דף הבית / חדשות / ימאהה חושפת את ה-MT-09 החדש של 2021
Yamaha MT-09-2021-012

ימאהה חושפת את ה-MT-09 החדש של 2021

כצפוי, הדור השלישי של ה-MT-09 מקבל מנוע גדול יותר בנפח 889 סמ"ק, שלדה חדשה, עיצוב חדש ושדרוגי אלקטרוניקה

ימאהה חושפת היום (ג') את ה-MT-09 החדש של 2021, כשלמעשה מדובר באופנוע חדש לחלוטין עם מנוע גדול וחזק יותר, עם שלדה חדשה, עם עיצוב מחודש ועם שדרוגי אלקטרוניקה.

ה-MT-09 הראשון הוצג בשנת 2013, לאחר המשבר הכלכלי של 2009, והפך מיד לרב-מכר באירופה וגם אצלנו בישראל. ב-2017 הוצג הדור השני והמשופר, שהמשיך להימכר היטב, והיום חושפים בימאהה את הדור השלישי של ה-MT-09 – שעושה קפיצת דרך משמעותית.

ימאהה MT-09 דגם 2021
ימאהה MT-09 דגם 2021

ראשית, מנוע הטריפל מתוכנן מחדש ומקבל הגדלת נפח ל-889 סמ"ק (42 סמ"ק יותר מהמנוע הקודם) על-ידי הגדלת קוטר הצילינדרים ב-3 מ"מ. גם גל הארכובה חדש לגמרי, והמנוע מאבד כ-1.6 ק"ג ממשקלו בעיצוב החדש. ההספק מטפס ב-4 כ"ס ל-119 כ"ס ב-10,000 סל"ד והמומנט מטפס ל-9.5 קג"מ ב-7,000 סל"ד שהם 1,500 סל"ד נמוך מבעבר, מה שאומר מנוע גמיש יותר עם יותר כוח לכל רצועת הסל"ד. המנוע החדש עומד כמובן בתקנות יורו 5.

המנוע החדש מקבל כמובן מצערות חשמליות, כשמערכת ניהול המנוע חדשה לחלוטין, ולטענת ימאהה יעילה יותר ב-9%. יש גם קוויקשיפטר מקורי לשני הכיוונים. גם מערכת היניקה בכללותה חדשה, וכך גם מערכת הפליטה. המצמד המחליק עובר גם הוא שדרוג, וכעת הוא יעיל ועמיד יותר.

שלדת האלומיניום חדשה גם היא, כשבימאהה טוענים שהיא קשיחה יותר בכ-50% מזו של הדגם היוצא. יחד עם הזרוע האחורית החדשה, משקלה הכולל של השלדה נמוך יותר ב-2.3 ק"ג מזו היוצאת, ושלדת הזנב מאלומיניום קלה יותר ב-1.5 ק"ג נוספים. בסיס הגלגלים קצר יותר, ולטענת ימאהה ההתנהגות הדינמית טובה יותר כעת מבעבר.

אופנוע חדש לחלוטין בדור השלישי
אופנוע חדש לחלוטין בדור השלישי

המזלג הקדמי של קאיאבה בקוטר 41 מ"מ חדש גם הוא, וכעת הוא מתכוונן באופן מלא – לעומס קפיץ, שיכוך כיווץ ושיכוך החזרה. מערכת הבלימה הקדמית נלקחה, לטענת ימאהה, מה-YZF-R1, וכעת היא רדיאלית, עם דיסקים בקוטר 298 מ"מ. יש גם חישוקים חדשים עם 10 חישורים. משקלו של ה-MT-09 החדש עומד על 189 ק"ג, שהם 4 ק"ג פחות מהדגם היוצא.

בגזרת האלקטרוניקה, יש כאמור מצערות חשמליות עם 3 מצבי ניהול מנוע, ויש מערכת ניהול אופנוע המבוססת על חיישן מדידת אינרציה ב-6 צירים IMU. יש בקרת אחיזה ובקרת החלקה ב-3 מצבים, יש ABS להטיה, יש קוויקשיפטר לשני הכיוונים, יש מסך TFT חדש בגודל "3.5, ויש פנסי LED היקפיים – כולל בפנס הקדמי החדש.

העיצוב החדש נשען על קווי המתאר של ה-MT-09 בכלל וה-MT-09 בפרט, אולם הוא מקבל מתיחת פנים משמעותית כמו שניתן לראות בתמונות.

ה-MT-09 החדש יגיע ארצה בחודש מרץ 2021, ואז גם יתפרסם מחירו; ל-2021 הוא מגיע ב-3 סכימות צביעה: שחור, כחול-שחור ואדום-שחור.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 47, רוכב על אופנועים 31 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Royal Enfield Guerrilla 450_Brava Blue(2)_190724101555

חדש בארץ: רויאל אנפילד גרילה 450

הגרילה 450 החדש של רויאל אנפילד, שמרחיב את משפחת ה-450 החדשה ונכנס כגרסת הבסיס בתצורת רודסטר לכביש המבוססת על ההימליאן, הגיע לישראל; המחיר: מ-33 אלף ש"ח

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן