דף הבית / חדשות / ימאהה: WR250F חדש ל-2015
2015_YAM_WR250F_EU_DPBSE_STU_007

ימאהה: WR250F חדש ל-2015

ה-WR250F החדש בנוי על בסיס ה-YZ250F של 2014 עם המנוע המוטה אחורנית בעל ראש המנוע ההפוך, והוא מגיע עם 6 הילוכים

אחרי שנים ארוכות שיוצר כמעט ללא שינויים, ימאהה חושפת היום (ה') את ה-WR250F החדש לשנת 2015. הדגם הפופולרי, אחד מאופנועי האנדורו הטובים והיעילים, עובר לראשונה מהפכה של ממש, כשהוא נשען על גרסת 2014 של ה-YZ250F. בראש השינויים – שלדה חדשה וקומפקטית, מנוע מוטה אחורנית עם ראש מנוע הפוך, תיבת הילוכים בת 6 מהירויות ומערכת בולמים מתקדמת עם מזלג מטיפוס קארטרידג' סגור.

נתחיל בחידוש החשוב ביותר – המנוע. כזכור, לשנת 2014 שחררה ימאהה את המוטוקרוס רבע ליטר שלה, ה-YZ250F, כשהוא מצויד במנוע חדש המבוסס על זה של האח הגדול – ה-YZ450F. המנוע החדש עם צילינדר מוטה אחורנית במקום לפנים במנוע קונבנציונלי, וראש המנוע בו הפוך, כלומר היניקה מלפנים והפליטה מאחור. כעת, לשנת 2015, גם ה-WR250F – דגם האנדורו, מקבל את המנוע החדש. על פי ימאהה גל הארכובה, הטלטל, הבוכנה, ראש המנוע, השסתומים (4 במקום 5 בדגם היוצא), גלי הזיזים ויחס הדחיסה (13.5:1) – כולם זהים בין שני הדגמים, כך שה-WR החדש צפוי להיות חזק יותר בתחום הסל"ד הגבוה וכן חד יותר בסל"ד נמוך ובינוני. המנוע כמובן מוזרק דלק, כשמפת ניהול המנוע מותאמת לעבודת אנדורו. כך או כך, כמו ב-YZ250F, ניתן לשנות פרמטרים במחשב ניהול המנוע וכן להתאים מפות שונות על ידי מכשיר הטיונינג של ימאהה. שינויים נוספים שנעשו במנוע – נוספו כ-200 סמ"ק של שמן ביחס ל-YZ כך שה-WR מכיל 1.1 ל', חוזקה מערכת הקירור והותקנה מערכת הטעינה של ה-WR450F.

ימאהה WR250F - מנוע מוטה אחורנית עם ראש מנוע הפוך
ימאהה WR250F – מנוע מוטה אחורנית עם ראש מנוע הפוך

אחד השינויים החשובים במנוע החדש הוא התוספת של הילוך שישי, שהיה חסר כל כך בכל הגרסאות הקודמות של ה-WR250F. כעת, עם גיר 6 הילוכים שמותאם לאנדורו, ה-WR עשוי להרחיב את טווח השימושים שלו. גם המצמד שופר ביחס ל-WR הקודם, וכעת הוא קל וחזק יותר. על פי ימאהה, אחד היתרונות הגדולים של המנוע בתצורה החדשה הוא העובדה שמיכל הדלק נמצא במרכז האופנוע, מה שמשפר את מרכוז המסה, וכן כפועל יוצא ניתן להאריך את המושב ובכך לשפר את יכולת התזוזה של הרוכב על האופנוע. יתרון נוסף טמון בעובדה שהסידור החדש מאפשר יניקת אוויר 'דאון-דראפט', כלומר יניקת אוויר בצינור ישר ללא קיפולים, מה שמשפר את זרימת האוויר וכפועל יוצא את אספקת הכוח.

גם בתחום השלדה ומכלוליה השינויים רבים. השלדה עצמה מבוססת על זו של ה-YZ250F, כך שהיא קטנה וקלה מבעבר, ומחוברים אליה הבולמים של ה-YZ250F מדגם 2014, כשהם מותאמים לעבודת אנדורו. הפרונט, כזכור, הוא מסוג קארטרידג' סגור, כלומר הפרדה בין האוויר לבין השמן, לראשונה ב-WR250F, והבולם האחורי מקבל תוספת של 10 מ"מ למהלך הגלגל ביחס ל-YZ. הגלגל האחורי כמובן בקוטר "18 ולא "19 כמו ב-YZ. המשקל המלא, כולל נוזלים ודלק, עומד על 118 ק"ג. כמובן שגם הגרפיקה חדשה ומודרנית, והיא נשענת על אופנועי המפעל של ימאהה במוטוקרוס העולמי.

ה-WR250F החדש יוצג רשמית בתערוכת מילאנו הקרובה שתיפתח בעוד שבועיים, ושיווקו באירופה יחל בפברואר 2015, אז הוא גם צפוי להגיע ארצה. מחיר טרם פורסם.

 

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

MY25_MULTISTRADA_V2_DYNAMIC _33__UC732446_High

דוקאטי מציגה את המולטיסטראדה V2 החדש ל-2025

בדוקאטי חושפים את המולטיסטראדה V2 החדש - לאחר הפניגאלה V2 והסטריטפייטר V2 - עם המנוע החדש, ירידה משמעותית במשקל, עיצוב מעודכן והרבה אלקטרוניקה

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן