מתגברים הסימנים לכך שבימאהה ירחיבו את משפחת ה-900 שכוללת את ה-MT-09, הטרייסר 900 וה-XSR900 – עם גרסת כביש ספורטיבית.
הימאהה MT-09 הוא אחד מהאופנועים החשובים ביותר של ימאהה בכל הזמנים. הוא הוצג לראשונה ב-2013, כאופנוע המודרני הראשון של אחרי המשבר הכלכלי של 2009, והוא הביא כמה בשורות חשובות: הראשונה היא אופנוע טוב ואיכותי ברוח חדשה ומודרנית, השנייה היא שיטת הפלטפורמות – בה חוסכים בעלויות ובונים על פלטפורמה אחת כמה דגמים שונים לכמה מטרות. כך קיבלנו על בסיס ה-MT-09 גם את הטרייסר 900 המוצלח ואת ה-XSR900 הרטרו-נייקד. על בסיס הפלטפורמה מתכוונים להציג בימאהה את ה-R9.
![האם כך ייראה הימאהה R9?](http://fullgaz.co.il/wp-content/uploads/2023/01/Yamaha-R9-illustration-1.jpg)
זהו צעד הגיוני וצפוי, שכן בדיוק כך נהגו עם משפחת ה-CP2. ה-R7, שלקח את הפלטפורמה לכיוון הכביש-ספורטיבי, הוא האופנוע החמישי של ימאהה שעושה שימוש במנוע ה-CP2 ובפלטפורמת ה-MT-07. הראשון היה ה-MT-07 עצמו, אחריו באו ה-XSR700 בסגנון רטרו, הטרייסר 700 האדוונצ'ר-ספורט והטנרה 700 האדוונצ'ר ראלי, כשכל אחד מהם הוא הצלחה אדירה במכירות (למעט ה-XSR700 הנישתי).
אם נלך בשיטת ה-R7, אז ה-R9 יציע נתונים זהים לאחיו ממנוע הטריפל בן 890 הסמ"ק. כלומר הספק של 119 כ"ס ב-10,000 סל"ד ומומנט של 9.5 קג"מ ב-7,000 סל"ד. בולמי הקאיאבה של ה-MT-09 צפויים להיות גם כאן, עם כיול אגרסיבי יותר, וכמובן כל מערכות האלקטרוניקה, כמו מצערות חשמליות עם 3 מצבי ניהול מנוע ומערכת ניהול אופנוע המבוססת על חיישן מדידת אינרציה ב-6 צירים IMU. צפויה בקרת אחיזה ובקרת החלקה ב-3 מצבים, ABS להטיה, בקרת ווילי, קוויקשיפטר לשני הכיוונים, מסך TFT, ופנסי LED היקפיים.
בשלב זה אין פרטים מדויקים, והעיצוב הסופי עוד עלול להשתנות, אם כי הגיוני שיהיה דומה מאוד ל-R7. הצפי הוא חשיפה רשמית לקראת תערוכת מילאנו בסוף השנה. האם גם נראה טנרה 900 על אותה הפלטפורמה? ימים יגידו. נמשיך לעדכן.