דף הבית / חדשות / כרית האוויר שהצילה את דוביציוזו
MotoGP-Silverstone-2019-001

כרית האוויר שהצילה את דוביציוזו

בתאונת המסלול בסילברסטון שבה היו מעורבים אנדראה דוביציוזו ופאביו קוארטררו, כרית האוויר של אלפינסטארס הצילה את דובי מפגיעה חמורה

בסבב ה-MotoGP שנערך לפני שבועיים בסילברסטון, אנגליה, התרחשה תאונה בין רוכב ימאהה פאביו קוארטררו לבין רוכב דוקאטי אנדראה דוביציוזו. בתאונה, שקרתה כבר בפנייה הראשונה של ההקפה הראשונה, קוארטררו סגר את הגז כשרינס חווה אובדן אחיזה רגעי. קוארטררו ניסה לפצות בפתיחת מצערת לרווחה, אבל מעט מוקדם מדי וחזק מדי לצמיגים קרים, והימאהה שיגר את פאביו להייסייד. דוביציוזו, שניצל במלואו את מתקן הזינוק של הדוקאטי GP19, הגיע כטיל לפנייה 1 והמריא אל-על כשפגש את הימאהה שהחליק אל צידי המסלול.

לאחר התאונה נלקחו שני הרוכבים לבית החולים, כשדוביציוזו סבל מאובדן זיכרון זמני. שני הרוכבים נבדקו ושוחררו לאחר זמן קצר.

קוארטררו על הקרקע לאחר התאונה
קוארטררו על הקרקע לאחר התאונה

בשבוע שעבר שחררה אלפינסטארס את הנתונים שנאגרו בזמן התאונה בין שני הרוכבים (ראו גרפים מצורפים בתחתית הכתבה), שכן שניהם רכבו עם מערכת כרית האוויר של אלפינסטארס מדגם Tech-Air – אביזר בטיחות חובה ב-MotoGP זה כבר כמה עונות.

מהנתונים ניתן ללמוד כי ההתרסקות של קוארטררו לקחה 4.7 שניות בסך הכל, בעוד של דוביציוזו לקחה 4.8 שניות. יחד עם זאת, המרחק אותו עבר דוביציוזו ארוך יותר, וזאת בשל המהירות הגבוהה יותר שלו בזמן האימפקט.

שני הנתונים החשובים בסיפור הזה הם זמני פתיחת כרית האוויר: כרית האוויר של קוארטררו נפתחה במלואה 60 אלפיות השנייה לפני הפגיעה בקרקע, ואילו זו של דוביציוזו נפתחה במלואה 150 אלפיות השנייה לפני הפגיעה בקרקע. בנוסף, כרית האוויר של דוביציוזו לא נפתחה בזמן הפגיעה בימאהה של קוארטררו, אלא רק לאחר שהועף מהאופנוע, כאמור 150 אלפיות השנייה לפני שפגע בקרקע.

מערכת כרית האוויר של אלפינסטארס, Tech-Air, נמצאת בשימוש ב-MotoGP כבר כעשור. בזמן הזה אספו מהנדסי אלפינסטארס אינספור נתונים על תאוצות ועל התרסקויות, ופיתחו אלגוריתם מתוחכם שיודע לזהות בצורה טובה מאוד את סוג התאונה ואת הזמן שבו הרוכב יפגע בקרקע. התוצאה היא שכאמור כרית האוויר נפתחת לפני הפגיעה בקרקע. זאת הסיבה, למשל, שרוכב שמחליק בלואוסייד במהירות נמוכה לעתים ימצא כי כרית האוויר לא נפתחת, אולם רוכב שעולה להייסייד, כמו במקרה של קוארטררו ודוביציוזו, ימצא שהכרית נפתחת לפני הפגיעה בקרקע.

במקרה הזה, כרית האוויר הצילה את שני הרוכבים וככל הנראה מנעה פגיעה חמורה יותר. שני הרוכבים, אגב, הגיעו בסופ"ש האחרון למבחנים במסלול מיזאנו כשהם בריאים ושלמים. טכנולוגיה בשירות הבטיחות.

ההתרסקות של דוביציוזו
ההתרסקות של דוביציוזו
ההתרסקות של קוארטררו
ההתרסקות של קוארטררו

סרטון ההתרסקות

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 41, רוכב על אופנועים 25 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Kawasaki-KLX230-004

חדש בארץ: קוואסאקי KLX230 – דו"ש בסיסי

הדו"ש הבסיסי והפשוט של קוואסאקי - ה-KLX230 - הגיע ארצה ונמכר במחיר אטרקטיבי של 28 אלף ש"ח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO