לפני 25 שנים ימאהה חשפה את ה-YZF-R1 המקורי והאייקוני – אופנוע שמהווה חלק משמעותי בהיסטורית אופנועי הספורט. לציון האירוע משחררת ימאהה גרסת הומאג' לאותו R1 אייקוני, המיועדת למסלול בלבד ומגיעה עם מכלולי קצה שתפקידם לקצץ זמני הקפה.
אם פספסתם את גרסת ה-20 של ה-R1, שמכרה את כל 20 היחידות ברגע, למרות שעלו בזמנו מעל ל-40 אלף אירו כל אחת, אז יש כאן הזמנות לתיקון. ה-R1 בגרסת GYTR (ר"ת Genuine Yamaha Technology Racing – חטיבת המרוצים של ימאהה) הוא מכונת מסלול קרבית החולקת שפע חלקים משותפים עם ה-R1 העכשווי של קבוצת המרוצים של ימאהה מעולמות אליפות הסופרבייק העולמית וגם מה-MotoGP. הוא מיועד אך ורק למסלולים ולא לכביש הציבורי, וייוצר במהדורה מוגבלת וממוספרת של 25 יחידות בלבד – אחת לכל שנה של ה-R1.
בשנה שעברה הציגו בימאהה את ה-YZF-R1 בגרסאות GYTR ו-GYTR Pro – צמד אופנועי R1 מוכנים למסלול, כשהאחד במפרט של רוכבי הובי והשני במפרט הקרוב לזה של אופנוע הסופרבייק של ימאהה. מה שעיניכם רואות כאן זו גרסת ה-PRO המובחרת יותר. מעטפת הפיירינג עשויה כולה מקרבון קל משקל, וכך גם שלדת הזנב. יש בלמי ברמבו פקטורי, יש מחשב ניהול מנוע מקצועי של מרלי שמספק יותר מהכל למנוע או אופציה למערכת ניהול מנוע מעולם המרוצים. יש מערכת בולמים של אוהלינס פקטורי מסוג FGR מלפנים ו-TTX מאחור, יש גם זרוע אחורית של חטיבת המרוצים של ימאהה, גלגלי שיניים ושרשרת קלי משקל, ועוד רשימה ארוכה, אקזוטית ויקרה.
בנוסף לכל החלקים הללו של ימאהה, יש גם סכימת צביעה של ימאהה כהומאג' ל-R1 המקורי של 1998, עם לוגואים מקוריים, וגם הרצה של האופנוע על דיינו, כיוון מדויק, וסט-אפ ספציפי למערכת המתלים לכל רוכש. 25 המאושרים שיצליחו לשים יד על היצירה הזו יקבלו גם מקצה רכיבת מסלול של ימאהה על אחד מהמסלולים האירופאיים עם מכונאי צמוד שיעבוד עם הרוכב על הסט-אפ האידיאלי של כל המערכות.
מחירה של יצירת יום ההולדת טרם פורסם והוא צפוי להיות קרוב ל-160 אלף אירו אם לא יותר. גם נתונים טכניים נוספים כמו משקל והספק יימסרו רק לרוכשים המקומבנים שיצליחו לשים את ידם על המכונה האקזוטית הזו.