ימאהה מאמינה בקונספט התלת-גלגלי וממשיכה לפתח אותו. אחרי הטריסיטי 125 של 2015, הטריסיטי 155 של 2017 והנייקן של 2018, ימאהה מרחיבה את משפחת ה-LMW (ר"ת Leaning Multi-Wheel) ומוסיפה כלי נוסף לתחבורה עירונית, שמאפשר גם להתנייד אל הפרברים, ואפילו ליהנות מרכיבה בינעירונית. החברה מציגה במילאנו אבטיפוס חדש בשם 3CT, כלומר טריסיטי, בנפח 300 סמ"ק.
לטענת ימאהה, הצורך בכלי בנפח 300 סמ"ק הגיע מלקוחות הטריסיטי (כ-22,000 קטנועי טריסיטי 125 נמכרו באירופה מאז השקתו), שרצו כאמור לגדול לכלי שיאפשר להם להרחיב את רדיוס התנועה האורבנית שלהם. בבסיס ה-3CT נמצא מנוע ה-300 סמ"ק בלו-קור שהגיע מהאיקסמקס 300.
לעומת הטריסטיט 125, אשר לו מנגנון מתלה קדמי פשוט למדי, כאן ב-3CT ישנו מנגנון מתלה קדמי מתקדם יותר המאפשר את נעילת המתלה הקדמי בעצירה – כמו ב-MP3 של פיאג'ו. האופציה הזו, כך אומרים בימאהה, תגדיל את נוחות המשתמש כך שלא יצטרך להוריד רגליים בעצירות ברמזורים, וגם תקל על החניה. בימאהה לא מפרטים עדיין כיצד בנויה מערכת המתלה הקדמי, רק מציינים שהנעילה היא לא דרך הבולמים, כך שהתחושה שתתקבל בזמן נעילה תהיה רכה ונעימה. תפעול הבלמים, אגב, מתבצע גם על-ידי דוושת בלם על המדרס הימני, וזאת על-מנת לאפשר לנהגי רכב אירופאיים לרכוב על ה-3CT ללא רישיון נהיגה לדו-גלגלי – כפי שהתקנות האירופאיות מאפשרות וכמו גרסאות ה-LT של ה-MP3.
עוד אומרים בימאהה שה-3CT החדש הוא דינמי יותר מהטריסיטי 125, כלומר עשוי לספק לרוכב יותר הנאה. העיצוב מושקע במיוחד ומודרני, יותר ממזכיר את משפחת ה-MAX של ימאהה, והוא תופס את העין מיד.
ה-3CT הוצג כאבטיפוס בלבד, אולם הוא נראה מגומר למדי ומוכן לייצור, כך שסביר להניח שהגרסה הסדרתית תיחשף כבר בשנת 2019 – ייתכן שאפילו במהלך השנה ולא רק בתערוכת מילאנו 2019. נקווה רק שבגרסה הסדרתית בימאהה יוותרו על פס ה-LED-ים הכחול מתחת למושב.