כמובן שזו מתיחת 1 באפריל. אורי יצר תמונה ב-AI, נמרוד חידד, אסי כתב ואביעד ערך וארז הכל. ימאהה לא באמת חשפה טימקס 750ADV, אבל תודו שזה יופי של רעיון!
* * * * *
לא צפינו את זה, אבל בימאהה חושפים פרטים ראשוניים על טימקס 750ADV שאמור להגיע עוד השנה.
שנתיים בלבד אחרי הטימקס 560, הדור השביעי של הטימקס האייקוני, בימאהה ביצעו עדכון מקיף והציגו לשנת 2022 את הדור השמיני של הטימקס 560. אז זה לא הפתיע, שכן אחרי עשור וחצי שבו הטימקס עמד לבד בקטגוריה משל עצמו קמו לו מתחרים בקטגוריית המקסי-סקוטרים – חלקם חזקים מאוד כמו צמד ההונדות פורצה 750,וה-X-ADV 750 – והטימקס היה חייב ליישר קו טכנולוגית כדי להמשיך ולהוביל את הקטגוריה הגדולה והחשובה.
רכבנו עליו בדיוק לפני שנתיים ואכן הוא היה מעולה, אבל 562 הסמ"ק ו-47.6 כ"ס שהפיק ממנוע הטווין מקבילי עדיין לא השתוו ל-745 סמ"ק ו-58.6 כ"ס של היריב המר – ההונדה X-ADV שלאט לאט החל לצבור יותר ויותר מעריצים, שגם גילחו איתו שבילים כאלו ואחרים, מה שאי אפשר היה לעשות עם הימאהה.
לקח להם זמן – יותר מדי זמן לטעמנו – אבל כעת חושפים בימאהה פרטים ראשוניים ותמונה בודדת של טימקס 750ADV חדש, שקרוב לוודאי ייחשף רשמית לקראת סוף השנה – בתערוכת מילאנו 2024. מהפרטים שידוע לנו, מנוע ה-CP2 – הטווין המקבילי הא-סימטרי המוכר והמצוין של ימאהה בנפח 689 סמ"ק, שנמצא בתוך ה-R7 וה-MT-07 מהדור האחרון, יגדל בנפחו ל-742 סמ"ק ויספק כ-75 כ"ס – הרבה יותר מאשר המנוע של ההונדה. לעומת גיר ה-DCT כפול המצמדים של ההונדה, בטימקס 750ADV תהיה מערכת גיר רציף וריאטור, כשההינע הסופי יתבצע באמצעות שרשרת הינע.
מבחינת מכלולים צפוי כאן מזלג הפוך מסיבי בקוטר 41 מ"מ עם מהלכי גלגל ארוכי טווח לטובת ירידה לשבילים, וחישוקי שפיצים בקוטר "17 ו-"15 עם צמיגי אדוונצ'ר-כביש. רשימת האלקטרוניקה תכלול את ה-LED וה-TFT הרגילים, ניהול מנוע שיכלול מצערות חשמליות עם מצבי רכיבה מובנים (סטנדרט, ספורט, גשם ושטח) ומצב נוסף לבחירת הרוכב. צפויה גם בקרת אחיזה עם 3 מצבי התערבות וניתוק ומפתח קרבה.
העיצוב משלב אלמנטים מהטימקס 560 החדש עם קווי מתאר של קטנוע אדוונצ'ר מודרני, והוא יותר ממזכיר את ההונדה X-ADV750.
אז בימאהה מחזירים מלחמה ומציבים מול הונדה יותר נפח ויותר שרירים. יהיה מעניין!
צפו בווידאו – ימאהה טימקס 560 דור 8 במבחן:
אחד באפריל שמח לכולם.
חדש באזורך, ערס בשטח!