דף הבית / חדשות / ימאהה חושפת את ה-R6 החדש
yamaha-r6-007

ימאהה חושפת את ה-R6 החדש

ימאהה חושפת את ה-YZF-R6 החדש ל-2017 - בנוי בהשראת ה-R1, חד, קרבי וממוקד מסלול מתמיד

ימאהה חושפת היום (ה') את ה-YZF-R6 החדש – הסופרספורט שלה, וזאת אחרי 11 שנים רצופות שבהן הדגם הקודם, שיצא ב-2006, התשנה מעט מאוד. ה-R6 החדש, שמעוצב עם זיקה קרובה מאוד ל-R1 ול-M1 שמתחרה ב-MotoGP, הוא קרבי וממוקד מסלול יותר מתמיד – גם במכאניקה, גם בארגונומיה וגם באלקטרוניקה.

הימאהה YZF-R6 החדש ל-2017 - ממוקד מסלול
הימאהה YZF-R6 החדש ל-2017 – ממוקד מסלול

בזמן שיצרניות אחרות, כמו הונדה למשל, מודיעות על הפסקת ייצור אופנועי סופרספורט – כשהעילה היא יורו 4 אך הסיבה האמיתית היא שפל חסר תקדים למכירות בקטגוריה, ימאהה מפציצה עם R6 חדש שטורף את הקלפים ובהחלט מציב רף חדש בקטגוריית הסופרספורט. אופנוע חדש לחלוטין שמציג שיפורים רבים מה-R6 הקודם – גם בעיצוב ובאווירודינמיקה, גם במכאניקה ובמכלולי השלדה, וגם, כמובן, באלקטרוניקה.

המנוע עצמו כמעט ולא השתנה (קדח 67 מ"מ, מהלך 42.5 מ"מ, יחס דחיסה 13.1:1), אך נוספו לו כמה מערכות חשובות – מעתה יש בקרת החלקה עם 6 מצבי התערבות וניתוק, וכן ניהול מנוע חדש עם 3 מצבי רכיבה ומערכת פליטה חדשה (וגדולה) מטיטניום, תואמת יורו 4. בימאהה לא מפרסמים עדיין נתוני הספק ומומנט, אולם סביר להניח שההספק עומד על סביב 130 כ"ס בכ-14,500 סל"ד – קרוב מאוד ל-R6 הקודם. השנה יש גם קוויקשיפטר, שלצערנו רק מעלה הילוכים ולא מוריד, וכמובן מצערות חשמליות שהולכות עם הדגם הזה כבר מ-2006. גם קלאץ' מחליק יש, אבל גם זה לא חדש והיה קיים מ-2006 ב-R6.

אחד השיפורים הרציניים, על-פי ימאהה, הוא דווקא באווירודינמיות. מעטה הפיירינג החדש, שמעוצב כאמור בהשראת ה-R1, משפר את האווירודינמיות בכ-8%. בנוסף, כונסי האוויר הקדמיים של הראם-אייר עברו אל בין הפנסים (LED), כמו ב-R1, וכשמסתכלים על ה-R6 החדש מלפנים לא ניתן לפספס את מקור העיצוב. יש גם לוח שעונים חדש, שילוב של צג LCD עם מחוון אנלוגי – רחוק מהסטנדרט בליטרים אולם עדיין יותר ממה שמקובל בקטגוריה.

בתחום המתלים, ה-R6 מקבל את בולמי הקאיאבה המשוכללים של ה-R1, בקוטר 43 מ"מ (41 מ"מ ב-R6 הקודם), כשהם מכוילים לסופרספורט, וגם מאחור יש בולם של קאיאבה שנלקח מה-R1 והותאם ל-R6. הבלמים הקדמיים – דיסקים בקוטר 320 מ"מ וקליפרים רדיאליים – נלקחו גם הם ישירות מה-R1, ויש מערכת ABS כסטנדרט.

שינויים רבים בוצעו בשלדת הזנב, מיכל הדלק והארגונומיה. המושב אמנם עדיין בגובה 850 מ"מ, אולם הוא מוטה בזווית גדולה יותר לפנים, צר יותר, וגם שלדת הזנב (ממגנזיום) והמיכל צרים יותר בכ-20 מ"מ, זאת על מנת לשפר את תנוחת הרכיבה במסלול ולאפשר לרוכב לזוז יותר על האופנוע. מיכל הדלק, אגב, עשוי מאלומיניום בטכנולוגיית ריתוך מיוחדת. המשקל ירד בכ-1.5 ק"ג מהדגם הקודם והוא עומד על 190 ק"ג כולל כל הנוזלים.

ה-R6 החדש והקרבי יגיע בשני צבעים – כחול או שחור, והוא יתחיל בשיווק באירופה בחודש אפריל 2017.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

2025 KTM SX-F FACTORY EDITIONS-9

ק.ט.מ: גרסאות המוטוקרוס פקטורי של 2025

כמדי שנה, ק.ט.מ חושפת את גרסאות הפקטורי של דגמי המוטוקרוס, הכוללים - פרט לשפע תוספות - מערכת מדידת נתונים מתקדמת לשליטה בניהול המנוע ובנתוני הרכיבה

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן