הימאהה XSR700 הוא גרסת הרטרו על-בסיס הדור השלישי של ה-MT-07 הפופולרי, כשבדומה לו – לשנת 2022 יש שיפורים במנוע, בארגונומיה ובעיצוב.

בימאהה מציגים את גרסת 2022 של דגם הרטרו-מודרני, ה-XSR700 (בדומה לדגם החדש של ה-XSR900 שהוצג בתחילת החודש). הדגם הוצג לראשונה בשנת 2015 (השקה עולמית – כאן) ומתבסס במלואו על דגם ה-MT-07. לאחר שהאחרון חודש לגמרי בתחילת השנה (מבחן דרכים – כאן) מגיע תורו של ה-XSR700. המנוע הוא אותו טווין מקבילי א-סימטרי בנפח 689 סמ"ק, המפיק 74 כ"ס ו-6.8 קג"מ, כאשר תקנות יורו 5 אילצו להרכיב מערכת פליטה חדשה עם ממיר קטליטי גדול יותר, וכן מערכת ניהול מנוע חדשה. השלדה הראשית (פלדה בתצורת יהלום), המתלים, הגלגלים, צמיגי המישלין רואד 5 החדשים והבלמים, ואפילו הסט-אפ של הבולמים – נשארו זהים בדגם הרטרו.
עיצוב הרטרו מקבל פנס LED חדש ועגול (בדומה לאחורי) עם חיבורים חדשים, ויש מיקום מעט שונה ללוח השעונים העגול מסוג LCD. דוגמת הצביעה באה להזכיר את ה-RD350LC הדו פעימתי מתחילת שנות ה-80.
כמו בדגם הקודם, בימאהה מוסיפים את ה-XSR700 XTribute – מחווה לאחד האופנועים החשובים של ימאהה בכל הזמנים, ה-XT500. יש מושב חדש, שטוח יותר, בסגנון ה-XT500 של פעם, וכן כידון שטוח – רחב וגבוה מהמקורי – כמו של אופנועי שטח, מגני רדיאטור מאלומיניום, גרמושקות לטלסקופים, לוח שעונים שחור בתצוגה נגטיבית, צמיגי פירלי MT60 RS דו-שימושיים על חישוקים בעלי 10 חישורים, שמשלימים את המראה ומאפשרים ל-XSR700 קצת יותר יכולת שבילים (למרות חישוקי ה-"17 במידות הכביש, לעומת חישוקי השטח של ה-XT500). סכימת הצביעה יפהפייה, והיא כוללת את הצביעה המקורית של ה-XT500 של שנת 1981, כולל הלוגו של ה-XT500 שהפך ל-XSR700 – באדום ושחור. בנוסף, חלקים רבים כמו מנופי הבלם והקלאץ' והכידון הושחמו לטובת המראה. למשדרגים, ישנה האופציה לרכוש מימאהה מערכת פליטה 2 ל-1 של אקרפוביץ' בשחור, ייעודית ל-XTribute (אבל תתאים גם ל-XSR700 רגיל).
צמד דגמי ה-XSR700 יגיעו לאירופה לקראת חודש אפריל 2022, עם צפי הגעה דומה גם לישראל. מחירים טרם פורסמו.
