דף הבית / חדשות / ימאהה מציגה את ה-WR250F וה-YZ450F של 2025
2025_YAM_YZ450F_EU_DPBSE_ACT_001_03_preview

ימאהה מציגה את ה-WR250F וה-YZ450F של 2025

בימאהה מחדשים ומעדכנים את דגמי האנדורו והמוטוקרוס לשנת 2025 עם דור חדש ל-WR250F ועדכונים ל-YZ450F ול-YZ250F

לקראת שנת 2025 מציגים בימאהה דור חדש של ה-WR250F, שעוקב אחרי השינויים שקיבל אחיו המוטוקרוסר בשנה שעברה, וכן עדכונים לגרסת המוטוקרוס הבכירה.

לשנת 2024 הציגו בימאהה דור חדש של ה-YZ250F עם שלדה חדשה, עבודת גוף חדשה ועדכוני מכלולים ואלקטרוניקה. כעת מקבלת גרסת האנדורו, ה-WR250F, את השינויים שמתחילים בשלדה חדשה שמגיעה בכלל מה-YZ450F, קלה יותר וגם ממקמת את ראש ההיגוי 15 מ"מ נמוך יותר ועל-ידי כך – לטענת ימאהה – משפרת את השליטה על ההיגוי ועל הגלגל הקדמי. גיאומטריית השלדה החדשה גם מאפשרת להוריד את מרכז הכובד הכללי של האופנוע ולשפר את היכולת בפניות והשליטה באוויר – כך על-פי ימאהה.  בולמי הקאיאבה (KYB) גם ממוקמים 10 מ"מ נמוך יותר, על-מנת לתת דגש להורדת מרכז הכובד והשליטה של הרוכב. הבולמים מקבלים ברז ידני לכיול מהיר.

בימאהה שיפרו את תכנון ועיצוב מערכת הזרמת האוויר למנוע ומיקמו אותה נמוך יותר. עבודת הגוף והפלסטיקה חדשה גם היא עם חלק קדמי צר יותר ומושב חדש, שטוח וצר גם כן – כל זה מאפשר יכולת תנועה טובה יותר של הרוכב. מערכת ניהול המנוע עודכנה ואמורה לספק יותר כוח בסל"ד בינוני וגבוה. שרשרת התזמון חדשה, רחבה יותר, ומאפשרת פחות חיכוך, זאת לצד שיפורים נוספים בגל-הזיזים העילי הכפול – אשר נועד לשפר את יעילות ותפקוד המנוע. יש גרסה מעודכנת של האפליקציה הייעודית לכיוון המנוע. לבקרת האחיזה יש ארבעה מצבי התערבות כולל אפשרות לניתוק. כאן, בניגוד למוטוקרוס, יש שישה הילוכים לתיבת ההעברה.

ימאהה YZ250F דגם 2025 - על בסיסו נבנה ה-WR
ימאהה YZ250F דגם 2025 – על בסיסו נבנה ה-WR

לשנת 2023 הציגו בימאהה דור חדש ל-YZ450F, המוטוקרוס הגדול, עם שיפורים רבים לעומת קודמיו, כשלמעשה מדובר על דור חדש לגמרי – שמיני במספר – לאופנוע שפרץ את הדרך למנועי ארבע פעימות באופנועי מוטוקרוס אי-שם בסוף שנות ה-90. השינויים התמקדו  במנוע עם בוכנה חדשה מאלומיניום מחושל וצילינדר חדש, מערכת פליטה וסעפת יניקה חדשות, ושסתומי יניקה מטיטניום עם קוטר גדול יותר. גל-הזיזים גם האיזון חדשים, כשהמנוע עובר למערכת שימון מסוג עוקה יבשה – כלומר השמן מאוכסן במיכל שמותקן מחוץ למנוע – לעומת עוקה רטובה בדור הקודם. כל השינויים מאפשרים למנוע לעלות ב-500 סל"ד נוספים עד הקו האדום, ומספקים יותר כוח בתחומי הסל"ד הבינוני והגבוה. המצמד היה חדש גם כן – קטן וקל יותר, כשהוא מופעל בכבל מכאני ולא על-ידי מערכת הידראולית. האפליקציה שודרגה גם כן.

השינוי המשמעותי דאז היה השלדה החדשה שהמשיכה גם ל-WR250F המוזכר מעלה. שלדת האלומיניום התחדשה עם עשרה חלקים המולחמים, שמאפשרים לפי ימאהה גמישות טובה יותר ויש שיפור בתחום ההתנהגות וספיגת הזעזועים. לשנת 2025 השינויים מתרכזים בכיול מחודש למזלג הקדמי עם שיפור היכולת תחת בלימה ובפניות. לצורך כך יש גם תושבות מנוע חדשות. הקלאץ' שוב מחודש, כשהפעם יש 18 קדחים (לעומת 6) שמתיזים שמן אל המצמד ותורמים לעמידות בחום. יש מושב חדש, תושבות אלומיניום חדשות לרגליות, סידור מחודש לכפתורים על הכידון, משתיק חדש ושקט יותר וכמובן – גרפיקה חדשה לשנת 2025.

גם האח הקטן, ה-YZ250F, שקיבל כאמור דור חדש בשנה שעברה מקבל עדכונים קלים בדמות כיול מעודכן לבולמים, תושבות אלומיניום חדשות לרגליות וסידור מחודש לכפתורים על הכידון.

דגמי המוטוקרוס לשנת 2025 של ימאהה צפויים להמשיך להגיע לארץ ברישוי אפור, כאשר מחירים טרם נקבעו. ה-WR250F לא יגיע לישראל מפני שאינו עומד בתקינת כביש ברישוי צהוב.

ימאהה YZ450F דגם 2025
ימאהה YZ450F דגם 2025

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

SCOOTER SFIDA SR4_Studio_9

ווג: ה-SR4 מקבל מערכת רדאר אחורית ל-2025

הווג SR4 - קטנוע בנפח 350 סמ"ק החולק את הפלטפורמה של הב.מ.וו C 400 GT - יגיע לישראל עם מערכת התראת רדאר אחורית; המחיר: 38 אלף ש"ח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן