אופנוע הספורט קטן הנפח של ימאהה נחת בישראל, לשמחתם הרבה של מעוטי הרשיון ודלי הכסף (או להיפך). מי שירצה לדעת בדיוק איך ומה, יוכל לקרוא את כתבת ההשקה כאן. הקטגוריה הזו היא קטגוריה של אנשים שהיו רוצים את הכי ספורטיבי שאפשר, אבל הרישיון שברשותם לא ממש מאפשר להם. אז רצינו לדעת – מה מקבל אדם שחולם R1 אבל יכול לקנות רק R3. או במספרים – האם תמורת 44,985 שקלים, שהם 32 אחוזים ממחירו של R1 חדש, מקבלים באמת שליש אופנוע סופרבייק?
21 אחוז הספק
ל-R3 שני צילינדרים (שזה טוב בהשוואה לסינגלים ששולטים בקטגוריה הזו), שהם חצי מכמות הצילינדרים שיש ל-R1. הנפח, 321 סמ"ק, כשליש מנפח מנועו של הסופרבייק הגדול, והנתונים בהתאם. יש כאן 42 כ"ס – 21 אחוזים מהספקו של R1 חדש.
66 אחוז מהירות
אין נתוני תאוצה רשמיים לאופנוע הזה, אבל מבחינת מהירות מרבית יש בשורה בגזרת קטני-הנפח. אביעד אברהמי מדווח שהוא ראה את מספר הקסם '200' על הספידומטר של ה-R3. אנחנו לא מכירים עוד כלי בקטגוריה שמגיע למהירות הזו – 66 אחוזים מהמהירות המרבית של R1 חדש.
50/50 על המשקל
מבחינת מכלולים אין הפתעות – בסוף היום אופנוע זול יחסית לא יכול להתקרב לפרימיום שבפרימיום. ימאהה מספרים על שלדה בתצורת יהלום והזרוע האחורית נראית מצוין, אבל שני אלו מיוצרים מפלדה. למרות שאין כאן מתכות אקזוטיות, נתון המשקל הוא המקום היחידי (מלבד המחיר…) שבו מציג הקטן יתרון על הגדול. 169 ק"ג, קל משמעותית מה-R1. כמו באופנוע הדגל שלהם, גם כאן ימאהה מספרים על מאמצים למרכוז מאסה. אבל עיקר גאוותם היא על חלוקת המשקל המושלמת – 50/50 – בדיוק כמו חלוקת המשקל באופנוע של רוסי (כך ימאהה).
1.7 אחוז באורך?!
קטע, ה-R3 ארוך יותר ב-1.7 אחוז מה-R1. הוא גם רחב יותר – כל זה לפי הנתונים הרשמיים של ימאהה אירופה. תכל'ס, גם אנחנו הרמנו גבה.
100 אחוז?
נחיתתו של ה-R3 היא 100 אחוז בשורות טובות למוגבל הרישיון חובב אופנועי הספורט. הקטגוריה השוקקת הזו מקבלת מתחרה חדש ומעניין למדי.
נראה כי הכלי עדיף על המתחרים בנפח וגם נראה טוב!
ושוב כמו הבדיחה הידועה על חברת הגומיות המוכרת – R3 – לילדים…