דף הבית / חדשות / ימאהה חושפת את ה-R7 החדש והקרבי
Yamaha-YZF-R7-001

ימאהה חושפת את ה-R7 החדש והקרבי

בימאהה חשפו את ה-R7 החדש שמרחיב את משפחת ה-MT-07 עם גרסת כביש ספורטיבית לכביש ולמסלול

ימאהה חשפו היום (ג') את ה-R7 החדש – גרסת הכביש הספורטיבית על בסיס פלטפורמת ה-MT-07 עם מנוע דומה ומכלולים שמותאמים יותר לרכיבות כביש ספורטיביות ולמסלול.

בימאהה הכינו את קהל הרוכבים לקראת ה-R7 החדש, המבוסס על פלטפורמת הנייקד שחודש לשנת 2021, וזכו – גם בארץ – לציפיות גבוהות. דגם זה אמור למשוך את הקהל הצעיר שרוצה גם להיכנס באופן סדיר לימי מסלול או למרוצי מועדונים, וכן לרוכבים שרוצים כלי ספורטיבי לכביש ולא יכולים לרכוש את ה-YZF-R6, שכבר אינו מיוצר עם תקינת כביש.

ימאהה R7
ימאהה R7

המנוע כאן זהה למותקן ב-MT-07, ומדובר על מנוע ה-CP2, שהוא טווין מקבילי א-סימטרי בנפח 689 סמ"ק המספק 74 כ"ס ב-8,750 סל"ד ומומנט של 6.8 קג"מ ב-6,500 סל"ד – בדיוק כמו באחיו הנייקד. המנוע מותאם כמובן לתקנות פליטת המזהמים יורו 5. ב-R7 יש מערכת ניהול מנוע שונה המספקת תגובת מנוע מהירה ונשלטת יותר, פתחי יניקת אוויר שונים ומערכת פליטה שונה לעומת ה-MT-07. יחס ההעברה של ההילוך השני קצר יותר, ויש קלאץ' מחליק למניעת נעילת גלגל אחורי בהורדת הילוכים אגרסיבית. קוויקשיפטר יוצע כאופציה בתשלום. המשקל המלא עומד על 188 ק"ג (4 ק"ג יותר מה-MT-07), והמהירות המרבית גבוהה בכ-20 קמ"ש לעומתו.

מכלולי השלדה דומים אך לא זהים. בסיס הגלגלים קצר יותר ב-5 מ"מ (1,395 מ"מ), ויש מזלג הפוך של קאיאבה בקוטר 41 מ"מ עם כיוונים מלאים. מאחור יש לבולם החדש אופציות לכיוון עומס הקפיץ ושיכוך ההחזרה (ריבאונד). הכידון הוא מסוג קליפ-און, זוית ההיגוי חדה יותר, חלוקת המשקל היא 51/49 לטובת החלק הקדמי, הרגליות ממוקמות מעט יותר לאחור והמושב צר יותר.

מערכת הבלימה היא של ברמבו, עם צמד דיסקים צפים בקוטר 298 מ"מ, קליפרים רדיאליים עם 4 בוכנות, וגם משאבת בלם קדמית בתצורה רדיאלית. מידות החישוקים והצמיגים זהים ל-MT-07 עם 120/70ZR17 ו-180/55ZR17.

ל-R7 יש פנסי LED היקפיים, לוח שעונים LCD צבעוני, ועיצוב ספורטיבי עם פיירינג מלא אווירודינמי. בדומה ל-MT-07, למעט מערכת ABS, שהיא חובה לפי התקן, לא נמצא כאן בקרות אלקטרוניות.

הימאהה R7 החדש צפוי להגיע לעולם ולישראל בקרוב, כאשר מחירו המדויק טרם נמסר אך הוא צפוי להיות יקר מעט יותר לעומת ה-MT-07 שעולה בישראל כ-56,000 ש"ח. להערכתנו הוא יעלה פחות מ-70 אלף ש"ח.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

RX 300 2T My25 (8)

בטא מציגה את דגמי המוטוקרוס לשנת 2025

בבטא מציגים את דגמי המוטוקרוס של 2025 - ה-RX450 וה-RX300 הדו-פעימתי שמציע השנה יותר כוח ושלדה חדשה

תגובה אחת

  1. Avatar

    שוקל כמו r6 מה הקטע
    תחזירו לחברה שיורידו 18 קילו

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן