הסנונית הראשונה של ימאהה בתכנית 'Switch ON' החשמלית מגיעה בצורת קטנוע עירוני חשמלי בשם ניאו.
בימאהה הציגו לאחרונה את התכנית החשמלית שנקראת 'Switch ON', הכוללת בשלב הראשון שני קטנועים חשמליים וליין של אופניים חשמליים. הדגם הראשון שנחשף הוא ה'ניאו' (Neo) – שם של קטנוע עבר פופולרי של ימאהה, שכעת חוזר. יחידת הכוח נקראת YIPU (ר"ת Yamaha Integrated Power Unit), והיא כוללת סוללת ליתיום און נשלפת עם 50.4V ו-19.2A ובקיבול של 1kWh השוקלת 8 ק"ג ומנוע 'בראשלס' היושב על הגלגל האחורי.

במצב 'אקו' המנוע מספק 2.15 כוחות סוס (1.58kW), מגביל את המהירות המרבית ל-35 קמ"ש, והסוללה במצב זה יכולה לספק טווח רכיבה של 38.5 ק"מ. מצב STD נועד לתנועה רגילה ומספק 2.8 כוחות סוס (2.06kW), מהירות מרבית של 40 קמ"ש, וטווח רכיבה של 37 ק"מ. בעלות נוספת מציעים בימאהה אפשרות לסוללה שנייה, אשר תמוקם בתא המטען תחת המושב (על חשבון תא המטען שנפחו הכולל 27 ליטרים), מספקת את הכוח אוטומטית ומגדילה את הטווח המשוער ל-68 ק"מ. זמן הטעינה במטען ביתי עומד על 8 שעות.
הימאהה ניאו מגיע עם חישוקי 13″ ברוחב 110 מלפנים ו-130 מאחור, שעליהם צמיגים עם התנגדות גלגול נמוכה. יש בולמי קאיאבה, זרוע אחורית חד-צידית, תאורת LED היקפית, ולוח שעונים LCD עם קישורית לסלולר שיציג שיחות נכנסות והודעות מהטלפון הנייד דרך אפליקציית MyRide של ימאהה.
המחיר של הימאהה ניאו יעמוד באירופה על 3,449 אירו, כשהוא יהיה זמין החל מחודש יוני השנה – וככל הנראה גם בישראל.
מפרט עלוב.. מי יקנה בדיוק ?? במקרה הטוב פנסיונרים. חוץ מזה שמהירות כזאת איטית רק מסכנת אותך בכביש
מסקרן מי קהל היעד כשתכננו את הכלי. מפרט דומה מאוד לאופניים חשמליים 48V עם סוללה רזרבית , רק בלי ביטוח, טסט, טיפולים, וכנראה גם יעלה מעל 20K
תכלס
צעצוע, רוב האופניים החשמליים חזקים יותר!