ימאהה משפרת את צמד אופנועי הסופרבייק שלה – ה-YZF-R1 וה-YZF-R1M – ל-2018, בעיקר בתחום האלקטרוניקה.
צמד הסופרבייקס של ימאהה מקבלים לשנת 2018 קוויקשיפטר חדש, אשר מאפשר גם הורדת הילוכים ללא שימוש בקלאץ'. יחד עם הקוויקשיפטר החדש מדובר באחת מחבילות האלקטרוניקה הטכנולוגיות שיש כיום בשוק אופנועי הספורט, והיא כוללת יחידת חיישן אינרציה ב-6 צירים IMU, בקרת החלקה גם לפניות, בקרת החלקה בבלימה לפנייה, בקרת ווילי, בקרת זינוק ומערכת ABS לפניות. בגרסת ה-R1M ניתן גם לכוון את רגישות הקוויקשיפטר במסך ה-TFT הצבעוני.
מה עוד חדש? ובכן, ה-R1M מקבל את הדור האחרון של מערכת הבולמים האלקטרוניים של אוהלינס – מדגם EC 2 ERS – שמשפרת את הגרסה הקודמת בתחום האלקטרוניקה, הניטור, והתאמת המתלים לעבודת האופנוע. נכון להיום זוהי ככל הנראה מערכת המתלים האיכותית ביותר שיש באופנועים סדרתיים.
ה-R1M מקבל השנה גם מפות חדשות ומעודכנות למחשב ניהול המנוע, שיפור בבקרת הרמת הגלגל הקדמי בתאוצה (בקרת ווילי), וכן פיירינגים חדשים מקרבון.
איזו מכונה!