דף הבית / חדשות / ימאהה מציגה: XSR900 GP בגרסת קני רוברטס
2026_YAM_XS850GP_EU_LRYS1_ACT_002_03_preview

ימאהה מציגה: XSR900 GP בגרסת קני רוברטס

לא מספיק שה־XSR900 GP בא לספק ניחוח נוסטלגי עם קשר ישיר לעולם המרוצים, עכשיו בימאהה מציעים גרסת הומאז' לקני רוברטס האגדי; באותו המחיר, אבל במספרים מוגבלים

ה־XSR900 GP של ימאהה לוקח את פלטפורמת ה־MT-09 לכיוון הספורט של פעם עם קליפ־אונים, תנוחה ספורטיבית ומעטפת פיירינג, אבל ברוח אופנועי המרוץ של ימאהה משנות ה־80, כלומר ספורט־רטרו. בכדי להעמיק את הרגשת הרטרו, עכשיו מוצעת גרסת 'צהוב אגדי' (Legend Yellow) לכבודו של 3 פעמים אלוף העולם – קני רוברטס.

ימאהה XSR900 GP בגרסת הומאז' לקני רוברטס
ימאהה XSR900 GP בגרסת הומאז' לקני רוברטס

את הימאהה XSR900 GP כבר הצגנו ותכף נרחיב עליו שוב. אחרי שבימאהה חיברו את רוח הנוסטלגיה שלו לאלופי העבר של שנות ה־80 כמו ווין רייני ואדי לאוסון, הם מזכירים לנו שוב את תור הזהב האמריקאי של שנות ה־70 עם גרסה צהובה מיוחדת ואגדית לכבודו של קני רוברטס.

קני רוברטס נחשב לאחד הרוכבים המשפיעים בעולם ה־MotoGP, או מה שנקרא בתקופתו גרנד־פרי. האמריקאי, ששלט במרוצי העפר בארצות הברית בשנות ה־70, עבר להתחרות באליפות ה־500 סמ"ק בשנת 1978. סגנון הרכיבה המיוחד שהוא הביא איתו לאירופה, שכלל בלימה מוקדמת יחסית לפנייה והחלקת הצמיג האחורי בדריפט אל תוך הפנייה, על מנת לפצות על מכלולי שלדה ומתלים שלא עמדו ביכולות המנוע, הקפיצו אותו היישר לצמרת הרוכבים. שלושה תארי אליפות עולם רצופים (1978–1980) על־גבי הימאהה שלו הכניסו אותו להיכל התהילה.

חשוב להזכיר את בנו, הנושא את שמו – קני רוברטס ג'וניור, שזכה בתואר אליפות העולם בשנת 2000 על־גבי סוזוקי RGV500. עד היום אלו צמד אב ובן היחידים שזכו באליפות העולם בסדרת העילית של מרוצי האספלט.

2026_YAM_XS850GP_EU_LRYS1_ACT_005_03_preview

האלמנט הבולט ביותר ב־XSR900 GP המגניב שהוצג לפני שנתיים הוא העיצוב, שכאמור, נשען על אופנועי המרוץ של ימאהה משנות ה־80. הפיירינג הקדמי בתצורה זהה לאלו של אופנועי העבר, וכך גם מסגרת הפלדה שמחזיקה את הפיירינג ומשקף הרוח התואם. על הפיירינג הקדמי הותאם פנס LED קטן ונסתר המחליף את הפנס העגול של ה־XSR900 עם חיפויי צד שמשפרים את זרימת האוויר אל הרדיאטור. עוד בעיצוב – כיסוי מושב חדש המותאם לדגם, וצביעה יפהפייה ברוח אופנוע ה־GP של ווין רייני משנות ה־80. פרט לכך השלדה והזרוע האחורית בגימור כסוף – גם זה כהומאז' לאופנועי המרוץ משנות ה־80 ותחילת שנות ה־90.

הארגונומיה מותאמת גם היא לעבודת ספורט, כשצמד קליפ־אונים מאפשרים תנוחה ספורטיבית יותר עם יותר שכיבה של הרוכב, אם כי בימאהה מדגישים שזהו אמנם אופנוע ספורט, אך הוא מיועד לשימוש יום־יומי ולכן תנוחת הרכיבה לא מוגזמת. עוד בגזרת הארגונומיה – רגליות הרוכב ניתנות לכיוון לשני גבהים. גם מכלולי השלדה הותאמו לדגם, כמו למשל ציר ההיגוי (אלומיניום במקום פלדה), וכן חיזוקים מסביב לשלדה בסביבת הפיירינג.

ל־XSR900 GP מסך TFT בגודל "5, שבו ניתן לבחור מתוך 4 מסכי תצוגה. בנוסף, המסך מתממשק לטלפון הנייד. המסך נשלט על־ידי בית מתגים חדש וארגונומי על הקליפ־און השמאלי. בית המתגים החדש כולל איתות מהיר של 3 הבהובים בלחיצה קצרה, בדומה לזה שקיים במכוניות פרטיות, ואיתות רגיל בלחיצה מלאה. בנוסף, מוטמעת ב־XSR900 GP מערכת לאיתות חירום בבלימה חזקה.

2026_YAM_XS850GP_EU_LRYS1_DET_006_03_preview

שאר הפלטפורמה מבוססת כאמור על ה־XSR900: מנוע הטריפל בנפח 890 סמ"ק המפיק 119 כ"ס ב־10,000 סל"ד ו־9.5 קג"מ ב־7,000 סל"ד. המנוע עומד כמובן בתקנות יורו 5. יש מצערות חשמליות וקוויקשיפטר מקורי לשני הכיוונים. המזלג הקדמי של קאיאבה בקוטר 41 מ"מ, כשהוא מתכוונן באופן מלא – לעומס קפיץ, שיכוך כיווץ ושיכוך החזרה – כמו גם הבולם האחורי של קאיאבה. מערכת הבלימה הקדמית של ברמבו רדיאלית גם בקליפרים וגם במשאבה, עם דיסקים בקוטר 298 מ"מ.

בתחום האלקטרוניקה יש מערכת ניהול אופנוע המבוססת על חיישן מדידת אינרציה ב־6 צירים (IMU) הכוללת מצערות חשמליות, 4 מצבי ניהול מנוע, בקרת אחיזה ובקרת החלקה ב־3 מצבים, ABS להטיה, בקרת ווילי, בקרת שיוט וקוויקשיפטר לשני הכיוונים. יש מסך TFT בגודל "3.5, ויש פנסי LED היקפיים כולל המאותתים.

הימאהה XSR900 GP עולה בישראל 92 אלף ש"ח. גרסת הצהוב האגדי אינה אמורה להיות יקרה יותר, אך כן תיוצר במספרים מוגבלים.

2026_YAM_XS850GP_EU_LRYS1_DET_002_03_preview

2026_YAM_XS850GP_EU_LRYS1_DET_010_03_preview

2026_YAM_XS850GP_EU_LRYS1_STA_004_03_preview

2026_YAM_XS850GP_EU_LRYS1_STA_005_03_preview

2026_YAM_XS850GP_EU_LRYS1_STA_006_03_preview

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

CFMOTO-V4-SR-RR-PROTOTYPE-10

מול הגדולים: CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO הסינית מציגה את ה־V4 SR-RR – אבטיפוס של אופנוע ספורט־קצה עם מנוע ליטר המפיק כ־210 כ"ס, עם טכנולוגיית קצה ועם כנפונים חשמליים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן