דף הבית / מכונות / מבחני דרכים / מבחן מהעבר: הונדה MSX125 – חרג'עת רבתי
DSC_2532

מבחן מהעבר: הונדה MSX125 – חרג'עת רבתי

חרג'עת רבתי – זה מה שה-MSX הוציא מפרדר. אפילו העורך לא הבין בהתחלה מה זה!

צילום: אסף רחמים

  • יתרונות: גודל פיזי, יכולות עירוניות, פאן פקטור
  • חסרונות: גודל פיזי
  • שורה תחתונה: כלי קטן ומגניב שיכול לשמש כבית ספר לרכיבה ומספק ערימות של כיף
  • מחיר: 20,900 ש"ח
  • מתחרים: בקרוב קוואסאקי Z125
  • נתונים טכניים: מנוע צילינדר יחיד, 125 סמ"ק, קירור אוויר, 9.6 כ"ס, הזרקת דלק, 4 הילוכים, מזלג הפוך 31 מ"מ, בלמי דיסק קדמי ואחורי, גובה מושב 765 מ"מ, משקל מלא 102 ק"ג, מיכל דלק 5.5 ליטר, צמיגים 120/70-12, 130/70-12
הונדה MSX125 שנת 2014-2016
הונדה MSX125 שנת 2014-2016

אם אתם קצת מחוברים לאינטרנט ועוקבים אחרי דגמים חדשים, אין מצב שפספסתם את ההונדה MSX125 החדש. לא כי מדובר באיזה דגם מהפכני שאי אפשר לפספס, אבל היום כדי להגיע ללב הרוכשים הפוטנציאלים עושים זאת דרך הרשתות החברתיות. לשם כך יש לרקוח סרטון מעניין ליוטיוב, את המרקחה יש להפיץ ברשתות החברתיות שבראשן פייסבוק, ומשם רצף השיתופים כבר יעשה את הבאזז הרצוי. אם לבחון את ה-MSX החדש במדד הזה, הונדה שיחקו אותה בענק עם סרטון עמוס פעלולים. השאלה היא איך זה שדווקא הקטנצ'יק הזה מקבל את כל תשומת הלב?

יש דברים בגו?

הייתי סקרן מאוד לדעת במה מדובר. האם איזה מנהל בכיר מהדור הישן פוטר ובמקומו מונה זב חוטם מדור הפייסבוק שמבין איך רשתות חברתיות עובדות, או שמא ה-MSX עומד מאחורי ראשי תיבות שלו – Mini Street Xtreme.

כבר בהתנהלות ליד האופנוע מרגישים משהו מוזר. בעודי מחפש את רישיונות האופנוע מתחת למושב, אני קולט כמה הדבר הזה קטן. בקושי מצאתי אותו בשורת האופנועים בה עמד מחוץ לסוכנות.

אופנוע קטן. מאוד קטן.
אופנוע קטן. מאוד קטן.

אני עולה על האופנוע, או במקרה הזה, שולח רגל בקלות מעליו ויורד למושב, משחרר קלאץ' ושם פעמיי הביתה. כבר ברמזורים הראשונים אני קולט שאנשים מסתכלים עלי, מצביעים ומגחכים. השאלה היא האם הם צוחקים עליי או איתי? כשאני פוגש לראשונה חברים אני מקבל אישור סופי – לא צוחקים איתי. אני לא מוגדר בחור גבוה במיוחד, פחות ממאה ושמונים סנטימטרים, ועדיין, עליו אני נראה ממש כמו קוף. שזה אגב, מקור השם לאופנועי המונקי.

ה-MSX הוא גלגול של דגם ישן, כמו שכל כך מקובל היום בעולם הרכב. אלא שדגמי ההונדה Z הקטנים, שהחלו בשנת 1963, המשיכו להתגלגל שנים רבות לאחר מכן, מתאימים את עצמם לכל תקופה. היו את דגמי ה-DAX ולאחר מכן את ה-APE, דגמים שבישראל לא ממש הכירו בתקופת החרם הערבי. אלא שאנחנו בשנת 2014 וכעת מגיע אלינו המונקי המודרני, שמיוצר בתאילנד.

ה-MSX מצויד במנוע מקורר אוויר לא מרשים במיוחד שמניע גם את דגמי ה-Wave ומספק קצת פחות מ-10 כ"ס ב-7,000 סל"ד ו-1.1 קג"מ ב-5,500 סל"ד. כמו בדגמי ה-Wave ובניגוד לקטנועים, יש כאן תיבת העברה עם ארבעה הילוכים, אלא שכאן לא מדובר בגיר מעגלי כמו של משל בהונדה קאב אלא בגיר כמו של אופנוע רגיל – ראשון למטה והשאר למעלה.

אבל מגניב. מאוד מגניב!
אבל מגניב. מאוד מגניב!

רכיבה על האופנוע מגלה שגם עם הגיר הרגיל יש גבול למה אפשר להוציא מ-10 כ"ס. אני נעמד בצומת ולידי נעמד תיכוניסט עם קטנוע 125 מקורר אוויר, חבוט כמו שרק קטנוע של תיכוניסט יכול להיות. הוא מתלהב מהעיצוב של ההונדה, ועד שהאור מתחלף ברמזור אנו מדסקסים לגביו. החלטנו שכשמתחלף לירוק נעשה פתיחות, נראה מה הדבר הקטן הזה שווה. בשני הרמזורים שניסינו לא ניצחתי, אבל גם הוא לא ממש הצליח לברוח. היינו די שווים, עם יתרון קל לו. בן גילו שלא שוקל 20 קילו יותר ממנו אולי יצליח לנצח אותו מדי פעם, אבל לא מעבר. המנוע מתחיל לסחוב באזור ה-3,500 סל"ד בכוח קטן שנבנה בהדרגה עד שהוא נחנק סביב 8,000 סל"ד.

בכביש בין עירוני המצב לא טוב בהרבה. בירידה הצלחנו לראות 110 קמ"ש על השעון, אבל עלייה קטנה כבר תוריד את זה ל-95 קמ"ש. זה יוצא בערך 100 קמ"ש בישורת, אבל כל שיפוע בכביש, כל עלייה במזג האוויר או משק כנפי פרפר בהודו – יורידו לו כמה קמ"שים.

אז אחרי שצחקו עליי והגעתי הביתה, לא הבנתי על מה כל המהומה. יכול להיות שהונדה סתם שכרו איזה פעלולן כדי לצלם את הסרטון והכל היה עבודה בעיניים? עם השאלה הזו בראש התרעתי בפני אסף רחמים הצלם בערב שלפני יום הצילומים – אל תבנה על אקשן, עבדו עלינו!

חרג'עת רבתי!
חרג'עת רבתי!

קוף שגולש בפייסבוק

הרעיון שעומד מאחורי דגמי המונקי הוא לספק לנוער אופנוע קטן ומגניב לעיר, אבל גם הונדה מבינה שלדור של היום אין גבולות, והיא החליטה להתאים את עצמה. המנוע אמנם לא ינצח מרוצי גרנד-פרי, אבל כל המכלולים מסביב מרשימים למדי. מלפנים יש לא פחות ממזלג הפוך בקוטר 31 מ"מ, לראשונה בדגם 125 סמ"ק של הונדה. יש בולם יחיד מאחור, ולא בלם דיסק אחד כי אם שניים – אחד מלפנים ואחד מאחור. כל זה ארוז בחבילה שאי אפשר להתכחש לעובדה שהיא פשוט יפה. כשמתעלמים מהפרופורציות המצחיקות עם הגלגלים הקטנים בקוטר "12 והזנב הקצוץ, יש פה אחלה עיצוב. הפנס הקדמי שונה, הפלסטיקה של מיכל הדלק מסתירה בצורה נאה את שלדת הקורה המרכזית, המנוע צבוע בשחור, האגזוז משוך אחורה. למעט הזרוע האחורית ורגלית הצד (והמנוע) אין סימנים לחלקים זולים. משעשע אותי שאני נכנס כך לעומק העיצוב של הדבר הקטן הזה, אבל מה לעשות, צריך להוריד את הכובע. אפילו לוח המחוונים הדיגיטלי נראה כאילו נלקח מדגמי ה-CB500 של החברה, עם כל האינפורמציה שצריך, ומתקבלת תחושה כללית של איכות של כלי יקר בהרבה.

וזה לא רק שהחבילה יפה, כי השילוב של המכלולים האיכותיים עם תצורה של אופנוע בעל תיבת הילוכים וקלאץ', בפועל מאפשר לא מעט השתובבות, כזאת שאף קטנוע לא יכול לספק. בבוקר הצילומים אסף ואני מצאנו את עצמנו משמשים כרכב לוגיסטיקה לכמה שעות, כך שהחלטנו להתנייד בהרכבה עם כל הציוד. קשה לומר שזאת הייתה חוויה נעימה, אבל האופנוע עמד בזה בגבורה. כשהתחלנו גם לצלם, הרוח השובבה לא יכולה הייתה להתאפק והחלה לזרום החוצה בפרץ גועש של רוח שטות.

סלייט איט אינטו דה קורנר!
סלייט איט אינטו דה קורנר!

השילוב הזה של אופנוע כזה קטן פיזית עם מנוע כזה לא מאיים ומכלולים איכותיים יחסית, פשוט מבקש את זה שישתוללו עליו. זה מתחיל בווילי קטן פה, נעילה של גלגל אחורי שם (שמצריכה דריכה חזקה על הבלם החלש), ולאט לאט זה כבר הופך לחרג'עת רבתי, או כמו שקוראים לזה במחוזותינו – השתחרר הקוף. מסתבר שיש סיבה לכך שהונדה הרשתה לעצמה לצאת מהקימונו וקצת להשתחרר, ולשחרר סרטון שמתאים יותר לק.ט.מ סופרדיוק. הוותיקים מביניכם אולי זוכרים שממש לא לפני הרבה שנים נגנז סרטון תדמית של ק.ט.מ של דיוק משתולל ברחובות עיר יפנית ומשאיר יפנים פעורי פה. נראה כי גם ביפן מתחלף לו דור.

אחרי שמגלים את אופיו האמיתי של ה-MSX כבר קשה לרכב עליו רגיל. כך מצאתי את עצמי בכל פנייה סוחט ממנו את טיפת הכוח האחרונה. המתלים אמנם פשוטים, כך שההידראוליקה שלהם לא מתמודדת עם שיבושים עירוניים גדולים, אבל בהטיות על כביש סלול היטב הם עושים אחלה עבודה. מספיק כדי להפתיע אופנוע גדולים מנומנמים במחלפים, שלא מבינים מאיפה הגיע היתוש הזה שעקף אותם הרגע בחיצוני.

כמובן שבתנועה עירונית ה-MSX מככב. הוא אמנם קטן ומרגיש מגוחך, אבל כשעומדים ברמזור ליד כל הקטנועים מגלים שגובה הקסדה לא נמוך יותר משל שאר הרובים. ובאמת גובה המושב של ה-MSX לא כזה נמוך ביחס לקטנועי 125. עם 765 מ"מ הוא אפילו גבוה מזה של הונדה PCX ב-4 מ"מ שלמים. הגיר רך ונעים לתפעול וכך גם המצמד. ורק המושב בלתי נסבל. אחרי חמש דקות של רכיבה, הישבן כבר כואב… אבל זה אולי כי אני בכלל מדור אחר.

כן, פרדר יותר גבוה
כן, פרדר יותר גבוה

במחיר של 20,900 ש"ח, ה-MSX125 יקר מקטנוע ה-PCX125 ב-1,000 שקל. אם הבחירה הייתה שלנו, ברור לנו שהיינו הולכים על אופנוע, בטח כשה-CBR יקר בכ-4,000 שקל, אם כי ברור לנו שיש חלופות זולות יותר מחברות אחרות. נכון, יש מצב שהחבר'ה בתיכון קצת יסתלבטו עליכם, אבל יש פה אופנוע די נגיש שיכול להוות בית ספר מעולה לרכיבה.

כך ייראה ה-MSX125 בשנת 2017

אודות אייל פרדר

אייל פרדר
אוהב כל מה שיש לו מנוע. מרגיש שהתחיל לרכב מאוחר מדי ולכן נותן גז על כמה שיותר כלים כדי להשלים את הפער.

עשוי לעניין אותך

Pol Espargaro KTM RC16 MotoGP

למכירה: ק.ט.מ RC16 MotoGP – כחדש!

ק.ט.מ מוכרת את אופנוע ה-MotoGP שלה - ה-RC16 של עונת 2018; המחיר: 250 אלף יורו

תגובה אחת

  1. צריכת דלק מומצעת של 43 לליטר,אי פספתם את המידע הזה
    http://www.fuelly.com/motorcycle/honda/grom_125

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO