דף הבית / חדשות / ימאהה: YZ250F חדש ל-2019
Yamaha-YZ250F-2019-016

ימאהה: YZ250F חדש ל-2019

ה-YZ250F מתחדש ל-2019 ומקבל מנוע חדש עם מתנע חשמלי, שלדה חדשה, וגם אפליקציה לכיוון ניהול המנוע

שנה אחרי שהציגה את ה-YZ450F החדש הכולל אפליקציה לכיוון המנוע, ימאהה חושפת את האח הקטן במשפחת המוטוקרוס התחרותית – ה-YZ250F של 2019.

ימאהה YZ250F דגם 2019
ימאהה YZ250F דגם 2019

עיקר החידושים ב-YZ250F החדש של 2019 מתרכזים במנוע, שכאמור חדש לחלוטין. המנוע ההפוך, שבו הצילינדר מוטה אחורנית, היניקה נמצאת מלפנים והפליטה מאחור, מחודש לגמרי ל-2019. ראשית, יש בוכנה חדשה שמספקת יחס דחיסה גבוה יותר, והיא קלה יותר ומצופה ב-DLC להורדת חיכוך. יש גם צילינדר חדש, קל יותר, אשר יושב על בלוק המנוע בהיסט על-מנת להוריד את הכוח הנורמלי שבין הבוכנה לבין הצילינדר בזמן מהלך עבודה, וכך להפחית חיכוך ובלאי. גם ראש המנוע חדש, ובו סעפות היניקה תוכננו מחדש, וכך גם הפרופילים של גלי הזיזים. הטלטל החדש וגל הארכובה המותאם משלימים את חבילת המנוע החדש.

תיבת ההילוכים נשארה עם אותם יחסי ההעברה כמו בדגם הקודם, אולם גלגלי השיניים עשויים מסגסוגת חדשה, חזקה יותר, שמאפשרת שימוש בגלגלי שיניים בעלי שיניים קטנות יותר, מה שאומר פחות משקל. הקלאץ' חודש גם הוא, הותקנו בו רפידות חיכוך דקות יותר, ומספר הרפידות ירד מ-9 ל-8, כך שכעת הקלאץ' כולו קומפקטי מבעבר. יש גם מערכת פליטה חדשה, וגם הרדיאטורים הוגדלו והוצבו בזווית ישרה יותר כדי להגביר את יעילות פינוי החום.

עניין חשוב הוא שה-YZ250F של 2019 מקבל מתנע חשמלי, כמו שהקטגוריה מחייבת.

כמו ה-YZ450F של 2018, גם ה-YZ250F של 2019 מקבל מערכת אלחוטית (CCU) להתממשקות עם אפליקציה ייעודית בסמארטפון לכיוון ניהול המנוע. המערכת מאפשרת לרוכב לבחור מבין כמה מפות ניהול מנוע, לבצע תיקוני יחס דלק/אוויר ותזמון הצתה בתחומי סל"ד ומצבי מצערת שונים, לאגור נתונים ולנתח אותם, וכן לבדוק נתונים בזמן אמת כמו טמפרטורת נוזל קירור, מצב מצערת, לחץ אוויר בסעפת היניקה, טמפרטורת אוויר, מתח מצבר, וכן נתונים נוספים כמו מרווחי טיפולים, שעות מנוע וק"מ כללי. למעשה מדובר במערכת אבחון מלאה לניהול המנוע, וזו הפעם הראשונה שמערכת כזו מוצעת לאופנועי מוטוקרוס 250 סמ"ק. פרט למערכת הכיוון והאבחון לניהול המנוע, ה-YZ250F מגיע גם עם מתג לבחירה מהירה בין 2 מפות ניהול מנוע מוכנות מראש, לבחירת הרוכב.

אפליקציה לאבחון וכיוון המנוע - כמו ב-YZ450F
אפליקציה לאבחון וכיוון המנוע – כמו ב-YZ450F

בתחום השלדה והמכלולים, ה-YZ250F של 2019 מקבל שלדה חדשה, שבה שונו מיקומי ציר הזרוע האחורית, תושבות המנוע, וכל אזור ראש ההיגוי. לטענת ימאהה, השלדה החדשה מאפשרת עקיבה טובה יותר, ופשרה טובה שבין קשיחות לספיגה. בולמי הקאיאבה מתעדכנים גם הם. כך למשל המזלג מקבל בוכנות גדולות יותר למנגנון הקארטרידג', וכן סופיות תחתונות גדולות יותר לחיבור טוב יותר לציר הגלגל. הבולם האחורי מקבל עדכוני הידראוליקה, וכן קפיץ קל יותר. בנוסף, מיכל הגז גדל בנפחו ב-30 סמ"ק. גם החישוקים של EXCEL חדשים, והשנה הם קלים יותר מבעבר, לטובת הורדת המשקל הבלתי מוקפץ.

בתחום הארגונומיה והעיצוב ה-YZ250F השתנה מהחזית ועד לזנב. המושב נמוך יותר ב-8 מ"מ מהדגם הקודם, וגם הזנב נמוך – ב-20 מ"מ. כיסויי הרדיאטורים חדשים, ובעלי זרימת אוויר משופרת לרדיאטורים.

ה-YZ250F החדש של 2019 צפוי לצאת לשווקים האירופאים כבר בחודש הבא, והוא כמובן יגיע ארצה. מחיר טרם פורסם.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 40, רוכב על אופנועים 24 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

NJA_3179

קוואסאקי: הנינג'ה H2 מטפס ל-231 כ"ס

אופנוע הספורט המיוחד של קוואסאקי בעל מגדש העל - ה-H2 - מקבל גרסה סדרתית חדשה עם 231 כ"ס ושיפורים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO