שבועיים לפני פתיחת תערוכת EICMA במילאנו ושבוע אחרי חשיפת ה-R6 החדש, בימאהה חושפים איקסמקס חדש – בנפח 300 סמ"ק – שיחליף את האיקסמקס 250 הוותיק. המהלך הזה צפוי לחלוטין, שכן באירופה קטנועי ה-300 סמ"ק החליפו את קטגוריית ה-250 סמ"ק, אולם אצלנו בארץ האיקסמקס 300 עלול לסבול מנחיתות אל מול קטנועי ה-250 סמ"ק, בגלל קפיצת המדרגה בביטוח החובה. זאת בהנחה שייצורו של ה-250 יופסק, כמובן.
האיקסמקס 300 החדש מקבל מנוע חדש בנפח 292 סמ"'ק, כשגם קוטר הצילינדר וגם מהלך הבוכנה גדלו (70X75.9 ב-300 לעומת 69X66.8 מ"מ ב-250). המנוע מפיק 28 כ"ס ב-7,250 סל"ד ו-2.95 קג"מ ב-5,750 סל"ד, והוא בעל 4 שסתומים, גל זיזים יחיד, מקורר נוזל ומערכת הזרקה מודרנית יותר מהדגם הקודם. פיצ'ר נחמד של ימאהה הוא בקרת החלקה, שמגיעה באיקסמקס 300 כסטנדרט. מנוע עומד כמובן בתקן יורו 4 החדש.
פיצ'ר מעניין נוסף הוא צמד טלסקופים מלפנים הנתמכים על-ידי שני משולשי היגוי – כמו באופנועים וכמו במקסי סקוטרים כמו הטימקס – ולא על-ידי משולש היגוי אחד כמו בקטנועים קטנים ובינוניים. המשמעות היא יכולות היגוי מדויקות יותר עם פחות עיוותים, וכן פחות עיוותים בבלימה. יחד עם זאת, השלדה עדיין עשויה מצינורות פלדה, והמנוע במבנה קטנועני אופייני – משמש כמתלה אחורי יחד עם יחידת הווריאטור, ומשוכך על-ידי צמד בולמים, כך שהתנהגות של טימקס לא תהיה לו.
בימאהה שמים דגש מיוחד על העיצוב, ומקרבים את האיקסמקס עוד יותר לטימקס 530 כדי ליצור זיקה עמוקה יותר בים הכלים במשפחת המקס, ובראשם הטימקס. האיקסמקס החדש נשען על קווי העיצוב של ה-250, אולם המראה מקבל רענון רציני, חד יותר, וכאמור קרוב יותר לטימקס. הפנסים הקדמיים הם כעת LED, ויש גם לוח שעונים חדש, גם הוא בהשראת הטימקס, עם שליטה מבית המתגים שעל הכידון. בגזרת הגאדג'טים יש מפתח חכם שאינו דורש הכנסת מפתח פיזי לסוויץ', אלא רק קרבה של המפתח לקטנוע. בנוסף, יש גם שקע USB בתא הכפפות השמאלי.
הגלגלים במידות "15 מלפנים ו-"14 מאחור, והבלמים בקוטר 267 מ"מ מלפנים (כמן ב-250 סמ"ק) ו-245 מ"מ מאחור – שהם 5 מ"מ יותר מה-250. המשקל המלא כולל נוזלים עומד על 179 ק"ג – 1 ק"ג יותר מהאיקסמקס 250.
האיקסמקס 300 יוצג בתערוכת מילאנו הקרובה, והשיווק באירופה ובארץ צפוי להתחיל במרץ 2017.