בימאהה מציגים את ה-MT-10 של שנת 2022 עם מנוע חזק יותר הלקוח מה-YZF-R1 ומספק 164 כוחות סוס, אלקטרוניקה עדכנית ומתקדמת ועיצוב חדש.
הימאהה MT-10 – הסופר-נייקד של ימאהה שבנוי על בסיס ה-R1 והבכור בסדרת ה-MT של ימאהה – הוצג בשנת 2016 וקיבל לשנת 2017 מספר עדכונים ו-2 גרסאות נוספות – הראשונה SP קרבית יותר והשנייה גרסת TOURER מעט יותר תיורית.
לשנת 2022 משדרגים בימאהה את ה-MT-10 ומתחילים במנוע ה-CP4 קרוספליין בנפח 998 סמ"ק. מעבר להתאמתו ליורו 5 הנדרש, הבוכנות חדשות ועשויות מאלומיניום מכורסם וקל יותר, ויש טלטלים חדשים מפלדה (טיטניום ב-R1) על-מנת להפוך אותו ליעיל ונקי יותר וכן לשפר את המומנט בסל"ד בינוני. זה, יחד עם כיוון מחודש למערכת ההזרקה, מוסיף את הכוח בסל"ד בין 4,000 ל-8,000. בימאהה מציינים את הסאונד המשופר שנובע מתיבת אוויר חדשה המכילה שלוש תעלות בגודל שונה, סנפירים על מיכל הדלק בן 17 הליטרים, ומערכת פליטה חדשה מטיטניום.
השלדה הראשית מאלומיניום לקוחה ישירות מה-R1, כשהמנוע הוא גורם נושא עומס, ועדיין שלדת הזנב הוחלפה מאלומיניום לפלדה כדי להתמודד עם משקל של מורכב וציוד. בסיס הגלגלים עומד על 1,405 מ"מ. הבלמים גם הם של R1 עם צמד דיסקים צפים בקוטר 320 מ"מ, קליפר בעל ארבע בוכנות רדיאליות, ויש משאבה ראשית חדשה של ברמבו לשיפור הרגש. בולמי הקאיאבה מלפנים ומאחור נותרו ללא שינוי. צמיגי הבריג'סטון באטלקס S22 יושבים על חישוקי 17″ במידות 120/70 ו-190/55.
מבחינת אלקטרוניקה יש כאן יישור קו עם התקופה, כלומר חיישן IMU למדידת אינרציה בשישה צירים, מצערות חשמליות ומערכת ניהול מנוע בארבעה מצבים, ABS להטיה ובקרת אחיזה להטיה, בקרת ווילי, ניהול בלימת מנוע, פנסי LED היקפיים, מסך TFT בגודל 4.2″ והגבלת מהירות רכיבה לשמירה על הרישיון.
לא פחות חשוב – יש עיצוב חדש הבולט בזכות המסיכה הממשיכה את השפה העיצובית של דגמי ה-MT החדשים.
הימאהה MT-10 החדש לשנת 2022 צפוי להגיע לישראל, כאשר מחירו בארץ ובעולם טרם נמסר.