דף הבית / חדשות / ימאהה YZF-R7 – אקזוטיקה מהעבר
Yשצשיש-YZF-R7-005

ימאהה YZF-R7 – אקזוטיקה מהעבר

השנה בימאהה חוגגים 20 שנה לדגם שלא רבים יודעים על קיומו - YZF-R7 - שהיה גרסת הומולוגציה לאופנוע הסופרבייק של ימאהה

בשנת 1999 יצאה לעולם גרסת הומולוגציה מוגבלת ייצור של אחד האופנועים הקיצוניים ביותר שימאהה יצרו בזמנו. הנה כל מה שצריך לדעת על הימאהה YZF-R7.

ימאהה YZF-R7 - גרסת הומולוגציה לאופנוע הסופרבייק של ימאהה
ימאהה YZF-R7 – גרסת הומולוגציה לאופנוע הסופרבייק של ימאהה

שנת 1998 הייתה מאוד חשובה בתולדות ימאהה, עת הציגו גם גרסת ליטר מהפכנית לאותה העת – YZF-R1, וגם גרסת אנדורו למוטוקרוס המהפכני ששינה לכולם את התפיסה לגבי ארבע פעימות – WR400F. שנתיים מאוחר יותר הם עבדו קשה להציג לעולם את גרסת ה-600 שלהם – YZF-R6. בין לבין, בשנת 1999, יצא דגם הומולוגציה – כלומר דגם שהיצרן מחויב ליצר מספר מוגדר ממנו על-מנת שיאפשרו לו להשתתף באליפות הסופרבייק העולמית. נזכיר כי בימים ההם, קטגוריית הסופרבייק כללה כלים בעלי מנוע 4 צילינדרים עד 750 סמ"ק, ולא עד 1,000 סמ"ר כמו היום.

בימאהה הציגו בפני העולם את ה-R7, או בשם הקוד שלו – OW-02, ממנו יוצרו 500 יחידות בלבד וזהו. הדגם, גם בגלל ההצלחה המועטה של ימאהה באליפויות השונות, חמק מתחת לרדאר של רבים ונשכח עם השנים. ל-R7 היה מנוע בנפח 749 סמ"ק, גל זיזים עילי כפול וארבעה צילינדרים בשורה. מה שהיה מיוחד במנוע הוא 5 שסתומים לצילינדר, שהסתכמו ב-20 בסך-הכל. מה שמעניין הוא, שאת 176 ק"ג היבשים של ה-R7 הניעו רק 106 כ"ס ב-11,000 סל"ד וכ-7.5 קג"מ ב-8,000 סל"ד. בימאהה מכרו בנפרד שני קיטים למנוע: האחד שמעלה את ההספק ב-25 כ"ס ועלה כ-1,000$, והשני שהקפיץ ב-55 כ"ס נוספים (ל-161 כ"ס) ועלה פי 10 מקודמו, כלומר כ-10,000$. מחיר הרכישה בארה"ב דאז עמד על 32,000$.

מבחינת שלדה ומכלולים, האופנוע נשא בולמי אוהלינס ושלדה שתוכננה בהשראת דגם הגרנד-פרי שלהם (MotoGP של פעם) – YZR500. העיצוב היה קרבי ומפתה, וה-R7 קיבל ביקורות חיוביות במבחני מסלול שנערכו לו, עם דגש על חובת שיפורי המנוע, שכן בתצורה הבסיסית הוא היה חלש מדי. כל 500 היחידות נמכרו, אבל לאור ההצלחה הנמוכה של דגמי המרוצים, הדגם מעולם לא קיבל את הילת המנצחים שחשובה לקונים ואספנים. אנו לא מכירים שום דגם שכזה שהתגלגל לישראל, אבל היום – 20 שנה אחרי – הוא עדיין נראה מדהים.

Yשצשיש-YZF-R7-005

וכך נראה המקור - ה-R7 של אליפות העולם בסופרבייק
וכך נראה המקור – ה-R7 של אליפות העולם בסופרבייק

Yשצשיש-YZF-R7-001

Yשצשיש-YZF-R7-003

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Kawasaki-KLX230-004

חדש בארץ: קוואסאקי KLX230 – דו"ש בסיסי

הדו"ש הבסיסי והפשוט של קוואסאקי - ה-KLX230 - הגיע ארצה ונמכר במחיר אטרקטיבי של 28 אלף ש"ח

4 תגובות

  1. היה טוב אילו הייתי כותב מילה על נורייוקי האגא או האגארזן

  2. נראה כמו ההונדה vtr sp2 אם היו מחליפים לוגואים אפשר להתבלבל.

  3. אני חושב שיש אוכלוסיה שאתם מדלגים עליה וחבל,אותם אלה שרכבו בעבר על דו"ש כדוגמת X250, DR600
    והתחילו עם X50, פנטיק אינדורו קומפיטישן (השם הצדיק את עצמו בגדול),

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO