: דור חדש ל-WR450F לשנת 2024

בימאהה מציגים דור חדש של אופנוע האנדורו הבכיר, ה-WR450F, המתבסס על הדור השמיני של ה-YZ450F - עם מנוע חדש, שלדה חדשה, פחות משקל ויותר אלקטרוניקה

בימאהה מציגים דור חדש של אופנוע האנדורו הכחול והוותיק, ה-WR450F, עם שינויים המתבססים על גרסת המוטוקרוס וכוללים הפחתה במשקל ושיפור מכלולי המנוע, השלדה והאלקטרוניקה.

בימאהה מציגים את דגם 2024 של ה-WR450F, ששורשיו הולכים אחורה לשנת 1998 עם ה-WR400F – האופנוע שהתחיל את מהפכת ה-4 פעימות בעולם האנדורו. השיפורים ל-2024 עוקבים אחר הדור החדש של ה-YZ450F, גרסת המוטוקרוס הבכירה, שקיבלה בשנה שעברה שינויים רבים שכללו מנוע חדש, שלדה חדשה, פחות משקל ויותר אלקטרוניקה.

במנוע ה-449 סמ"ק מקורר הנוזל עם מערכת שימון מסוג עוקה יבשה – כלומר השמן מאוכסן במיכל שמותקן מחוץ למנוע – יש בוכנה חדשה מאלומיניום מחושל וצילינדר חדש, מערכת פליטה קצרה יותר וסעפת יניקה חדשות,  כאשר שסתומי יניקה מטיטניום בקוטר גדול יותר של 39 מ"מ. שרשרת התזמון חדשה גם כן. מערכת הנינקה חדשה גם כן, כאשר תיבת האוויר הועברה לחלקו האחורי של האופנוע ושואבת את האוויר דרך תעלות בשלדה, מיכל הדלק וכיסויי הצד. בימאהה עדכנו ל-2024 את מערכת ניהול המנוע עם עקומת מומנט שטוחה יותר וכוח זמין מסל"ד נמוך – לטובת מאפייני רכיבת אנדורו.

ימאהה WR450F דגם 2024
ימאהה WR450F דגם 2024

המצמד חדש גם כן – קטן וקל יותר עם 8 דיסקיות חיכוך ועם שיפור הרגש בשחרור ידית המצמד. המצמד ממשיך להיות מכני, כלומר מופעל בכבל מכאני ולא על-ידי מערכת הידראולית. מערכת ההילוכים ממשיכה להכיל חמש מהירויות, כאשר כל המכלול מחודש ל-2024 ואמור להיות קל יותר מצד אחד ועמיד יותר מהצד השני ברכיבה אגרסיבית.

כמו ב-YZ450F, שלדת האלומיניום חדשה גם כן, כאשר הכיול בגרסת האנדורו מיועד לגמישות גבוהה יותר דרך מתאמי מנוע שונים – כך על-פי ימאהה – ובכך יש שיפור בתחום ההתנהגות וספיגת הזעזועים לאורך זמן. הרוחב הכללי של ה-WR450F הוצר ב-50 מ"מ בזכות פלסטיקה חדשה – כולל הכנף הקדמית והאחורית – ומושב חדש. בולמי הקאיאבה (KYB) מקבלים כיולים חדשים עם מהלך גלגל קצר ב-10 מ"מ לטובת הורדת מרכז הכובד, כיולים חדשים ואפשרות לכיוון ללא כלים. להגברת האפקט הורדת מרכז המסה בימאהה גם הורידו את גובה הרגליות בעוד 10 מ"מ, כשזה גם מאפשר מנח גוף נטרלי יותר ופחות עומס על גוף הרוכב.

מערכת ניהול המנוע ממשיכה להיות דרך אפליקציה שעברה עדכון, ומאפשרת לרוכב לבחור את אופי העברת הכוח (ממתון ועד אגרסיבי) דרך אותה האפליקציה. לרוכב יש אפשרות למדידה ותיעוד של זמני הקפה ותיעוד הסט-אפ הנבחר. יש בקרת אחיזה חדשה עם שלושה מצבים הניתנים לכיוון: גבוה, נמוך ומנותק.

נכון לעכשיו נראה שה-WR450F לא יגיע ארצה – לא ברישוי צהוב ולא באפור. דגמי ה-WR-F של ימאהה באירופה ללא תקינת כביש והם לא עומדים בתקנות יורו 5.

2024_YAM_WR450F_EU_DPBSE_STA_002_03_preview

2024_YAM_WR450F_EU_DPBSE_DET_005_03_preview

2024_YAM_WR450F_EU_DPBSE_DET_004_03_preview

2024_YAM_WR450F_EU_DPBSE_DET_007_03_preview

2024_YAM_WR450F_EU_DPBSE_DET_008_03_preview

2024_YAM_WR450F_EU_DPBSE_DET_009_03_preview

2024_YAM_WR450F_EU_DPBSE_DET_006_03_preview

2024_YAM_WR450F_EU_DPBSE_ACT_003_03_preview

2024_YAM_WR450F_EU_DPBSE_ACT_006_03_preview

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

SPYDER RT-LIMITED (1) copy

חדש בארץ: קאן-אם ספיידר ורייקר

עופר-אבניר משיקה לראשונה בישראל את דגמי הפנאי המיוחדים עם שלושה גלגלים של קאן-אם - ספיידר ורייקר; המחירים החל מ-110 אלף ש"ח לרייקר ועד 300 אלף ש"ח לספיידר

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן