כחלק מפלטפורמת ה-MT-09 החדש, תציג ימאהה גם את הטרייסר 900, שמתעדכן ומתחדש לו לשנת 2021.
ימאהה הציגו השבוע את הדור השלישי של ה-MT-09 החדש. באותה משפחה יושבים גם הנייקן, הטרייסר 900 וה-XSR900 – שגם הם צפויים לקבל חידושים לשנת 2021. המגזין האיטלקי gazzetta פרסם תמונות 'ריגול' של הטרייסר 900 החדש שנתפס במבחנים באירופה. הטרייסר 900 החדש מקבל מתיחת פנים בדומה לטרייסר 700, וללא פרטים כרגע – אנו מניחים שהמנוע, המכלולים והאלקטרוניקה יגיעו ישירות מה-MT-09 החדש.
מנוע הטריפל יקבל גם כאן כמובן הגדלת נפח ל-889 סמ"ק (42 סמ"ק יותר מהמנוע הקודם) על-ידי הגדלת קוטר הצילינדרים ב-3 מ"מ. גם גל הארכובה חדש לגמרי, והמנוע החדש מפחית 1.6 ק"ג ממשקלו בעיצוב החדש. ההספק מטפס ב-4 כ"ס ל-119 כ"ס ב-10,000 סל"ד והמומנט מטפס ל-9.5 קג"מ ב-7,000 סל"ד שהם 1,500 סל"ד נמוך מבעבר, מה שאומר מנוע גמיש יותר עם יותר כול לכל רצועת הסל"ד. המנוע החדש עומד כמובן בתקנות יורו 5.
המנוע החדש יקבל כמובן מצערות חשמליות, כשמערכת ניהול המנוע חדשה לחלוטין. מערכת היניקה חדשה, וכך גם מערכת הפליטה. יש גם קוויקשיפטר מקורי לשני הכיוונים. המצמד המחליק עובר גם הוא שדרוג, וכעת הוא יעיל ועמיד יותר.
שלדת האלומיניום חדשה גם היא, כשבימאהה טוענים שהיא קשיחה יותר בכ-50% מזו של הדגם היוצא. יחד עם הזרוע האחורית החדשה, משקלה הכולל של השלדה נמוך יותר ב-2.3 ק"ג מזו היוצאת, ושלדת הזנב מאלומיניום קלה יותר ב-1.5 ק"ג נוספים. בסיס הגלגלים קצר יותר, ולטענת ימאהה זה נועד לאפשר התנהגות דינמית טובה יותר מבעבר.
המזלג הקדמי של קאיאבה בקוטר 41 מ"מ חדש גם הוא, וכעת הוא מתכוונן באופן מלא – לעומס קפיץ, שיכוך כיווץ ושיכוך החזרה. מערכת הבלימה הקדמית נלקחה, לטענת ימאהה, מה-YZF-R1, וכעת היא רדיאלית, עם דיסקים בקוטר 298 מ"מ. יש גם חישוקים חדשים עם 10 חישורים.
בגזרת האלקטרוניקה, יש כאמור מצערות חשמליות עם 3 מצבי ניהול מנוע, ויש מערכת ניהול אופנוע המבוססת על חיישן מדידת אינרציה ב-6 צירים IMU. יש בקרת אחיזה ובקרת החלקה ב-3 מצבים, יש ABS להטיה, יש קוויקשיפטר לשני הכיוונים, יש מסך TFT חדש בגודל "3.5, ויש פנסי LED היקפיים.
סביר להניח שהטרייסר 900 החדש ייחשף בקרוב, ואנו נביא את הדיווחים ואת המפרט המלא ברגע שייחשף רשמית.